Mijn dochter van ruim 5 maanden krijgt nu al een poosje groentehapje. Dit gaat erg goed. Nu ben ik sinds een aantal dagen ook begonnen met fruit, maar dit spuugt ze steeds na een poosje weer uit. Ze eet het wel netjes op, maar na een half uur tot een uur komt er ineens een golf spuug uit. Zou dit nog te dun voor haar zijn? Haar voeding verdikken we met nutrition ivm spugen. Dit gaat met minder nutrition steeds beter. Na de groente spuugt ze niks.. Kunnen we het fruit evt. indikken? Of moet ze er gewoon nog aan wennen?
Je kan de fruit evt indikken met een ligaatje. Het kan inderdaad te dun zijn. Hier ook een spuugbaby maar met fruit gelukkig niet. Succes.
Kun je niet ook de nutriton gebruiken om het fruit wat in te dikken? Of wat rijstebloem of zo? Even papje maken met wat flesvoeding en dat er door roeren.. Zou ik eerder voor kiezen dan een liga op die jonge leeftijd.
Liga is heus niet erg hoor. Is niet voor niets al vanaf 4 maanden om door de pap of fruit te doen. Maar ze kan inderdaad even op de verpakking lezen of 1 van die dingen het dikker kan maken
In liga zit suiker, zou niet weten waarom je dat al vanaf 4 maanden zou geven? Dat het al vanaf 4 maanden is is gewoon puur marketing, uiteraard want dan kan je het lekker al verkopen vanaf 4 maanden. Maar of je je kind op die leeftijd al suiker zou willen geven? Mijn dochter krijgt nog altijd geen liga. Ot, je kan inderdaad evt indikken met nutriton. Of anders nog een paar weekjes wachten tot ze zit en dan in stukken aanbieden?
Idd, met Nutrition of rijstebloem indikken kan prima. Liga heb ik nooit zo begrepen. Waarom een koek maken die alleen geschikt is om te verpulveren? Maar goed dat is mijn falende logica vast Het liefste houd je de fruitsmaak overeind natuurlijk
Owjeej dan moet ik ook maar stoppen met de fles en fruit geven die suikers och och. Zal mn kind wel honger laten lijden aangezien ze geen suikers mag. JuJu. Ik snap t ook niet, dacht lekker liga lekker sabbelen. Niet dus. Ik geef het ook bijna nooit want heb inderdaad geen zin om te verpulven. Maar de eerste keer dat ik het gaf sliep ze wel eindelijk na 4,5 maand door en kwam ze niet 2x voor een nachtvoeding. Had namelijk 1 liga door haar laatste fles gedaan.
Nou je snapt toch niet waarom je je kind al suikers zou geven. En in flesvoeding, fruithapje zitten ook suikers. En flesvoeding geef ik al vanaf 5 weken. Dus ik geef al een lange tijd suikers aan mijn kind. Wat ben ik fout zeg.
Nou, die vergelijking zie ik niet. Fv geef ik ook, waar geen bv gegeven word lijkt mij dit ook noodzakelijk. Fruithapje geef ik niet, fruit wel. Maar laatste keer dat ik keek was er aan mijn banaan geen suiker toegevoegd. Aan de fv inderdaad wel, maar dat is dan ook wel het enige. Maar liga, koek dus, daar zie ik echt geen nut van. En dat is geen aanval, dat is mijn mening. Is hetzelfde dat ik smaken papjes gek vind.
Mogelijk dat ze reageert op de fruitzuren die erin zitten! Onze kinderen kregen beide vanaf 6 maanden pas hun eerste hapje, maar fruit ging hier pas goed (zonder spugen) na de 7 maanden!
Zou maar gauw stoppen met banaan geven in banaan en druiven zitten de meeste suikers. Het komt op mij wel over als aanval. In ongeveer alles zit nou eenmaal suikers, helaas pindakaas. En voor sommige babies is het nou 1maal DE oplossing. Ik heb ook een spuugbaby en veel geprobeerd maar die keren dat ik liga door haar fles deed 2x heeft ze aanzienlijk minder gespuugd en veel beter geslapen. En ja ik snap smaakjespap ook niet zo. Maar sommige babies raken hun interesse kwijt in de fles en hebben dat smaakje nodig om te eten. Dus tja ik hoop dat indikken met pap of nutriton helpt voor haar kindje en anders inderdaad even wachten.
Bedankt voor jullie reactie. Liga had ik idd gelezen maar wil haar liever puur fruit leren eten. Ik heb een paar dagen geen fruit gegeven en toen begonnen met banaan. Dit ging goed. Nu krijgt ze peer, banaan gemengd wat ook goed gaat. Dus we gaan de goeie kant op.