Hoi dames, Ik ben erg benieuwd hoe jullie schema is van jullie kleine Hier is het schema als volgt: 615 wakker (blijft in eigen bed) 700 fles 200 water (wat extra vocht) + 6 scheppen voeding + 3 scheppen fijne granen (volgens de verpakking moet je er een bordje pap van maken, maar ik hou het liever bij een fles.. Is dit voldoende? Of te weinig?? Met meer er in krijgt hij het niet meer uit fles) 730 slapen tot ongeveer 900 900 wassen en aankleden 930 fruithap spelen 1130 boterham met bijv appelstroop en fles 150ml + 5 sch 1200 slapen tot 1300/1330 sap/thee met een babykoekje 1530 slapen tot ongeveer 1630 1700 groentehapje met yoghurtje 1830 fles 200 ml + 6 sch + 3 sch fijne granen Opzich denk ik dat het best een goed schema is, alleen wordt hij nu 's ochtends ineens om 615 wakker ipv 700/730 Ook wil hij vaak aan het eind van de middag niet meer slapen, en ligt hij te jengelen en te chagrijnen in bed. Na een klein half uurtje slaapt hij dan en is vervolgens weer na een half uur wakker.. Ik denk dat ik zijn slaaptijden moet aanpassen naar bijvoorbeeld 2 x overdag (ipv 3x); 900/930 fruithap en dan slapen tot een uur of 1130/1200 daarna brood. En dan smiddags nog van bijvoorbeeld 1400 tot 1500/1530. Probleem is alleen dat hij dat niet red als hij om 615 wakker wordt. Hebben jullie nog tips? En wat denken jullie van die granen? 3 scheppen lijkt mij voldoende, of is dat echt te weinig?? Hoor graag jullie mening/tips!!
Hai, Ik denk dat je te weinig melk geeft hoor. Ik geef de mijne op advies van de kinderarts 3 flesjes melk á 180 + 6 schepjes. Opvolgers bevat erg veel voedingstoffen die je kleintje nu nodig hebt. Ik hanteer niet echt een strak schema, maar zo ziet het er bij mij zo ongeveer uit. 9:00 flesje met een sneetje brood (200 cc) Daarna slaapt ze meestal tot 11:30 12:00 fruit (avocado met banaan of peer met appel bijv) 15:00 flesje Slapen tot 17:00 18:00 warm eten (bijv gestoomde pompoen, wortel en zoete aardappel) 21:30 bad 22:00 flesje (200 cc) Slapen. Lilly drinkt over de hele dag slokjes water uit de tuitfles.
Als je brood geeft, mag je pap en granen weglaten trouwens. 1 of 2 sneetjes belegd met margarine is voldoende. Qua slapen volg ik mijn dochtertje. Soms slaapt ze 2 x per dag en soms 1 x. Ik hou alleen het nachtritueeltje aan. Dus bad, pyjama aan, slaapzak aan, flesje en kusje.
Ik vind het heel netjes voor een kindje van 7 maanden, ik zat hier ongeveer ook op. Alleen die vreetzakken van mij aten na de boterham 180+6. Maar die 150 is ook goed hoor. Dat overgaan van 3 naar 2 slaapjes snap ik...maar je ziet idd vanzelf wanneer je kindje dat red. Het is soms een beetje rekken en schuiven om het juiste schema te krijgen. Hier ook lang s ochtends pap gegeven en dan tussen de middag een boterham. Ik gaf de pap wel uit een bord omdat je er dan meer granen in kunt doen, vult beter en omdat het beter voor de mondmotoriek is dan drinken uit een fles.
Ik heb precies hetzelfde schema als jullie ik merk dat het 3e slaapje nu een beetje wegvalt... Met als gevolg dat ze toch wel erg moe is als ze moet gaan eten (avond) om sochtends de slaapjes uit te stellen lijkt me ook lastig hoor... Moe is moe denk ik dan! savonds later naar bed redden wij ook niet... Om 19.00 is ze echt erg moe en krijgt ze haar laatste fles.