brood met 7 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door Humava, 30 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Humava

Humava Niet meer actief

Mijn zoontje is nu 7 maanden en ik ben hem langzaamaan brood aan het geven. Hij kokhalst alleen heel erg van de stukjes. Mijn dochter heeft hier nooit last van gehad. Hoe lang duurde het bij jullie kindje voordat ze doorhebben hoe ze moeten kauwen en die stukjes kunnen wegwerken? Ik vind dat kokhalzen altijd zo eng, ja ik weet dat het normaal is bij baby's vanwege het reflex wat nog voorin de keel zit maar toch ben ik altijd bang dat ie stikt in een stukje brood.

2. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    De oudste had dit met een maand of 7/8 geloof ik wel goed door, maar at er desondanks heel weinig van. Bij de middelste is het getut gebleven tot ruim een jaar, die at liever pap. Zelfde granen volgens mij, dus ik deed gewoon pap en dan wat oefenstukjes brood er naast. Crackers en geroosterd brood vond zij trouwens veel lekkerder en gingen er ook beter in.

3. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    F. is hier nu 9 maanden, en afgelopen week bij het CB te horen gekregen zodra hij nog kokhalst in eten we het hem niet moeten geven. Dus geen stukjes mandarijn, maar gepureerd. Het is geen reflex, maar duidelijk iets wat hij nog niet kan. :)

Beter pap geven, of het brood laten weken in de melk, dan smelt het sneller op zijn tong.

Liefs,

4. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Onze dochter vindt het heerlijk. Ze krijgt nu 2 weken brood. Ik doe er alleen een beetje boter op.

Kokhalsen doet ze eigenlijk nooit, ze sabbelt ze heerlijk naar binnen. Ik snij er wel kleine stukjes van. Ook de korstjes zijn geen probleem.

5. Humava

Humava Niet meer actief

Ana leigh, het kokhalsreflex hebben baby's toch veel sterker als wij. Dat lees ik iig vaak. Ik moet volgende week weer naar het cb dan zal ik ook even advies vragen daar.

Nafnaf, oh dat duurde dus wel een tijdje bij jou. Pap vind zl ook heerlijk dat krijgt hij ' smorgens altijd.

Cd28, ik had vandaag ook kleine stukjes gemaakt met een beetje smeerkaas. Maar dat ging dus nog niet van harte.

6. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Misschien proberen met alleen boter? Smeerkaas plakt best wel, mijn zoontje is er nog steeds niet dol op en hij eet toch echt al 3 maanden brood.
    Of gewoon een kale boterham, ging hier ook prima.
    Ik deed inderdaad ook in kleine stukjes snijden en dan met een vork in zijn mond, in het begin de bovenste korst eraf gelaten, maar na een paar weken ging dat ook prima.

7. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Ik doe er behalve boter ook nog niets op. Ze vindt dat al heerlijk.
    Smeerkaas plakt inderdaad wel behoorlijk.

8. Humava

Humava Niet meer actief

Ja daar hebben jullie idd gelijk in. Morgen ga ik weer een poging doen met alleen boter. Ik eet zelf geen boter dus vergeet heel vaak dat dat best goed is voor kindjes.

9. Spathiphyllum

Spathiphyllum Bekend lid

3 mei 2014
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou juist eerder een flink stuk broodkorst in het handje geven. Dan kan hij wat oefenen met kauwen en sabbelen en wennen aan een hard stuk in de mond. Dat ging bij mijn dochter in elk geval veel beter dan proberen stukjes brood met beleg te geven, dat kwam echt later pas. Nu, met 10 maanden, eet ze de boterham gewoon zelf :)

10. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hahaha, nee ik moet ook geen boter op m'n brood, maar inderdaad erg goed voor kindjes, voor ons overigens ook hoor :p
    Ben benieuwd of dat beter gaat.
    En zoals hier boven... ik gaf inderdaad ook de korsten gewoon in z'n hand om op te sabbelen en ondertussen smeerde ik dan z'n boterham.

11. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hoe eet jouw dochtertje zelf haar boterham? Als ik m'n zoontje een vork in z'n handen geef, gaat hij er alleen maar keihard mee zitten meppen :p
    Maar een boterham met jam, appelstroop of worst zo in z'n handen geven lijkt mij ook niet echt handig. ;)
    Ik geef het hem nu altijd nog maar zelf met een vorkje.
    Of ik geef hem een kale boterham waar hij mee aan de slag mag gaan :D

12. Humava

Humava Niet meer actief

Korstjes geef ik af en toe al. Dat gaat best goed dus wilde nu aan stukjes gaan beginnen.

13. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Hoe doen jullie dat? ik geef mijn zoontje soms een korst brood maar dat gaat even zijn mond in dan kijkt hij vies en gaat hij er mee gooien. Vanochtend probeerde ik een dobbelsteentje brood in zijn mond te doen nou krijsen tot i het er weer uithaalde toen was het goed. (sterke wil ik weet het haha)

Nu moet ik wel zeggen dat hij nog heel erg verkouden is en de laatste week uberhaupt slecht heeft gegeten en gedronken. Maar daarvoor ging de broodkorst ook al niet fantastisch. Hij heeft verder nog geen tanden en eet sinds een maandje vast voedsel (met wisselend succes) zowel gepureerd/geprakt als stukken in zijn hand (dat laatste is ook niet zo'n succes dan krijg ik gwoon banaan of sperzieboon naar mijn hoofd)

Ik ben benieuwd hoe jullie brood geven. Mini stukjes ofzo?

14. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Ik ben deze week begonnen,ik maak hele kleine blokjes met een klein beetje boter En doe het dan in zijn wang.
    Hij moest even wennen maar nu gaat t beter,maar ij heb een klein vreetzakkie

15. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Goede tip thanks. Mooi makkelijk zo'n vreetzakkie joh. De mijne had al moeite met flessen en nu ook met vast voedsel. En dan ook nog te licht en te klein..maar goed ooooitttt gaat hij vast eten :p

En dat terwijl mijn man en ik echt super easy eters zijn. haha

16. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Whahaha, ja, dat dacht ik ook bij de middelste. Duurde (serieus) tot ze vijf was voor er echt substantiële hoeveelheden in gingen. En toen was het: brie, zalm, biefstuk... Aardappels, boterhammen, etc. eet ze nog steeds alleen onder dwang. Wij lusten ook alles en onze kinderen hebben dus duidelijk een goede smaak...maar nooit gedacht dat dat nog eens in mijn nadeel zou gaan werken! ;);)

17. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    HAha hier denk ik juist oh my.. Hij eet nu gewoon een heel groentepotje van 6 maanden leeg,1/1.5 stuk fruit paar stukjes boterham en geniet nog heerlijk van zijn flessen...

18. Humava

Humava Niet meer actief

Ik heb vandaag nog geen brood gegeven maar als ik het maak geef ik stukjes van 1 bij 1 cm ofzo. Ik ga het ook eens in de zijkant van zijn mondje doen, ik las dat ze dan soms beter begrijpen hoe ze moeten kauwen.
    Fruit en groente gaan er hier prima in mits het maar gepureerd is.

19. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Van t weekend was t twijfelachtig bij meneer,maar hij heeft vandaag flink wat stukjes gegeten als t op.was ging gelijk zijn mond open.

20. LindsayS

LindsayS Bekend lid

26 jan 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik stopte het de eerste dagen in haar wang, anders belandt het in haar gehemelte en dan wordt het helemaal lastig doorslikken als alles ophoopt ;) Smeer alleen margarine op brood. Ging eigenlijk direct goed... Begon met kleine hapjes en nu kan ze best grote hapjes weg krijgen! Onze dochter was wel behoorlijk geïnteresseerd in hapjes misschien dat dat ook scheelt. Zat met 6,5 mnd al op 3 flessen ;)

Deel Deze Pagina