Gisteravond heeft manlief onze dochter geknuffeld en hij zegt dat hij haar vast ook wel een kusje heeft gegeven. Vanmorgen lag onze dochter op zijn borst terwijl ik het badje aan het klaarmaken was. Ineens zegt hij: "Oh jee, ik heb een beginnende koortslip". Dat klopte dus, hij heeft een rood plekje in zijn mondhoek. Nog geen blaasjes. Dit heeft hij wel eens vaker, een koortslip, maar onze baby is 2 weken oud dus dat is wel echt heel vervelend. We balen enorm. Kijk, ik maak mij op zich geen zorgen dat hij onze dochter gaat besmetten. Hij had bij de geboorte van onze zoon zelfs een koortslip in 2014 en dit heeft hij supergoed gedaan. Afgeplakt met compeed en heel hygiënisch gehandeld. Dus ik vertrouw daarop. Ik maak me alleen zorgen of hij haar niet gisteren al had hij geen klachten misschien al wel besmet heeft. Zo naar dat gepieker. Hopelijk is het snel voorbij. En valt alles mee. Iemand hier ook een man of mss jijzelf die wel eens een koortslip heeft? Hoe gaat dat bij jullie?
ikzelf heb geregeld koortslip helaas… En hoewel ik wel oppaste bij onze toen jonge kids/baby’s gaf ik ze ook wel s kusje met andere kant van mond zeg maar haha. het schijnt pas besmettelijk te wezen als t kapot is/open ligt…
Mijn man heeft geregeld een koortslip en geen van onze kinderen is een ooit besmet. L had onlangs wel een koortslip maar mijn man heeft er al een tijdje geen gehad dus van hem kan het niet komen.
Het is besmettelijk vanaf het ontstaan van de blaasjes totdat ze zijn ingedroogd. Met kusjes zou ik echt wel voorzichtig zijn, maar met afdekken en goede hygiëne komt dat verder vast goed.
Super vervelend. Mijn oudste zoon heeft nu ook een kleine koortslip en mijn man was net van de ene af, en nu krijgt hij er een aan de andere kant. Denk je net wat minder krampachtig te kunnen gaan doen met hygiëne en uitkijken. ik word er ook echt beetje panisch van. Heel stressvol.