18 mnd mogen potjes groente bv Hak?

Discussie in 'Voeding' gestart door sa1980, 8 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sa1980

sa1980 Actief lid

24 apr 2009
    430
    0
    0
    Hoi,

Mijn dochter is bijna 1,5 jaar. tot op heden kook ik voor haar nog vaak apart omdat wij iets aparts eten met veel zout of bv iets uit een pakje.

Zou ze hiervan ondertussen ook gewoon mee mogen eten of liever niet?

Verder heb ik nog wat potjes bv HAK groente staan, mag ze dit ook gewoon hebben? Voor een jaar werd dat toch afgeraden?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

vanaf 1 jaar mogen kindjes gewoon mee eten met de 'gewone' pot... en dat betekent dus ook potjes, zakjes etc etc. Je moet wel even voor ogen houden dat het niet de gezondste manier van eten is. Er zit in zakjes en potjes altijd erg veel zout en dat is voor niemand gezond (we eten veel te zout met z'n allen) en al helemaal niet voor kleine kinderen. Een keertje is helemaal geen probleem.

Ik vind trouwens zelf groenten uit een pot eigenlijk helemaal niet lekker.. vers (en zelfs vers uit diepvries) is veel lekkerder / smaakvoller.

Enne... wat vind jij 'apart'... kindjes mogen nu eigenlijk alles eten.. (niet: rauw vlees!)

3. sa1980

sa1980 Actief lid

24 apr 2009
    430
    0
    0
    ik vind die potjes ook niet lekker maar soms is het gemakkelijk dan een hele bloemkool koken. Wij eten altijd pas na 18.30 dus ik kook bijna altijd haar maaltijd de dag ervoor (wat wij de dag ervoor eten dus). Maar soms eten we iets uit een pakje (Knorr werledgerecht bv) en dat geef ik haar liever niet dan is zon potje met een aardappel wel makkelijk...

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Waarom niet zo'n wereldgerecht geven? Mijn jochie at op die leeftijd gewoon met de pot mee (behalve rauw vlees inderdaad).
    Ook pittig eten.

In die potjes met groente zit ook zout, net zoals in die wereldgerechten. We hadden voor onszelf een streven van max 3 keer per week een potje/zakje/doosje, en de rest gewoon vers/diepvries. Een blikje tomatenblokjes zonder zout is al een leuke basis voor een tomatensaus van je pasta ;)

5. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Wij eten af en toe ook een potje hoor. Als er haast is, is het gewoon makkelijk. Als je het maar niet te vaak doet. C. heeft nergens last van :)

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Als je een pot Hak geeft kun je ook gerust Wereldgerechten geven! Dat laatste is waarschijnlijk nog lekkerder (ik zou het eigenlijk niet weten want ik eet maar heeeeeel zelden uit een pakje)

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik hoorde laatst dat je bij AH zoutarme potgroente hebt van Hak in het dieetschap.

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Oja: Diepvriesgroente is vaak ook zoutarm. Koop je gewoon een grote zak, en haal je er een handje uit, als je het nodig hebt ;)

9. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

onze zoon at met een jaar ook met de pot mee.
    eigelijk wel eerder. Dan kookte ik zonder zout en dan deed ik dat pas toevoegen op ons bord.
    potje kan wel hoor, ik ben zelf van de vers.
    gr brenda

10. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Tip die ik trouwens nog kreeg ten aanzien van zakjes ( van de wijkverpleegkundige) voeg eerst slechts de helft toe van het zakje/potje en haal dan de portie voor je kindje eruit. Dan voeg je de rest van de kruiden ( en dus ok het zout) toe.

11. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Bij C1000 heb je ze ook ;)

12. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Jayro at ook al voor z'n 1e jaar met de pot mee. En hij lust nu ook echt bijna alles. Ik kook zelf ook bijna zonder zout dus dat scheelt wel.
    Ik probeer ook zoveel mogelijk vers te koken (minimaal 3-4 keer per week) maar hier best eens een pot groenten ofzo hoor.
    Heel soms (max. 1 keer per week) zelfs een kant en klare stoommaaltijd :p Zal ook niet heel gezond zijn, maar altijd nog beter dan patat ofzo. Heb nu op het eind echt geen puf om elke dag voor ons 2tjes te koken.
    Dus.. met 1,5 lijkt me af en toe groenten uit pot helemaal niet zo erg.

Oh en die wereldgerechten eet ik ook wel eens hoor, dan eet Jayro die ene keer ook gewoon mee.

Deel Deze Pagina