Dames, Ik geef nu 6 voedingen van 100ml, 4 scheppen en gooi de rest weg. Hij slaapt soms door op de laatste voeding. Vroeg me af wat jullie schema ongeveer is en hoeveel voedingen jullie doen met hoeveel ml? Wil zo snel mogelijk van de nachten af. Zijn er ook dames die 5 voedingen geven? En wanneer is hij bij jullie wakker en slaapt hij en waar? Als ik mijn schema nu moet omschrijven is hij zoals onderstaand maar het verschilt nogal wanneer hij zijn wakkere uurtje heeft. In de avond wat last van krampjes dus ben vandaag met infacnol begonnen, geef ik voor de avondflesjes. 07:00 flesje dan naar bed tot 10:00/10:30 flesje en dan even wakker en leg ik hem in de box/wieg 13:00 flesje en dan leg ik hem op bed tot 16:00/16:30 flesje en dan leg ik hem in de box 19:00/19:30 eventueel badje, flesje en in bed 22:00/22:30 flesje en in bed (deze wilt hij weleens mopperen door krampjes waardoor hij dus pas tegen 00:00/01:00 slaapt, nu dus infacnol proberen) Soms komt hij eerder dan 07:00 dus dan is je hele schema in de war....maarja hij is nog geen twee weken oud dus moet ook niet te hoge verwachtingen hebben maar ik wil zo snel mogelijk van de nacht af. Verschonen doe ik trouwens voor de voedingen, hij valt vaak zo lekker in slaap erna dat ik het zielig vind om erna te doen.
Met 1,5 week zat ik nog op 8 voedingen, zit nu (9 weken) op 6.... Denk dus dat er niet veel aan te doen is. Je kind heeft nog een klein maagje dus hij kan niet meer op. Is 100 trouwens ook niet veel?! Geloof dat wij met 4 weken op 6x80 zaten ( borstvoeding)
Waarom 4 schepjes met 100 ml water???? Dat is toch veel te veel poeder! En inderdaad zat ik met 1,5 week nog op 8 voedingen, vind 6 heel erg weinig
Ik denkdat de flesjes die de kleine drinkt 100 ml zijn.. Maar dat zeze heeft gemaakt met 120 ml water en 4 schepjes en dan eruit gooit tot 100 ml? Als dat zo is.. Is zonde want met 90 ml water en 3 schepjes kom je pcies op 100 ml voeding uit En als dat niet zo is gebruik je idd teveel voeding in verhouding met t water... Maar jeetje.. Vind het wle een beetje weinig... Hier krijgt ie 100 ml voeding per fles... En dat 7 keer.. 23.45 3.00/3.30 6.30/7.00 10.00 13.15 16.45 20.15 En dan begint het weer bij 23.45
Met 1,5 week al op 6 flessen en als ik het goed lees slaapt je kindje al regelmatig 6 uur door 's nachts? Sorry, maar ik vind dat je aardig aan het zeuren bent. Je mag in je handjes knijpen dat je dit na 1,5 week hebt! De eerste weken komen veel baby's regelmatig om de 2 a 3 uur en jouw baby slaapt al officieel door. Dus blij zijn en niet klagen, meid. En over van die nachten af zijn: ga er gewoon vanuit dat je zo nu een dan (als je gelukt hebt) een gebroken nacht zult hebben. En dat kan een tijdje duren.
Idd nu kiwi t zegt zie k t ineens... Hahaha welke nacht?! Je kindje slaapt van 0.00/1.00 en pas om 7 iir weer zn volgende fles... Wees maar blij dat je mijn kind niet heb dan Die komt om half 4 snachts
wat spreek jij jezelf ontzettend tegen zeg! wees blij met het schema dat je nu hebt, ik vind het erg weinig voedingen voor een kind van 1.5 week. sterker nog, ik schrik er zelfs van.
