liga koekje, sap, thee, tussendoortjes.. Stern krijgt nog 4 a 5 flessen 180/6 op een dag. Daarbij nog fruit/ groenten/ en pap en rijstebloem door 2 flessen. Maar waar is er ruimte als ik is thee wil gaan proberen? Of diksap? Hoe doen jullie dat? Gr. terra
pap en een paar slokjes thee? Als je de pap bijvoorbeel in de ochtend of tussen de middag geeft. Kan later ook goed bij het brood eten! fruit en een paar slokjes thee? in de ochtend of namiddag maakt niet uit. Je kindje een paar keer per dag een extra slokje drinken aanbieden zoals water/thee of (verdunde)sap kan geen kwaad hoor mijn zoon heeft al een heel ander schema dan jouw kindje. Eet eigenlijk haast volledig (zijn eigen prakje) met de pot mee. om 09:30 krijgt hij een fruithap met water (in jouw geval thee) en om 16:00 krijgt hij een liga met water (in jouw geval thee) en 's avonds met zijn warme hap om 17:30 bied ik hem ook nog water aan maar daar vind ik dan weer geen thee bij passen.
Zijn eerste fles rond 21:00 krijgt hij een paar schepjes pap in, als ik daarna nog een paar slokken thee doe is dat niet teveel? Aangezien hij rond 10:00 ook fruit krijgt..?
ik schreef net eerste fles 21:00, ik bedoel natuurlijk eerste fles 09:00 haha Ongeveer tijden he.. 09:00 fles 180/6 + 2 schepjes bambix fijne granen (als hij niet gelijk al moe is 10:00 fruit) 12:00 fles 180/6 (als hij 's ochtends geen fruit op heeft krijgt hij 13:00) 16:00 fles 180/6 uurtje later groente 20:00 fles 180/6 + 2 schepjes rijstebloem soms zit er om 23:00 ook nog een flesje 180/6.
ik zou voorlopig dan alleen de thee aanbieden naast het fruit. aangezien je maar 2 schepjes bambix toevoegd aan de ochtendfles. Dan is dit ook meer gewoon melk drinken dan pap eten. Dan word het wel veel vocht. Als het nou echt meer pap was, dus vezels, dan kan je er nog wel een beetje thee naast geven. Het is niet zo dan je kindje te wenig vocht krijgt gezien het aantal flessen dat je geeft. Wanneer je kindje meer vast voedsel gaat eten ( meer fruit, meer warme hap en brood ) dan zal er ook en fles vervallen en heb je kans om naast bijvoorbeeld de boterham ook thee aan te bieden. succes
@terra: er gaan straks vanzelf flessen af en dan heb je dus meer ruimte voor andere dingen. Nu nog niet druk over maken. diksap oid hebben ze echt niet nodig