Mijn zoontje is bijna 7 maanden en het gaat prima met hem. Alleen wordt hij elke nacht tussen 4 uur en half 5 wakker en gaat pas weer slapen nadat hij wat heeft gedronken. Hij krijgt dan een fles van 90 cc met 2 schepjes opvolgmelk. Liever zou ik hem water geven, maar dat drinkt hij niet graag (hij drinkt sowieso slecht uit de fles als het iets anders is dan melk. Hij krijgt overdag slappe thee, water of diksap, maar dan drinkt hij maar een paar slokjes. Blijkbaar vindt hij het niet prettig als het dunnere vloeistof is dan melk). Zijn schema is nu: 4.30 90/2 7.00 180/6 (drinkt hij niet altijd op) 9.30/10.00 fruit + paar slokjes thee/water/diksap 12.00 180/6 14.30/15.00 liga met fruit + paar slokjes thee/water/diksap 17.00/17.30 groente + yoghurt 19.00 180/6 met 3 scheppen rijstebloem Hij slaapt altijd voor 19.30 en het lukt echt niet hem langer wakker te houden. Wat zouden jullie doen om hem van die fles van 4.30 af te krijgen?
Dankjewel voor je reactie Ik denk dat dat de enige oplossing is. Maar tot een paar weken geleden sliep hij tot 6 uur, dus ik dacht misschien is er hier nog iemand met DE tip om hem weer in dat ritme te krijgen... Ik vind het ook niet vervelend hoor, hij huilt niet, is alleen gewoon klaarwakker en wil wat drinken. Na de fles valt hij ook altijd vrij snel weer in slaap en wordt dan tegen 7 uur weer wakker. Iemand nog tips om het drinken van thee/water/diksap te verbeteren? Fles lukt dus niet echt en de tuitbeker is ook nog geen succes.
Nou fijn dat je het niet vervelend vindt. Ik vind dat je al in je handjes mag knijpen hoor! Mijn dochter heeft in het begin een paar weken doorgeslapen en toen was het over. En die is 3 maanden lang elke 25 minuten wakker geweest snachts en daarna midden in de nacht 2 tot 3,5 uur aan 1 stuk wakker. Dus ik was al errug blij geweest met het ritme waar jou kindje nu in zit. Helemaal als je het niet vervelend vind lekker dat flesje blijven geven. Hij zal het nog nodig hebben. Wbt ander drinken, heb je al een rietjesbeker geprobeert? Hier een groot succes.
Dankjewel dames! Ik weet dat ik zeker niet mag klagen, helemaal als ik de andere verhalen hier op het forum lees. Ook die van jou Duchess, dat moet wel zwaar geweest zijn. Slaapt ze nu goed? Een groeispurt zou ook kunnen. Had ik nog helemaal niet aan gedacht. Aanstaande woensdag gaan we naar het CB, eens kijken of hij goed gegroeid is (en hij was al geen kleintje ). Welke rietjesbeker gebruik jij Duchess? En kon je dochter daar met 7 maanden goed uit drinken?
Ik ben denk ik zo rond de 7,5 maand begonnen met drinken naast de borstvoeding, en dat ging de 2e keer gelijk goed. Wij hadden eerst de rietjesbeker van Difrax, maar die lekt vreselijk. Nu van Nuby en die is fijn!