Hoi, Wij eten af en toe soep (1 of max 2 keren per week). Die is altijd zelf-gemaakt. Er zit echter wel zout in. Ik heb al verschillende keren geprobeerd om dit zonder zout te maken, dan gebruik ik veel andere kruiden, maar ik vind het nooit lekker Ik maak een grote pot (ik gok zo'n 3 à 4 liter). Daar gaan dan 2 bouillonblokjes in. Dochter heeft al enkele keren een paar lepeltjes geproefd, ze vind het altijd heel lekker. Nu ben ik toch wat terughoudend, owv het zout... Ik ben hier heel voorzichtig mee. Buiten de soep eten wij zoutloos. Ik krijg nu heel vaak opmerkingen, van schoonmoeder enzo "is zout echt zo slecht voor kinderen?" Dan zeg ik: "ja dat is slecht, voor ons trouwens ook." Wat doen jullie? Kindje mee soep laten eten? Of overdrijf ik wat met dat zoutloos? Bedankt!
Ja.. Enkele keer dat we het eten krijgt ze het ook en ze vindt het super lekker! Verder ook alles zoveel mogelijk zoutloos...
Ja hoor. Wat ik doe is een scheut water in haar bordje en dan een lepel soep. Veel minder zout en ook niet heet meer. Ik verkruimel er een soepstengel in en laat het even staan, dan is het lekker dik en kan ze het zo eten. En natuurlijk een losse soepstengel in de hand om lekker te dippen en knoeien
Hier eet ze gewoon met de pot mee en ja daar zit soms zout in. teveel zout is idd niet goed maar een kind hoeft toch geen zoutloosdieet lijkt me oom lastig als ze bij familie eten of als je uiteten gaat..
Ze mogen best een beetje zout binnen krijgen. Je lichaam heeft wel zouten nodig maar gewoon erg weinig En je verteld dat je verder zoutloos kookt dus die ene keer in de week dat je dochter een soepje mee eet is geen ramp. Lekker laten smullen zou ik zeggen
Misschien een domme vraag maar koken jullie allemaal zoutloos? Waarom eigenlijk? Teveel zout is niet goed maar te weinig ook niet lijkt me
Ik maak dagelijks soep, met amper zout. (Sowieso nooit pakjes etc) En ja ook mijn soepjes zijn heerlijk en mijn kinderen eten al sinds ze een jaar ofzo zijn ervan mee
Ja dat vind ik ook. Ik ben hier niet zo 'extreem' in. Dagelijks kook ik alles vers en eten wij bijna nooit iets uit een pakje, omdat ik graag in de keuken sta met verse groenten. En ik doe altijd wat zout in het eten dat ik maak, daar eten ze gewoon van mee. Ik probeer dan een klein beetje zout te doen, zo kan iedereen aan tafel zelf nog wat zout bij doen als ze dat willen. Op die manier eten de kids ook niet teveel zout.
1 of 2 borden soep met een heel klein beetje zout in gaan het echt niet maken op die leeftijd, lijkt mij. Vanaf het moment dat ze ergens ook maar 1 zouten stokje of chipsje binnenkrijgen hebben ze meer zout binnen. Het zou anders zijn als je er echt 5 bouillonblokjes in kiept, maar 2 bouillonblokjes op een paar liter soep is echt "miniem". In brood zit bijvoorbeeld ook zout . Voor 1 jaar zou ik het haar niet gegeven hebben, maar je dochter is ondertussen bijna 1.5.
2jees, goeie tip! wat water en een soepstengel erbij! Ga ik zeker eens proberen. Tuc, of Bloemmm, Zouden jullie eens even een voorbeeldje kunnen geven van hoe je dan soep zonder of met weinig zout maak? Welke kruiden enz... Ben benieuwd!
In heel veel producten die je gedurende de dag eet zit al zout. Denk bijvoorbeeld aan brood, melk, vleeswaren, kaas, koek etc. Veel mensen eten per dag al meer zout dan zij nodig hebben. Teveel zout is belastend voor o.a. je nieren en verhoogt het risico op hart- en vaatziekten. Om die reden is het af te raden om ook nog zout tijdens het koken toe te voegen.
Dit dus in bijna alle etenswaren zit al zout dus is het niet nodig om het nog eens toe te voegen. ga vanavond ff mn recept van de tomatensoep opzoeken.
Goh wat een goeie vraag EN heel toevallig eten we vanavond bij mijn ouders een groentesoep. Mijn dochtertje is 7maanden.. zou dit dan mogen denken jullie? Ik kook er dan 1 aardappel bij en dan gooi ik de soep met aardappel in de blender. Tenminste, dat is het plan. Is dit heel fout met 7maanden of kan het wel? Moet eerlijk zeggen dat ik haar van alles altijd laat proeven en eten zolang het niet gekruid is.
ja hier ook niet met 7 maanden hoor. Met 6 maanden begonnen met bijvoeden dus met 7 maanden was dat nog niet zover dat ze soep aten.
Wij gebruiken meestal geen extra zout maar inderdaad wel bouillonblokjes. En daar zit een hoop zout in. Tja, ik laat onze zoon al vanaf vrij jong gewoon mee-eten. Verder eten we inderdaad zo goed als zoutloos (d.w.z. we voegen zelf nooit zout toe). Onze zoon doet het nog gewoon