schema baby 7 weken

Discussion in 'Baby en dreumes' started by kar lijn, Apr 28, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kar lijn

kar lijn Actief lid

Nov 5, 2012
    231
    0
    16
    NULL
    NULL
    Onze dochter is nu 7 weken en weegt ongeveer 4,5 kg.

Ze krijgt nu 5 voedingen per dag.
    Tijden ongeveer 6-10-14-18-22 uur

Elke voeding bied ik haar 120ml + 4 schepjes aan.
    Dit drinkt ze eigenlijk zelden leeg en heb ik ook niet het idee dat ze voor een voeding echt honger heeft.
    Verder zie ik haar wel met de week groeien/molliger worden.

Nou wou de gister met tijdens de fles van 22 uur maar 30ml en daarna dronk ze niet meer.
    Vanmorgen heb ik haar om 7.30 wakker gemaakt. Ik werd toen zelf wakker.

Maar op deze manier komt ze niet aan t minimum. Verder is ze wel super tevreden.

Hoe ging dat bij jullie?
    En hebben jullie misschien adviezen of tips.

Groetjes

2. cactusje

cactusje VIP lid

Feb 12, 2015
    6,752
    1,993
    113
    ik deed toen alleen voor ik naar bed ging nog een extra flesje geven zodat ze de nacht lekker door sliep.
    verder heb ik me nooit aan schema's gehouden met tijden en voedingen.
    ze kwam meestal zelf wel rond een bepaalde tijd maar zelf hield ik geen vaste tijd aan om te voeden.
    ik gaf dus over het algemeen alleen een fles wanneer ze honger had.
    als je ziet dat je dochter wel goed groeit en een blije baby is zou ik me er niet al te druk om maken al zou ze wat minder krijgen..
    het zijn meer richtlijnen die ze geven en niet iedereen heeft evenveel honger of evenveel nodig..

3. kar lijn

kar lijn Actief lid

Nov 5, 2012
    231
    0
    16
    NULL
    NULL
    Meestal ben ik ook wel vrij nuchter.
    Maar dacht als de laatste fles er ook af gaat dan krijgt ze helemaal weinig.
    Dan kan ik natuurlijk wel meer tijd tussen de flessen laten in de hoop dat ze dan wel echt honger heeft.
    Vanmorgen toen ik haar half 8 wakker maakte, leek ze ook niet echt hobgerig en dronk ze de fles ook niet leeg.
    Achja ik zie wel hoe t loopt, vroeg me alleen af hoeveel andere baby's t op deze leeftijd doen.

4. Drieka

Drieka Niet meer actief

Mijn zoontje is morgen 7 weken en drinkt ook 5 flessen per 24 uur.

Hij drinkt 06:30-10:30-14:30-18:30 160 cc en om 22:30 180 cc.

Hij is wel een hongerige baby en heeft dus zijn voeding gemengd, gewone flesvoeding met Hero hongerige baby.
    Hij woog verleden week dinsdag 4440 gram dus zal nu ook wel over de 4,5 kg zijn.

Hij meldt zich toch echt wel voor een fles, gemiddeld rond de 4 uurtjes maar soms ook wat langer en soms korter.

5. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

May 29, 2014
    863
    13
    18
    Hier ook een dochter van 7 weken vandaag precies, en ons hongerwolfje neemt 5 flessen van 120/4 maar die gaan ook allemaal schoon op! De fles van 23.00 moeten we haar altijd wakker maken, maar dan nog gaat die op. Daarna slaapt ze gelukkig al lekker uit tot half 9/9 uur.. Dus dat is een luxe, maar dan overdag maken we haar wel eens wakker na 3 uurtjes omdat we anders zo vreemd uitkomen met de laatste fles, maar ookal wordt ze dus niet zelf wakker van de honger dan nog gaat de fles tot op de laatste druppel leeg.
    Maar als je kindje niet meer wil heeft t blijkbaar genoeg. Een blije vrolijke baby is goed toch.. Niet alle kindjes doen t precies volgens t boekje, en dat is maar goed ook toch?

6. kar lijn

kar lijn Actief lid

Nov 5, 2012
    231
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties.

Gisteravond heeft ze ook maar weer 30ml gedronken en vanmorgen was t 6.15
    Nu de rest van de dag heeft ze alle flessen tot 10 a 15 ml leeg gedronken.
    Ik hoop dat die flessen steeds meer worden, dan mag van mij de laatste fles wel weg vallen.

We gaan t zien!
    Nogmaals bedankt

Share This Page