Oh dan maken jullie haar om 21:00 weer even wakker? Mijn dochter vind het toch het fijnst als ze rond half 8 de fles krijgt en dan gewoon kan slapen dus niet meer wakker maken voor een fles (wat ik dus eigenlijk wilde gaan uitproberen, maar dat wordt hem niet)
Dit is ons schema Wakker = papfles 09:30 - 10:00 2 stuks fruit + sap 11:30 -12:30 brood + sap 14:00 fles 180+6/3 scheppen bambix fijne granen 15:30 tussendoortje (rijstwafel) 17:30 warme hap en daarna flink wat griekse yoghurt (niet altijd) ( en sap uit een gewone beker) 20:00 fles 180/6+3 scheppen bambix fijne granen. Misschien heb je er wat aan. Tijden varieren wel wegens slaapjes etc of opvang dag.
Wat zijn de slaaptijden precies dan? Gaat hij/zij naar bed na het eten van de boterham? Het komt wel ongeveer overeen met het schema van mijn dochter alleen mijn dochter eet niet zoveel. Dus soms is het moeilijk om het allemaal binnen te krijgen. 3 flessen 180/6, 1 keer fruit, 1 boterham en dan nog groente. dat krijgt ze echt niet allemaal weg. Zou ook niet weten wanneer ik een tussendoortje moet geven!
Dr slaaptijden zijn heel wisselend. Op de opvang gaat ze vaak rond 10:00 naar bed en eten ze om 11:30 warm En dan rond 14:30/15:00. Maar vandaag is ze al sinds 6u wakker met 2x 20 min slaap en nu nog wakker. Ze heeft vandaag ook alleen maar fruit en groente gehad in de hoop dat ze zou gaan slapen maar helaas.
Oh nog zo'n wakkere dame! Hier ook hoor! Soms slaapt ze ook maar 20 min en dan denk ik nu al uitgeslapen Maar is ze nu dan niet heel erg moe? mijn dochter is wel heel snel moe dus ja langer als 2 uur houd ze echt niet vol!
Nee mijn meisje vecht tegen dr slaap en zolang er genoeg te doen is hoor je haar ook echt niet. Hoop dat je gauw ritme vindt met het eetschema. Is zoo lastig met die slaapjes enzo.
Hier ook geen ritme in de slaapjes overdag. Wat wij meestal doen is rond 17/17.30 groentehapje en daarna naar bed (ze is dan meestal ook al vanaf 13 wakker) En dan rond 19.30 nog wakker maken voor de laatste fles en omkleden/tanden poetsen. Ze slaapt dan meestal tot 6/7. Dus dit werkt voor ons.
Ons schema is zo: 6:00 Bv (Hij ligt dan aan terwijl ik nog even verder slaap ... drinkt dan soms wel een uurtje) 9:00 Fruithap (130 gram) 12:00 Pap van 150 ml opvolgmelk 15:00 Bekertje thee of diksap of water, en een soepstengel (Soms rond 4 uur nog bv als hij er om vraagt en ik thuis ben) 17:00 Groente met aardappel of rijst (180 gram ongeveer) 19:00 Bv 23:00 Fles 180/6 (gaat niet altijd op) s'nachts soms nog bv.