welke fles eerst afbouwen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door manoontje, 25 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manoontje

manoontje Bekend lid

13 jan 2011
    839
    10
    18
    Noord-holland
    Hoi,

Graag jullie advies....
    Mijn zoontje is nu bijna 8 maanden en krijgt nog 4 flessen per dag.
    Zijn schema is als volgt:
    Ochtend:fles 200 ml+1 schepje granen daarna in de ochtend een fruithap.
    12.00 uur: broodje en fles 120 ml
    16.00 uur: fles 200 ml en een koekje of rijstewafel
    18.00 uur: avondeten en vla/yoghurt
    20.00-20.30 uur: fles 200 ml

Nu dronk hij de laatste week de laatste fles wat minder. Ik was toen ook toevallig op het CB en zei zij meteen dat ik die dan maar kon laten vallen. (mijn zoontje is ook flink op gewicht, 9875 bij 70 cm)
    Maar die avond huilde hij weer om een fles en sindsdien drinkt hij hem goed op. En nu laat hij die van 16.00 uur weer staan (maar dat kan ook door de warmte komen nu).
    Nu mijn vraag: ik meen mij te herinneren dat ik bij mijn oudste juist de fles van 16.00 uur eerst afbouwde en in plaats daarvan wat anders te drinken gaf. En de avondfles heb ik juist langer nog aangehouden. (mijn zoontje van bijna 3 krijgt nu zelfs nog warme melk voordat hij gaat slapen....)

Welke fles hebben jullie als eerst afgebouwd of weg gedaan en waarom?

Alvast bedankt

2. tassie1980

tassie1980 Actief lid

1 jul 2011
    473
    52
    28
    beilen
    Mika is bijna 7 maanden en het flesje van 16.00 heeft hij niet meer.hij krijgt nu een beetje Griekse yoghurt.ik zal die van 16.00 niet meer geven.

3. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hoi,
    Mijn kindje is nog niet zo oud maar bij mij zeiden ze (CB) dat de 16.00 uur fles als eerste kwam te vervallen. Dus die zou ik als ik jou was proberen!
    En om welke reden, omdat ik denk dat de rest pas later komt! Ik zou dan om 16.00 uur iets van een fruitje/koekje/soepstengel ofzo erbij doen, dan heeft hij toch een beetje zijn maag gevuld. En wat te drinken (diksap, water, koude thee).
    En misschien dan de melk van 12 uur dan weer omhoog naar 200? Maar dat weet ik niet zeker.

Succes!

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Die van 4 uur gaat het eerste. En eventueel kun je de ochtend fles gaan halveren (120+4) en net als smiddags met een boterham gaan doen.

5. manoontje

manoontje Bekend lid

13 jan 2011
    839
    10
    18
    Noord-holland
    Alvast bedankt allemaal voor de info.
    Had ik het toch goed onthouden dat die van 16.00 uur als eerste kwam te vervallen. Vond het al vreemd dat die van de avond eerst zou moeten vervallen. Lijkt mij toch wel fijn als ze goed gevuld de nacht ingaan.
    Snap ook niet waarom ze bij mij op het CB dat dan zeggen?!?
    Ik vermoed omdat mijn zoontje te dik is en ze denkt dat alles wat hij minder krijgt mooi meegenomen is of zo. Terwijl hij helemaal niks teveel krijgt, dus ik vind dat grote onzin.
    Maar dan ga ik dit weekend eens proberen of we die van 16.00 uur kunnen minderen en uiteindelijk laten vervallen.

6. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Bij mij kwam de fles van 12.00 eerst te vervallen. Maar ik geef om die tijd ook groente. Dus kon wat meer groente geven en dan minderde ik de fles elke dag en nu krijgt ze een toetje i.p.v. die fles met een beetje water erachteraan.

Later die van 16.00/17.00. Dat is nu een fles diksap geworden:)

Deel Deze Pagina