Hallo, Wanneer mag ik mijn baby nou precies een broodkorstje geven? Ik zie veel verschillende adviezen, meest tussen de zes, zeven maanden. M'n zoon kijkt altijd zo verlekkerd naar mij als ik een boterham eet, maar ik durf hem niet zo goed wat te geven...
Ik hoor ook verschillende adviezen idd, 6 of 7 maanden. Wij gaven met 6 maanden een broodkorst en dan steeds vaker ook broodstukjes. Het kan geen kwaad om te geven hoor! Waarschijnlijk gaat hij er toch alleen maar een beetje op sabbelen.
Vanaf 6 maanden ben ik broodkorstjes gaan geven. vanaf 7 maanden stukjes brood en daarna met beleg en nu eet ze een hele boterham, met korstjes ondertussen
Inderdaad mag het vanaf 6 maanden... Zorg er wel voor dat je kindje goed rechtop zit als je brood geeft, mocht ie zich verslikken dan kan ie het in ieder geval weer kwijt! Schrik niet als ie gaat kokhalzen, hoort erbij
Wij hebben gisteren voor het eerst een broodkorst gegeven en meneer verslikte zich heel erg... Pppfff toch geschrokken.
Ja schrikken is dat he?! Mijn dochter doet het nu zelfs nog weleens pff, ik schrik me ook altijd weer een ongeluk. Mijn dochter slikt het volgens mij te vroeg door en dat gaat niet altijd goed
Ik ben met 6,5 maand gewoon brood gaan geven. Stukjes van 1x1cm. En dan ook de korstjes eraan en een beetje boter erop. Bij verslikken redden ze zich meestal zelf wel. De reflex ligt nog erg voorin de mond, dus ze doen het snel, zonder dat er een groot probleem is. Maar in een heel enkel geven moet je het even met je vinger vissen. Meestal zit het aan het gehemelte geplakt... Vooral niet panieken
Rustig blijven en verder niks... Het is daarom wel belangrijk dat je kindje goed rechtop zit, zodat hij het stukje ook weer naar buiten gewerkt krijgt! Hier regelmatig kokhalzen bij brood, dan werd het stukje weer uit de mond gepakt, een keer bekeken en weer in de mond gestoken om het weer op te eten! Als je zelf angstig reageert of in paniek raakt, dan kun je dat overbrengen op je kindje. Kijk anders eerst wat filmpjes op Youtube (bijv zoeken onder rapley) dan weet je een beetje wat je kan verwachten.... Edit: zou persoonlijk niet met je vinger in het mondje gaan, vaak duw je het stukje dan nog verder en lijkt me zelf ook niet echt relaxed als je aan het kokhalzen bent en er wordt een vinger in je mond gestopt.
Het is me met 2 kids 3 keer overkomen dat het kokhalzen echt te lang duurde. Normaal werken ze het er prima uit. Maar als het te lang duurt, dan moet je iets. Liefst wel dan van de zijkant van de kaak, over de tong naar de andere kant, dan duw je het minder makkelijk achteruit..
Ik bleef gelukkig voor hem heel rustig maar daarna kwam de "schrik". Gisteren ging het gelukkig een stuk beter!