Bevallen en totaal geen eetlust en krampen baby.

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by Lionne, Jun 25, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lionne

Lionne Fanatiek lid

Oct 24, 2011
    3,450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Beste kraamverzorgenden,

Precies een week geleden ben ik bevallen van een prachtige dochter. Ze doet het heel erg goed, ze heeft alleen veel krampjes. Hebben jullie nog wat tips tegen de krampjes.
    We zijn vandaag gestart met Infacol en haar in de puckababy te laten slapen. (ik vind het doodeng, maar als het werkt, is het beter.)

Ik heb sinds de (lange, in het begin zeer pijnlijke) bevalling totaal geen eetlust meer. Nu geef ik borstvoeding dus ik móet eten. Maar hoe doe ik dat?

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

Het komt wel meer voor dat er geen eetlust is. Je zou met de huisarts kunnen overleggen of er een medicijn voor is, om zo meer eetlust te krijgen. Pas wel op met de borstvoeding! Hoe gaat het met slapen van je zelf? En emotioneel? Slik in ieder geval wel je vitaminepreparaat!

Hopelijk gaan de infacol en de puckababy helpen. Goed laten boeren, en zelf opletten wat je eet. Koolsoorten, uien, prei, sinaasappels, dat zijn dingen waar ze kramp van kan krijgen. In bad doen is altijd rustgevend. Gaat het goed met groeien?

Groetjes Adrienne

3. Lionne

Lionne Fanatiek lid

Oct 24, 2011
    3,450
    0
    36
    Bij Utrecht
    Slapen gaat beter bij ons. De baby drinkt om 23.00-04.00-08.00 uur. En tussendoor is ze meestal stil. Ik was gisteren een emotioneel wrak, maar volgens mij gaat dat vandaag beter. Ik ben wel ontzettend onzeker over of ik wel alleen (als mijn man weer gaat werken) voor dat hummeltje kan zorgen.

De baby is op 20 gram na weer op geboortegewicht, dus groeien gaat volgens mij goed.

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

Oke, met het gewicht gaat het goed, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Natuurlijk kun jij alleen voor je baby zorgen als je man aan het werk is. Ik denk dat je hormonen je een beetje in de weg zitten. Een soort van verlate kraamtranen. De kraamverzorgende komt niet meer, en dan is het even zwaar. Maar je zult zien, het is een proces, en daar in is geen één dag hetzelfde. Praat er over met je moeder, zus, of vriendinnen. Praten over de bevalling bijvoorbeeld, het is zo heftig, dat is niet zo maar verwerkt.

Als het niet gaat beteren is het wel goed om dit met de huisarts te bespreken.

Succes en zoek me gerust op voor vragen of wat peptalk!

Groetjes Adrienne

5. Lionne

Lionne Fanatiek lid

Oct 24, 2011
    3,450
    0
    36
    Bij Utrecht
    Het volgende probleem dient zich aan...

Gisteren is het consultatiebureau geweest. Zij zei dat we het om de drie uur voeden, zoals de kraamverzorgster zei, los moesten laten en F.ieke op verzoek moesten gaan voeden. Daar zijn we gisteren dus mee begonnen. Ze komt heel vaak (ze drinkt dan vaak maar een borst) en daarna wil ze niet meer slapen, blijft ze onrustig.
    Ik heb haar vandaag om 13.00 uur gevoed en sindsdien is ze onrustig en wil ze haar bed niet in. Ze ligt er nu net weer vijf minuten in en is nu even rustig. Maar ik vrees dat ze niet doorslaapt.

Wat moeten we doen?

6. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

Het lijkt een beetje op een regeldag. Wil ze de tweede borst niet meer? Probeer om haar te verschonen, en dan de tweede borst te geven. Leg haar gerust meer aan, op verzoek is dan ook echt op verzoek. Het kan nooit kwaad om meer aan te leggen.

Groetjes Adrienne

7. Lionne

Lionne Fanatiek lid

Oct 24, 2011
    3,450
    0
    36
    Bij Utrecht
    #7 Lionne, Jun 28, 2012
    Last edited: Jun 28, 2012
    Ze slaapt nu sinds zes uur. Wat moeten we doen? Wachten tot ze wakker wordt of haar wakker maken om te voeden?

Ik ben echt superblij met je reactie!

Ik heb haar tussen 13.00 en 18.00 meerdere keren aangelegd. Ik denk een keer of vier/vijf.

8. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

Wachten tot ze wakker wordt, maar als je zelf naar bed wil maak je haar wel wakker. Ze zal zelf wel komen hoor.

Groetjes Adrienne

9. Lionne

Lionne Fanatiek lid

Oct 24, 2011
    3,450
    0
    36
    Bij Utrecht
    #9 Lionne, Jun 28, 2012
    Last edited: Jun 28, 2012
    Superbedankt! Ik ben benieuwd wanneer ze zich meldt.

*update: om 21.30 liet ze van zich horen* nu hopen dat ze na het voeden weer lekker gaat slapen :)

10. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Oke, das mooi, ik hoor het graag van je...

11. Lionne

Lionne Fanatiek lid

Oct 24, 2011
    3,450
    0
    36
    Bij Utrecht
    Ze liet van zich horen om half 10. Toen rustig gedronken en gaan slapen. (om 01.00 uur was ze rustig! Nadat ze nog een borst gedronken had) en nu meldde ze zich om 05.00 uur weer.
    Zit er niet te lang tussen?

12. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

Nee hoor, dat is geweldig zelfs!!

Groetjes Adrienne

13. Lionne

Lionne Fanatiek lid

Oct 24, 2011
    3,450
    0
    36
    Bij Utrecht
    Vannacht heeft ze ons laten slapen van half twee tot zeven. Heerlijk :)

14. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Das mooi, het komt echt vanzelf goed. Door meer aan te leggen is de productie verhoogd, en kan ze er weer mee door.

Ze kan het helemaal zelf regelen zie je wel, knap hoor!!

groetjes Adrienne

Share This Page