Hoi Eveline, Mijn zoontje Thije kan sinds kort toe met 2 flesjes opvolgmelk per dag (althans de meeste dagen). Hij heeft het volgende schema. 9 uur: 2 boterhammen met beleg, water of thee 14.30: boterham met beleg en fruit (1 grote of 2 kleintjes), water tussendoor een soepstengel of bisquietje, water of thee of diksap. 17.45: avoneten (vrijwel met de pot mee: is een redelijk goede eter) 19.15: flesje 180+6 tussen 23 en 0.30 wordt Thije dan weer wakker voor de 2e fles (180+5). Eigenlijk wil ik van die fles van 23 uur af, maar dat gaat echt niet lukken; hij heeft die fles nog echt nodig heb ik het idee. Hij drinkt heel gulzig en valt daarna meteen weer heerlijk in slaap, terwijl als we de fles proberen niet te geven, hij overstuur wordt. Ook las ik dat een kind onder de 1 jaar ten minste nog 500 cc opvolgmelk moet krijgen; krijgt hij zo dus niet, an als ik de laatste fles eraf haal al helemaal niet. Thee en water heeft hij erg goed gedronken (uit een beker, hij krijgt geen tuit), maar de laatste dagen ook nog maar kleine slokjes. Ik ben bang dat hij echt te weinig vocht binnenkrijgt zo. 4 weken terug was hij 72 cm en ongeveer 9800 gram. Heb je tips hoe ik die laatste fles eraf kan halen en hij toch voldoende vocht krijgt! (ik wil liever geen pap geven) Alvast hartelijk bedankt!
Hallo, Je kunt misschien 1 fles verplaatsen naar ergens tussen 9.00 uur en 14.30 uur. De laatste fles kun je dan een fles aanbieden van 210 ml water met 7 schepjes voeding. Eventueel een toetje op basis van opvolgmelk erbij, dan kom je ongeveer op 500 ml totaal uit. Groeten Eveline
hoi Eveline, bedoel je dat toetje dan ipv de yoghurt/kwark? En wat voor soort toetje kan ik dan aan denken? Ben niet zo creatief in de keuken.... Gisteren hebben we inderdaad nog een flesje rond 11.30 uur gedaan, en de "laatste" om 19.15, maar toch werd hij (laat) wakker voor een fles, om 1.30 uur, 'n echte nachtfles dus..... Kan inderdaad dan proberen 210 + 7 te geven! Dank je wel alvast!