Mijn dochter is 2,5 maand oud en gaf haar 2 maanden volledig borstvoeding.. Ze is heel weinig aangekomen en moet afbouwen, maar ze drinkt-lust geen kv.. Ik zit hier echt te stressen, ze hapt telkens naar mijn borst, maar na een paar slokjes komt er niets meer uit. En dan heeft we weer snel terug honger-- Als ik het flesje in haar mond doe, begint ze te huilen.. Ik heb haar laatst om 8 uur borstvoeding gegeven en tot nu heeft ze niet genoeg gedronken, alleen bv.. Nutrilon heb ik geprobeerd drinkt ze niet,, nu ligt ze effe te rusten en dan ga ik friso proberen.. Die heb ik net gekocht.. Ik hoop dat ze dat gaat drinken.. flesprobleem kan het niet zijn, want bv dronk ze wel goed uit het flesje avent.. Mengen ook geprobeerd maar is ook niet gelukt.. Ik weet echt niet wat ik moet doen.. Hebben jullie tips voor mij En weten jullie waar ik probeerverpakkingen van de kv kan vinden.. Ik koop grote pakjes en als ze dat niet lust, moet ik ze weggooien..
Lijkt er op dat je te weinig bv hebt, wat je dan kunt doen is naast de voedingen gaan kolven om de productie op te krikken. Zo zou je een kolfweekend kunnen inlassen en dan om het uur kolven, vaak komt de dagen erna de productie extra op gang waardoor je dochter dan misschien wel voldoende bv binnen krijgt en geen honger meer heeft. Kan zijn dat je dochter geen kv wil omdat het anders ruikt? Geen idee of het werkt maar probeer anders jouw geur om de speen van het flesje te krijgen, wie weet helpt het.
ze drinkt wel uit een flesje, na een paar keer zuigen begint ze te huilen en dan loop ik effe met haar door de kamer en dan nog een keer.. zo gaat het door.. ik heb difrax brede en kers speen geprobeerd. is niet gelukt.. tommee tippee ook niet gelukt.. nu avent..
ik heb al een maand te weinig bv.. Wat ik ook maar doe, de productie blijft maar laag en ze komt niet meer goed aan.. Ik zit hier in de stress.. Ik ga het proberen bedankt..
Friso is ook niet gelukt, dus denk dat het niet door de voeding komt, maar de speen.. Alleen ik kom er niet uit met de speentjes en de flesjes..
Als je vermoed dat het slecht drinken door de fles komt (drinkt ze gekolft wel goed uit de fles of ook zo secht?) zou ik zsm proberen te gaan vinger voeden. Dan krijgt je baby door aan je vinger te zuigen voeding binnen door hulp van een spuitje zonder naald. Je zou zelfs een borstvoedingshulpset kunnen proberen? Ik heb geloof ik begrepen dat je met bv wilt/moet stoppen? Of wil je naast de fles blijven voeden? Mij lijkt de prioriteit 1: je baby voeding te geven evt mbv fingervoeden of bvhulpset. Daarna evt proberen welk flesje fijn is. Als je wilt blijven voeden, dan alsnog vaak aanleggen/kolven voor je productie te houden. Hiervoor zou ik hulp zoeken van iemand van borstvoeding natuurlijk, daar werken vrijwilligers die je telefonisch om hulp kan vragen. Je kan nl, als je wilt, een combi bv/fv doen, wat ze bij jou drinkt is heerlijk genieten en de rest geef je per flesje.
Welk speentje gebruik je van Avent. 0+ is van geboorte tot 1 maand 1+ is van 1 maand tot 3 maanden 3+ is van 3 maanden tot 6 maanden 4+ is van 6 maanden tot 1 jaar dan heb je variabele 1,2,3 speen.deze is meestal voor pappen. Ik weet niet of je dit al geprobeerd hebt. Misschien kan je ook eens een flesje van difrax proberen.Ik heb er zelf geen ervaring mee,omdat ze allebei(had bij allebei ook borstvoeding geprobeerd te geven,maar door verschillende omstandigheden had ik bij de een een paar druppens bv en bij de andere echt te weinig,dus moest over op fles) Maar mijn dochter haad nicht had voor de oudste een difrax fles,maar voor de jongste een difrax. Helaas heb je geen proefzakjes voeding,wie het wel meestal van die zakjes hebben zijn verloskundige
Nee hoor,zo rijk ben ik niet om aandelen in difrax te hebben. dan zou ik ook vloeken met avent,want die gebruik ik
ik gebrui nog steeds speen 1+ van avent... heb 3 vandaag geprobeerd maar het giet langs zijn mond... bvkindjes hebben wat sterkere mond/kaakspieren, vandaar dat het anders veel te hard eruit komt...en mijn zoontje, dan in elk geval...voldoende en snel genoeg met die kleine speen krijgt
En de difrax speen nr S.. Komt daar ook veel uit of gewoon normaal? fafje, Bij Avent speen nr 0 maanden huilt ze iedere keer.. vanaf 1 maand komt er veel uit..
mss kan je de voeding dan toch kleeeeein btj indikken met nutriton...wnat dan kotm er niet zoveel uit, is het net iets dikker
ik heb eerst de 0+ geprobeerd en daarna 1+, maar bij beide speentjes huilt ze iedere keer.. difrax brede hals speen nr S ook geprobeerd, maar er komt van dat veel melk uit.. Ik ga straks de difrax kers speen proberen.. Maar ik moet het eerst kopen.. Bij mijn zoontje had ik dit probleem niet, hij wilde gelijk de difrax kers speen.. Maar wat mijn dochter wilt weet ik niet..
Suusje, ik wil echt met de bv stoppen.. niet combineren dus.. Maar als zij geen speen wilt, is wel moeilijk om te gaan stoppen.. ik heb nog nooit van fingervoeden gehoord..
Meid, ik zou niet zelf blijven aanklooien maar hulp inroepen van ee lactatiedeskundige. Wellicht heeft je kindje OF een verkeerde drinktechniek OF te zwak zuigreflex om voldoende voeding uit de borst te kunnen halen. Daarnaast heb je tig andere mogelijkheden van flesvoeding naast Difrax of Avent. Voor een bv-kindje is een breast-flow fles vaak een uitkomst, of cup- of fingervoeden. Dit kun je ook leren van eem lactatiedeskundige.