Hier eet ze gewoon mee met de macaroni met bolognesesaus ui alles geef ik haar en is net 8 maand geweest. vaak merk je wel als ze er niet tegen kunnen en dan gewoon ff wachten ermee..
Dank jullie meiden! Nou, hier is het weer warrig hoor. Dacht vandaag: leg haar na haar ontbijt weer in bed, aangezien ze echt continu in haar ogen wreef. Geslapen van 8.15 tot 9.20 uur. Daarna wakker tot 12.30, maar bekaf en dus na haar broodje naar bed tot 14.30 uur. Daarna erg vrolijk en wakker tot 18.15, maar om 17.00 uur wreef ze alweer in haar ogen. Volgens mij heb ik weer een uitzonderlijk kindje van 9 maanden, die gewoon al heel snel moe is. Moet wel zeggen dat m'n dochter echt mega mega actief is, zelfs de fles drinkt ze al spartelend met haar benen. Ze wil alles, maar dan ook alles tegelijk, en dat frustreert enorm. Gisteren had ze weer een oud schema, van 10 tot 10.45 en van 14.00 uur tot 15.45 en weer doodmoe uit bed, Dan ging eergisteren en vandaag beter. Maar ja, men heeft mij geleerd, bij de eerste signalen naar bed zoals in ogen wrijven, maar dan ligt m'n dochter dus elke 2 tot 3 uur in bed..... Probleem is dat als ze de 45 min de ochtend slaapt ze mega chagrijnig en moe is tot haar middag slaap. Daarna slaapt ze dus van 14.00 to 15.30 en redt ze 18.30 wel, maar wederom om 17.30 ogen wrijven en jengelen. Het is hier niet zo dat ze echt vrolijk is, ik merk gewoon dat ze moe is, maar ze gunt zichzelf de rust niet. Ik weet dus ook even niet goed hoe te handelen... Dit is overigens begonnen sinds de 8 maanden sprong. Zu het kunnen dat ze zichzelf bewust wakker houdt? Ze vindt alles namelijk wel heel gezellig, met name visite...
Oe qua eten ben ik een zeikerd, gebruik het opperdepop kookboek nog, hahaha. Heb vanavond macaroni met bloemkool, en gehakt gemaakt, vond ze heerlijk! M'n dochter was overigens altijd om 8 uur wakker, maar sinds kort is dit dus 6.45/7.00 uur. En als ik haar om 20.00 uur naar bed doe, dan nog is ze 6.45/7.00 uur wakker..... Heel apart, dus even een klokje verschuiven werkt hier niet uitslapen zit er hier dan ook niet in, maar ach, heb gekozen voor een kleintje haha. Alhoewel het 8 uur 9 uur wakker worden heerlijk is. Zoals vandaag sliep ze na haar fles door, dus mama er wel even achteraan. Doe het ook alleen,dus soms is het we lekker! Bloos, bloos.
Mijn dochter is ook nog best wel snel moe hoor. Ze is nu bijna 8 maanden, ik leg haar nog zeker 4x op bed. En de langste slaap pakte ze meestal 's morgens van 7.30 - 9.00 en anders 's middags van 12.00 - 14.30. Maar soms is ze alweer om 13.30 wakker en dan houdt ze het niet vol tot het eten (17.30) dus gaat ze om 16.00 weer voor een uurtje. Het is net hoe lang ze slaapt. Mensen om me heen zeggen: je moet haar ophouden want ze kan het makkelijk. Nou 2x gedaan: 1x en nooit meer!!
Dat verschuiven van bedtijd schijnt alleen goed te werken als je dan steeds met een kwartiertje opschuift. Dus als je kind steeds om 19 naar bed gaat en om 6 uur wakker is 's ochtends en je wilt dat verschuiven, dan doe je het beste een paar dagen 19.15, dan een aantal dagen 19.30, enz. Onder normale omstandigheden zou het wakker worden dan mee op moeten schuiven... Maar goed, dat werkt dus wel alleen als een kind gezond is en zelfs dan blijft het afwachten of het werkt
Ik ben niet zo van de precieze schema's. Maar qua slapen gaat het de laatste dagen zo: 9u wakker worden 11:30u slapen tot 13:30/14:00u 16:00u tot 17:00u 20:00u gaat ze de nacht in. Alhoewel dat met haar sprongetje en de warmte niet altyd op dat uur lukte. Hier moet ik dus vaak proppen qua voedingen want ze slaapt naar mijn idee nog best veel overdag.
Mijn dochter van bijna 8,5 maand slaapt ook nog heel veel. Ze heeft zeker twee keer een slaap van 2,5 a 3 uur...en soms nog een slaapje van drie kwartier....ik geniet maar van de rust.......al vind ik het soms wel saai haha...