Trouwens niet om je aan te vallen ofzo... Absoluut niet.. Maar he klinkt wel heeeel negatief over se nacht.. Dan denk ik stiekem een beetje.. Tsjaa dt wist je van te voren... En JIJ kan wel van die voeding af willen... Maar wat wil je kindje..? Doe heeft het blijkbaar gewoon nodig.. 6 uur is soieso heeeeel knap voor zoon ukkie.. Is een lange ruk hoor En zeker als je je bedenkt dt ze nrmaal gesproken gewoon elke 3. Uur ongeveer voeding krijgne
Dames, Erg fijn dat jullie reageren maar ik vroeg niet om commentaar op mijn manier van voeden, was gewoon benieuwd naar dat van die van jullie. Mijn kereltje, wilt helemaal niet om de twee drie uur eten maar om de vier uur dus ik haal niet eens meer dan zes voedingen per dag, dan moet ik hem wakker maken maar hij ligt zo vredig te slapen dus dat ga ik echt niet doen. Hij is geboren met 4 kilo en 55 cm lengte. We hebben het rustig opgebouwd en zitten nu 1 dag op 100 ml, en klopt doe drie schepjes, geen vier, mijn fout bij de vorige 90 deed ik drie scheppen en gooide iets weg. Hij schijnt hier heel te vreden mee te zijn. Inmiddels is hij 4150 en mag hij dus 600 ml drinken. 150 ml per kg per 24 uur en dat krijgt hij, niks te veel niks te weinig. Sommige baby's zullen misschien iets minder drinken en sommige iets meer. Alleen soms zou vijf voedingen zelfs beter bij hem passen want ik moet hem nu soms echt wakker maken voor een voeding. Hij is soms wakker denk zo'n twee uur bij elkaar per dag dat hij lekker in de ronte kijkt en de omgeving in zich opneemt. Hij is sterk en ziet er gezond uit, heeft prima temperaturen, goede poep en plas luiers. Dus dames, niet gelijk zo fel reageren, elke baby is anders en heeft andere behoeftes daarom ben ik nieuwsgierig naar jullie schema.
Ik bedoelde het verder ook niet aanvallen hoor En dt lichaamsgewicht x 150 is toch wat ie minimaal moet hebben..? Njaa in ieder geval.. Nu gewoon wakker maken is niets mis mee hoor Dat hebben die kleintjes gewoon nodig Onze kleine maakte (en nog steeds) ik ook wakker.. Hij at en sliep gelijk verder is echt niet raar hoor Nu pas sinds een paar dagen word ie echt actiever.. Wors zelf wakker rond etenstijd(niet altijd) en blijft daarna nog zoon half uur 3 kwartier wakker en slaapt dn weer verder.. Als je naar 5 flessen gaat krijgt je kleintje ineens veel te veel binne per keer in dat kleine maagje... Zou t dus dan gewoon zo houden als je nu heb
Maar nog even iver die 120 ml en 4 schepjes.. Als het goed is (twnminste bij mij dus ook vast bij jou haha) Gewoon 90 doen en 3 schepjes dan kom je pcies op 100 uit.. Acheelt best veel voeding... Dn hoef je er niet elke keer zoveel uit te gooien Oeps ziet net dt je wel gewoon 3 schepjes doet mijn fout!
Ik heb geen commentaar over het aantal voedingen, daar vroeg jij niet naar. Je wilt echter wel van die nachten af zoals jij het zegt en ik vind dat je wel heel rap van stapel loopt met de leeftijd van je kind. Ik zou dus blij zijn ipv te bedenken hoe jij je onafgebroken nachten weer terug krijgt.
Met 1,5 week hadden wij nog geen schema, al wilde ik die natuurlijk wel graag (onzekere moeder en tenminste één houvast enzo). Ik mocht blij zijn als ze maar 2 keer per nacht kwam. Overdag ging het prima, 's avonds en 's nachts maakte ze er een 'potje' van. Wij zaten dus nog op zeker 7 en meestal 8 voedingen, om de 3 uur ongeveer.
Mijn ventje is bijna 4 weken maar bij mij komt hij ook nog midden in de nacht, meestal rond 3 uur/half 4 en dan sochtends om half 8. En ook mijn zoontje krijgt soms nog 7 voedingen en soms 6. Ik denk dat je blij mag zijn met de nacht hoor
Wij volgen de schema van onze baby en wij spreken al van een goeie nacht als ie ons 2 blokken van 3/4 uur heeft laten slapen. Zelfs op zijn leeftijd nu zou ik hem wakker maken na zeker 5 uur slapen, maar zijn interne honger klokje werkt nu eenmaal uitstekend Op anderhalve week maakte ik hem na 4 uur al wakker, vooral omdat hij een moeizame start had gehad en te veel geboortegewicht had verloren. Hij viel meteen erna weer in slaap. Je baby hoort je schema in de war te schoppen, daar is hij een baby voor.
schema hebben wij nooit gehad. Wij voeden op verzoek en dat is toch wel rustig zowel voor haar als voor ons. De laatste tijd komt ze weer snachts vor een 6de fles. Deze mag ze tijdelijk van het CB ( 6x 180/6) volgende week starten we met bijvoeding en hopen dat ze dan weer de nacht door pit. Maar wij hebben hier sinds 2 weken ongeveer een schema maar dat ligt nu ook weer overhoop! Succes
Dit was ook wat ik gelijk dacht...van die nachten af kan alleen als jouw kindje daar ook echt aan toe is...