robin van 6 weken slaapt weinig HELP!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by karin361, Nov 4, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. karin361

karin361 Actief lid

Sep 1, 2010
    240
    0
    0
    opvoeden van men zoontje ;)
    vlak bij eindhoven
    hey moeders, ik heb een vraagje ik heb een zoontje van 6 weken en hij slaapt heel weinig en als die slaapt dan zijn het haze slaapjes van max een kwartier...

wat moet ik doen??? help!!!

2. Diesel82

Diesel82 Actief lid

Mar 26, 2009
    390
    0
    0
    Ik zou beginnen met inbakeren. Heeft hier toen ook heel goed geholpen. Ze sliep langer achter elkaar waardoor ze minder vermoeid was en dus veel gezelliger.

3. Ess85

Ess85 Bekend lid

Nov 17, 2010
    950
    0
    16
    Hier ook 2 van zulke kindjes. De oudste is inmiddels bijna 4 en de jongste is 3 maanden.

Bij de oudste heb ik ook van alles geprobeerd, niks heeft geholpen. Die heeft vanaf dat ze 3 weken was nooit meer overdag geslapen. Of inderdaad hazenslaapjes van hooguit 20 minuten.

De jongste is precies hetzelfde, ook altijd hazenslaapjes. Ben toen ze 6 weken oud was ook begonnen met inbakeren. Dit hielp op het begin super goed. Ze sliep de hele dag. Maar 4 weken later was het over. Nu slaapt ze vaak maar een half uurtje na de fles en daarna niet meer. Ik blijf het wel volhouden en leg haar toch steeds weer op bed. Al kost me dit heel veel moeite en zit ik er af en toe echt doorheen.

Slaapt jouw zoontje savonds wel of ook niet? En hoe doet hij het snachts?

4. yossie

yossie Fanatiek lid

Jan 4, 2011
    1,784
    0
    36
    Dit probleem herken ik, hier wordt ook over geklest in het onderwerp "moeite met inslapen en doorslapen".

De kleine hier slaapt overdag ook weinig, en vaak korte slaapjes. Hoewel hij vaak nog wel zichtbaar moe is, het lijkt haast alsof hij niet wil slapen omdat er overdag zoveel te beleven/zien is. Bijvoorbeeld in de kinderwagen, hij doet dan wel vaak zijn ogen dicht, maar hij slaapt niet. Als ik dan met de kinderwagen in een andere omgeving kom gaan de ogen weer open. Daaruit maak ik dus op dat hij het mee wil maken, maar ik ken hem nog niet zo goed...:) Tevens heeft hij het nodig zich in slaap te huilen, hier geef ik dan maar aan toe. Ik ga pas troosten als het te lang duurt, of als het huiltje meer overstuur klinkt ipv jengelend/mopperend.

Soms gaat het een dag erg goed, en slaapt hij vrijwel de hele dag, misschien een inhaaldag.

Ik heb wel een aantal tips die je kunt uitproberen:
    1. Puckababy / inbakeren. Ik heb de puckababy aangeschaft, de eerste dagen sliep de kleine perfect (hij sliep direct in en sliep lang door) hierna is het helaas weer minder geworden, maar ik heb wel het idee dat hij wel beter slaapt hierdoor. En voor sommige mensen is dit dé oplossing.
    2. Sneller op bed leggen. Dus bij de eerste tekenen van vermoeidheid (als je dat nog niet doet). Dit is hier ook weleens effectief en bij sommige is dit de oplossing. Dus op bed leggen na het 1e gaapje.

Of anders kom je meekletsen in het onderwerp "moeite met inslapen en doorslapen".

In ieder geval veel succes!

5. liefste80

liefste80 Lid

Oct 27, 2010
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mijn dochter bleek na 8 weken aanmodderen het slaapprobleem grotendeels opgelost te zijn doordat ze liever in een donkere kamer sliep....toen sliep zo opeens 1,5 uur achter elkaar :). Geen last gehad van dag/nachtritme door elkaar halen....wie weet helpt dit bij jou ook!

6. karin361

karin361 Actief lid

Sep 1, 2010
    240
    0
    0
    opvoeden van men zoontje ;)
    vlak bij eindhoven
    bedankt voor jullie reacties tot nu toe...
    onze robin slaapt overdag gewoon heel weinig en snachts van 11 tot 8 ongeveer!
    het inbakeren heb ik al geprobeerd alleen werkt dat niet echt helaas

Share This Page