Schema baby 7 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door MilaMe, 7 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MilaMe

MilaMe Lid

25 jul 2013
    36
    0
    0
    Ik heb oude topics gezocht met dit onderwerp maar die zijn gesloten of van een tijd geleden...

Ons meisje is sinds een paar dagen 7 maanden.
    Ze krijgt al vanaf dat ze 4,5 maand is groente (klein beetje, zelf gemaakt) en vanaf ca 5 maanden ook fruit en zo langzaam meer en ook mixjes. Dat gaat goed. Sinds de opvolgmelk 2 drinkt ze ook wat minder fles.

Ze doet nog niet heel erg goed zelf iets pakken en eten, daarom kiezen we ervoor nog geen tussendoortjes te geven. Wij denken dan, daar is ze 'pas' aan toe als ze zelf de (bijv) soepstengel goed pakt en goed op eet ;) We vinden dit ook nog niet zo nodig.
    Ze slaapt ook nog best vaak, is ca 2 uurtjes wakker en weer moe.

Maar nu vraag ik me af of we toch niet naar meer een schema moeten met minder fles en meer bijvoeding...
    Iemand tips?

7.00 / 7.30 pap lepelen ca 3/4 van de fles, rest uit fles
    8.30 naar bed tot 10.00/10.30
    10.30 fruit met thee/water/roosvicee
    12.00 flesje 90/3
    12.30 naar bed tot ca.14.30
    14.30 broodje met water/thee/sapje
    15.30 flesje 90/3
    soms nog slaapje eind vd middag, eigenlijk heeft ze die nog nodig, maar lukt vaak niet zo goed
    18.00 warme hap
    ca. 19.30 papfles 180 en naar bed

Is 2x pap wel goed? Moet het niet 1X zijn?
    En wil brood wel voor haar middagslaapje doen maar als ze tot ca 10.30 slaapt en 12.30 weer erin gaat moet er in 2u tijd dus fruit en brood en fles op...

Pff zo lastig dat nieuwe eten haha, wel heel leuk!

(oops beetje lang bericht :-$ )

2. tuc

tuc Niet meer actief

2x pap is idd wat veel van het goede, ik zou de pap s avonds niet meer geven. En tussen de middag zou ik omdraaien, dus om 12.00 uur een boterhammetje en dan melk naar behoefte. Op zich is dat niet te kort op elkaar hoor en anders om half 11 een soepstengeltje of rijstewafeltje en dan s middags fruit als ze uit bed komt.

Dat je dit krijgt zeg maar:

7.00 / 7.30 pap lepelen ca 3/4 van de fles, rest uit fles
    8.30 naar bed tot 10.00/10.30
    10.30 soepstengel/rijstewafel met thee/water/roosvicee
    12.00 boterhammetje met flesje
    12.30 naar bed tot ca.14.30
    14.30 fruit met water/thee/sapje
    15.30 flesje 90/3
    soms nog slaapje eind vd middag, eigenlijk heeft ze die nog nodig, maar lukt vaak niet zo goed
    18.00 warme hap
    ca. 19.30 fles 180 en naar bed

Dat flesje van 15.30 zal er dan nl afgaan en dat mag ook.

3. MilaMe

MilaMe Lid

25 jul 2013
    36
    0
    0
    Ja dat kan ook natuurlijk....
    En yoghurt dan, 'moet' dat nu al?

anders dacht ik ochtend als ze wakker wordt fruit,
    dan brood met fles
    middag yoghurt of rijstewafel oid

ik heb het idee dat 's morgens alles zo dicht op elkaar zit en in avond wat langer tussen, maar eens zien of ze het ook red op een gewone fles ipv pap

en we willen ook niet perse na elk slaapje GELIJK eten/drinken aanbieden, maar ook (leren) dat ze even speelt en er dus ook momenten zijn dat ze niets krijgt, maar met dit nieuwe schema heb je zoveel eetmomenten dat moet wel haha

4. tuc

tuc Niet meer actief

yoghurt moet niet hoor, ik begin met een maand of 7-8 en dan na de warme maaltijd. Op deze leeftijd ontkom je er idd bijna niet aan om meteen na het slapen eten te geven, dat geeft ook nog niet hoor, daarna kan ze toch ook lekker spelen.

