vaak teleurgesteld dat de fles op is

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by elliepellie, Apr 14, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

Jun 28, 2014
    1,887
    1,011
    113
    Female
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Hallo,

Mijn zoontje is nu 3 maanden. Hij krijgt nu het volgende schema:
    8:00 fles 180+6
    12:00 180+6
    16:00 180+6
    19:30 180+6
    S nachts krijgt hij rond 4:30 nog een fles. We maken hem niet om 23:00 meer wakker omdat hij a) dan erg vast sliep en b) hij dan alsnog om 3 of 4 uur kwam. Nu maakt hij een goede lange tuk van minstens 8 uur.

Hij woog bij de geboorte 2960gr, een kleintje dus. Ondertussen weegt hij bijna 6kg en groeit dus goed.

Hij gaat alleen sinds een paar dagen mopperen zodra de fles op is, alsof hij teleurgesteld is dat dat het was. Wat is wijsheid? Ophogen? Zo laten? Ik heb het gevoel dat hij hapjes wel lekker gaat vinden, hij kwijlt meer en sabbelt veel op zijn knuisje. Maar met 3 maanden vind ik hem nog te jong voor bijvoeding....

Wat is wijsheid?

2. Nutricia

Nutricia Bekend lid

Jun 4, 2014
    537
    0
    0
    Goedemiddag,

Dank voor je vraag op het forum. Vanwege wetgevings- en bedrijfsrichtlijnen beantwoorden wij hier geen vragen over flesvoeding voor zuigelingen jonger dan 6 maanden. We verwijzen je hiervoor naar je consultatiebureau. Zij kennen je kindje persoonlijk en kunnen je gericht advies geven.

Groetjes,

Paulien - Nutricia voor jou

3. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

Jun 28, 2014
    1,887
    1,011
    113
    Female
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Beste Paulien,

Bedankt voor je antwoord. Ik snap jouw argument helemaal maar wil wel even kwijt dat ik vind dat ik regelmatig "gediscrimineerd" word vanwege de flesvoeding. Ik had helaas niet de keuze, ik wilde heel graag borstvoeding geven, heb een week lang ervoor gevochten met alle mogelijke middelen maar helaas had ik geen druppel!

Nogmaals niets persoonlijks en ik snap het helemaal dat je geen antwoord kan geven en zal het CB om advies vragen

4. Nutricia

Nutricia Bekend lid

Jun 4, 2014
    537
    0
    0
    Hi Elliepellie,

Bedankt voor je opmerking. Ik kan me goed voorstellen dat dit een lastige periode moet zijn geweest!

Het consultatiebureau zal je helpen met het dagmenu van je zoontje.

Fijne avond.

Groetjes,
    Samara - Nutricia voor jou

Share This Page