Schema baby bijna 8 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door Username, 16 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Username

Username Niet meer actief

Zou graag willen weten wat jullie je kindjes van deze leeftijd geven.

Ik heb nu het idee dat we van het ene naar het andere eetmoment gaan, bijna proppen qua tijd om alles er in te krijgen. Flessen gingen al niet leeg (heeft ze nog nooit gedaan), maar t lijkt steeds minder te worden met drinken.

Dus ik ben heel benieuwd naar jullie schema's, wellicht kunnen we wat aanpassen en gaat het makkelijker.

2. amy24

amy24 Actief lid

9 nov 2011
    138
    6
    18
    Mijn zoontje is bijna 8 maanden. De tijden wisselen heel erg omdat zijn slaapjes nog zo wisselen. Maar dit krijgt hij ongeveer elke dag in deze volgorde:

Fles 180+6
    Een boterham met korst en boter + beetje water
    1,5 a 2 stuks fruit + beetje water
    Een boterham met korst en boter + beetje water
    Een soepstengel/rijstewafel of cracotte + beetje water. En meestal nog een beetje yoghurt of kwark. (Anders als toetje)
    Warme maaltijd (meestal groente en aardappels, soms rijst) + beetje water
    Fles 180+6

Ik ben benieuwd naar de schema's van anderen. Ik heb ook het idee dat hij heel veel eten krijgt.

3. Oedy

Oedy Actief lid

22 aug 2013
    326
    17
    18
    NULL
    NULL
    Net twee dagen overgestapt na 3flessen ipv 4flessen op een dag. Schema ziet er nu zo uit:
    Fles 180-6 +3scheppen bambix
    1stuk fruit + paar iniminie slokjes water
    Boterham met roomboter + fles 180-6
    Rijstewafel of cracotte + paar kleine slokjes thee
    Goed bord vol groente en aardappelen. Soms paar hapjes yoghurt en paar slokjes water.
    Fles 180-6

4. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Fles 180cc
    Fruit 1-2stuks
    Boterham 1-1,5 met roomboter en dun beleg
    Fles 120cc
    Rijstwafeltje of soepstengel
    Warme maaltijd. Groente, aardappelen, ei, soms stukje koolvis. Verschilt.
    Fles 180cc

Tussendoor water.

5. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Hier was het met 8 maanden

180/6
    stuk fruit
    boterham / 120/4
    soepstengel en wat water
    avondeten vers met wat yoghurt
    180/6

6. Username

#6 Username, 17 nov 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2013
    Thanks! En hoe doen jullie het ongeveer qua tijden?

Hier is het nu ongeveer (afhankelijk van slaapjes etc):
    6.45u fles 180/6. Ze drinkt ong 130cc, rest krijgt ze als pap met RB
    9.45u fruit 1 a 2 stuks met een klein beetje thee (max 50cc)
    12.30u boterham met roomboter en fles 180/6 (laat de helft staan)
    15.00u cracotte, soepstengel of beschuitje. Fles 180/6 (laat 1/3 staan)
    18.00u warme hap (groente plus aardappelen) en Griekse yoghurt
    20.00u fles 180/6 (al slapend, ze drinkt vaak 180cc)

Laatste fles was tot voor kort rond 21.30u. Vervroegd naar 20.00u. Willen we uiteindelijk rond 19.00u geven, op het moment dat ze gaat slapen. Nu drinkt ze hem niet als we hem vlak na haar warme eten geven, dan weigert ze gewoon (te kort op elkaar denken wij).

Ik heb het idee dat we van het ene naar het andere eetmoment gaan. Flessen van 12.00 en 15.30u drinkt ze slecht. Als je die geeft na het broodje drinkt ze helemaal niet.

Betekent dit dat we naar 3 flessen kunnen gaan? Aangezien ze haar flessen nog nooit heeft leeg gedronken ben ik bang dat ze dan helemaal te weinig vocht binnenkrijgt. En op welke tijden geven we die flessen dan?

Qua schema is de eerste voeding rond 6.45u en het warme eten rond 18.00u belangrijk ivm werk. Andere tijden kunnen we gewoon aanpassen.

7. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Je kan makkelijk op 3 flessen hoor, dat geeft niks! Ze laat nu toch ook al wat staan. Je kan ook zuivel geven, dan hoef je niet bang te zijn dat ze wat mist.

Jouw schema zou kunnen worden:
    6.45u fles 180/6.
    9.45u fruit 1 a 2 stuks met thee
    12.30u boterham met roomboter 90/3 (liet de helft staan dus heb de helft genomen)
    15.00u cracotte, soepstengel of beschuitje met wat Griekse yoghurt
    18.00u warme hap (groente plus aardappelen) en Griekse yoghurt/toetje
    20.00u fles 150/5

Zoiets??
    Dan kom je op een totaal van: 465cc flesvoeding EXCL. de yoghurt en het toetje. Ze hebben nu nog zo'n 600cc aan zuivel nodig (met 6 maanden 800cc en vanaf 1 jaar zo'n 300 dus ik neem het gemiddelde dan) Is dat wat ?

Edit; ik had ook altijd het gevoel dat ik de hele dag eten gaf, maar dat is slechts een gevoel denk ik. Nu is ze bijna 1 jaar en krijgt 3 hoofdmaaltijden en 2 tussendoortjes. 's Avonds geen fles meer maar naar behoefte karnemelk of wat anders.

8. Username

Dank voor je reactie :)

We gaan het proberen. Eerst even wachten tot ze opknapt, ze spuugt helaas steeds. Denk een buikgriepje. Arm meiske...

9. Username

Opvallend trouwens: op het kinderdagverblijf waar ze twee dagen per week is drinkt ze haar flessen wel (bijna) allemaal leeg. Ze krijgt niets anders dan thuis. Ben toch wel benieuwd waarom daar wel en thuis niet? Iemand een idee? De meiden op het kdv hebben geen idee.

10. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Bij de gastouder is dat hier ook. Daar eet hij regelmatig niet helemaal zijn boterham op terwijl hij er hier vaak 1,5 op eet. Veel meer dus.
    Ook slaapt hij er vaak iets langer. Het is er drukker met allemaal andere kindjes dus blijkbaar ook wat meer moe met al die indrukken.

Misschien krijgt jouw meisje wel honger van al het drukke gebeuren daar ;)

11. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is nu 7,5 maand en krijgt het volgende:

7.30 fles 180/6
    10.00/10.30 fruit
    12.00 boterham
    15.00 yoghurt, of liga met sap
    17.30 warme hap (flink bord vol)
    18.45/19.00 fles 180/6

Ik twijfel of ik haar ontbijt wat groter moet maken, brood of pap bijvoorbeeld. Ik krijg de indruk dat ze in de ochtend al vrij vlot weer honger krijgt. Ze is een flinke tante, en een vreetzak ;)

12. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Onze jongen is 8 maand oud maar krijgt sinds 7 maanden het volgende:

8u: Fles 240 cc/8 schepjes melk. Wat niet al drinkend opgaat giet ik in een bordje en maak er pap van en geef het hem met de lepel.
    10u: Stukje brood met boter
    12u: Groente + vlees + aardappelen of rijst of pasta
    14u: Yoghurt
    16u: Fruitpapje (geraspt fruit, mix van verschillende soorten)
    20u: Fles 240 cc/8 schepjes melk.

Ik had ook het idee dat ik leefde van eetmoment naar eetmoment. Maar uiteindelijk, als hij nu geen zin heeft in iets, dan geef ik het gewoon niet. Hij is geen grote eter. Nu ik op verzoek van de kinderarts maar 2 flessen geef gaan die wel altijd op. Dat is misschien een tip om haar haar flessen te laten drinken? Je kan het dan ook altijd aanvullen met yoghurt om haar op haar 0.5 liter te laten komen.

13. Username

Dank dames. Is een halve liter vocht wel voldoende dan? Ik heb het idee dat het steeds minder wordt...
    Eerst dronk ze 800cc per dag. Ik weet dat er andere voeding voor in de plaats komt. Maar t is wel weinig of is dat niet zo?

Deel Deze Pagina