5. MilaMe

MilaMe Lid

25 jul 2013
    36
    0
    0
    We merken dat ze bij de warme maaltijd graag nog iets drinkt. Geef dan vaak 60/1 ofzo. Want thee/sap drinkt ze dan niet.
    Zou dan die 2x 90 overdag nog te weinig zijn dat ze zo trek heeft?
    Haha, ik vind met al dat nieuwe eten zo lastig een ritme te vinden

6. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Lijkt mij goed hoor drie flessen op deze leeftijd. Je geeft er vier maar twee ervan zijn kleintjes dus die tel ik als 1. Twee keer pap is idd wat veel en ik denk dat ze het net zo goed doet op gewone melk in de avond.

Ons schema toen zag er wat anders uit, ik vermeld de slaapjes niet want die waren bij ons toen zoooo verschilend:

200 cc pap van 180/6
    Fruit
    1/2 boterhammen met fles 180/6
    Tussendoortje
    Warme hap met toetje
    Fles 180/6

Toen hij een maand of tien was en de bijvoeding minder ging eten is de fles van de middag en de avond er af gegaan (vervangenndoor gewone melk) en daar doet hij het erg goed op. Nu krijgt hij helemaal geen opvolgmelk meer.

7. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ik zou trouwens in jouw geval (doordat ze sochtends veel slaapt) het fruit niet doen. Pap is erg voedend dus dan zou ik het tussendoor moment dan overslaan en na t slapen brood met melk doen. Dan kan je smiddags als tussendoortje fruit geven en kan t flesje van half 4 er af....

8. MilaMe

MilaMe Lid

25 jul 2013
    36
    0
    0
    Thnx Justy
    Gefeliciteerd met je zoontje? Vandaag 1?

Dus
    ontbijt bordje pap / fles pap
    Dan slapen
    Dan als ze wakker is even spelen en dan broodje met volle fles 180
    Dan slapen
    Dan als ze wakker is fruit en sap
    Dan soms dus nog kort slaapje
    Dan avond eten
    Later fles en naar bed

Dan denk ik wel dat ze aardig trek heeft rond etenstijd. Wij doen altijd ca 18u warme hap met haar.
    Maar dat vind ik te vroeg om gelijk laatste fles erbij te geven
    Proberen we uit te stellen tot ca half 8

Soms wordt ze vroeg in de nacht ook wakker meestal is speen dan voldoende maar soms niet. Dus twijfel soms of ze al wel toe is aan minder melk.

We gaan dit weekend een weekend weg zonder haar dus laat het even zoals het is, voor de oppas
    En dan eens zoiets als dit proberen

9. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Nee die banner blijft blijkbaar steken op 1 jaar :( maar hij was afgelooen zaterdag 1, bedankt voor de felicitatie!

De bedoeling is dan dat je kindje gaandeweg meer aardappelen, groenten en vlees gaat eten dus als je die fkes weg laaat en een tussendoortjengeeft zal je kindje als het goed is behoorlijk trek hebben in het avond eten. Mocht je kindje het niet redden dan kan je altijd nog een tussendoortje met een klein flesje geven, als overgangsperiode zeg maar.

Ben benieuwd hoe je kleine het er op gaat doen!

Ik heb altijd gewoon t een en ander geprobeert om zo op een fijn schema uit te komen voor ons allemaal.

10. MilaMe

MilaMe Lid

25 jul 2013
    36
    0
    0
    Ben ik weer

Morgen wil ik ons schema gaan aanpassen
    Wil het liefst fruit in de ochtend er wel inhouden

Dus na slaapje fruit dan spelen en dan goed opletten voordat ze te moe wordt broodje en fles
    Zal ca 10.30 fruit en ca 12.00 brood zijn
    Wellicht lukt het ook beetje te sturen dat ze went iets langer wakker te zijn

Wat een lastige tijd zo die schema wissel periode

11. MilaMe

MilaMe Lid

25 jul 2013
    36
    0
    0
    Het ging goed!

Gister was het
    7.30 bordje pap
    8.30-10.15 slapen
    Dan gelijk fruit
    Spelen
    12.00 broodje en fles 150 (had ze zin in! Zo op!)
    12.30 slapen
    14.30 soepstengel en sap (ging er goed in)
    maar ze redde het niet helemaal dus in middag nog klein flesje 90/2
    18.00 groente
    19.30 fles 180 en naar bed

fruit en brood vind ik wel wat kort op elkaar, en warme hap en laatste fles ook, maar ze eet en drinkt alles, als ze te vol zou zitten zou ze het wel laten staan toch?

Eerder warme hap vinden we geen optie omdat we het graag zelf geven en niet bijv 17.00 bij oppas.

Deel Deze Pagina