hallo, onze kleine man is bijna 6 maanden en krijgt 5 flessen van 180+6. hij drinkt ze allemaal helemaal op en het schema bevalt ons eigenlijk prima. het schema is (beetje afhankelijk van wanneer hij wakker wordt): 7.00, 11.00, 15.00, 19.00 en 22.00 a 22.30. als hij later wakker wordt schuift het iets op, maar de 19.00 en 22.00 a 22.30 fles gaan wel altijd om die tijd. nu lees ik overal dat ik eigenlijk allang op 4 flessen zou moeten zitten, is dat zo? voor de laatste fles moeten we hem wel wakker maken, maar hij drinkt de fles zonder problemen helemaal leeg. hij slaapt lang niet altijd direct na de 19.00 fles, maar meestal wel tegen een uur of half 9. 's ochtends wordt hij tegen 7 uur wakker na een hele nacht doorslapen. we zijn nog niet begonnen met fruit of groente, dat doen we bij 6 maanden. groet justme
Hoi, Het maakt niet uit of je 4 of 5 voedingen geeft hoor. Je kindje mag van de opvolgmelk wel iets minder drinken, omdat de voeding meer voedingsstoffen bevat, maar dan kun je ook 5 voedingen van 150 ml water met 5 schepjes voeding aanhouden in plaats van 4 voedingen van 200 ml. Groetjes Eveline
ik heb als advies van het cb gekregen om nog even door te gaan met friso 1 tot mijn zoon in flessen mindert. dus pas overgaan op friso 2 als hij wat opneemt van de groente en fruit die hij over een week zal gaan krijgen en zijn flessen niet meer leeg drinkt. delen jullie die mening?
Hallo, Opvolgmelk is anders van samenstelling en het is bedoeld om samen met bijvoeding te geven. Wanneer je zoontje 6 maanden is en begint met bijvoeding kun je ook overstappen op opvolgmelk. Groetjes, Petra
maar ik denk niet dat het lukt om over te stappen naar 5 flessen van 150 terwijl hij nu 5 flessen van 180 krijgt. die overstap is veel te groot nu. hoe pak ik dat aan?
Hallo! Vaak gaat dat wel vanzelf omdat de voeding ook zwaarder is. Je mag evt wel dezelfde hoeveelheid water blijven geven en dan 5 schepjes ipv 6, maar vaak gaat het gewoon goed ook zonder bijvoeding. Mocht het nou echt de eerste weken niet lukken is het ook niet erg om tijdelijk iets erboven te zitten, zolang dit maar tijdelijk blijft is dat echt geen probleem. Succes! groeten Femke