Hallo allemaal, Hier dan ook een schema van een mama die onzeker is over de hoeveelheid voedsel die haar kind binnen krijgt. Is dit ok? 8:30 een bord pap 12:00 2 stuks fruit of een potje fruit 15:00 210 cc opvolgmelk (maar ik zit eraan te denken om dit te vervangen met een boterham) 17:00 avondhapje 20:00 180 cc laatste fles met rijstebloem Als ze toevallig wakker is op de tijd dat wij eten, wat niet zo vaak is tegenwoordig, dan eet ze aan tafel ook nog een aardappeltje mee of iets anders van groenten. In zulke gevallen drinkt ze haar avondfles niet meer helemaal op, maar dat vind ik dan niet zo erg. Is dit wel ok?
haaaaai Dion is nu ook 8 maand en krijgt het volgende tussen 6/7 pap (210/7 + 3 scheppen bambix) rond 10 uur fruit/ 2stuks of een groot potje rond half 12/12 uur een broodje met smeerkaas/worst of appelstroop dan doe ik hem zijn slaapzakje aan en krijgt hij op zijn kamertje een flesje van 180/6 voor het slapen. (maakt hij niet altijd helemaal op maar bied het wel aan) na het slapen bied ik roosvicee aan en soms een nijntje koekje of rijstwafeltje. rond 16:30 warm eten, 8 maanden potje of vers van ons + een bakje yoghurt met ietsie roosvicee 18:30 papfles voor het slapen (180/6 + 3 scheppen bambix ---------------------------------------------------------------------------------
je zou sochtends fruit kunnen geven en tussen de middag net als jezelf doet een broodje met een flesje melk, kan ook 150/5 ligt aan wat je kind op kan. of smiddag wat fruit na het slapen als het er sochtends niet ingaat....dat kan ook... ach iedereen doet het op zijn eigen manier , en er ik zeg altijd maar zo: er zijn meerdere wegen naar rome tis ook maar net hoe je zelf je schema hebt en wat je handig vind. ik vind mijn schema erg fijn omdat het zo kan blijven als hij ouder word. dion gaat sochtend na de pap weer terug, dit valt er natuurlijk strakjes af, en dan kan hij net als nu tussen de middag 1 slaapje doen.
Alyna's schema ziet er zo uit: 9 uur: fles (225) Slaapje 13 uur: 1 boterham+fruithap (2 stuks) OF fruithap+Bambix (dat het echt pap wordt zeg maar) 15.30: flesje melk (90) of koekje Slaapje 17.30:groentehap (8 maanden potje OF vers) 21 uur: fles (240)
Jouw schema ziet er overigens prima uit hoor. Je kan idd met een boterham beginnen, en dan nog een beetje melk bij geven, afhangende van hoe goed hij zijn bammetje eet. Veel succes!
iris krijgt dit schema 8.30 150cc bambix met lepel 1200 brood of krentenbol 1500 fruit 1730 groenten 20.30 170 cc bambix
Hier nog een schema 7 uur papfles 180 cc 10 uur (vers) fruit 12 uur boterham + drinken (drinkjoghurt, thee of water) 15 uur flesje 120 cc 17 uur avondeten + joghurt 19 uur fles 180 cc tussendoor drinkt ze nog wat diksap en eet ze soms een liga, een (baby)koekje of een soepstengel... Ik denk dat ik als ik jou was langzaam aan met het introduceren van een boterham zou beginnen, maar verder ziet het er prima uit toch?
Dank jullie voor de antwoorden. Volgens mij zit mijn dochter in een sprongetje... ze eet heel raar vandaag... ik wacht even af wat ze precies gaat doen , want ze eet heel slecht. Ik heb zeker wel iets aan jullie schema's.
Lees even mee. Zit ook een beetje te klooien met schema's Zie dat ons schema een heel eind overeenkomt met dat van jullie. 6 uur fles 10 uur fruit half 1 boterham + fles 5 uur groente 8 uur fles (normaal gezien) Alleen Jochem wilt tussen de middag en voor het slapen gaan niets meer van z'n fles weten. Heb cb gebeld om advies. Moet nu één keer pap aanbieden (met lepel). Gisteren heb ik het 's avonds geprobeerd, maar was niet echt een succes. Nu net om 4 uur, dat was het wel een succes. Dus doe straks de groente ook wat opschuiven. Dan krijgt hij voor het slapen gaan, niets meer. Vind het wel lastig uitvogelen hoor! Ik word er soms zo onzeker van. Gelukkig is hij hartstikke vrolijk altijd.