een tip om er fruit in te krijgen?

Discussie in 'Voeding' gestart door sweet978, 10 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    dames,

de titel zegt het al. Smurf hier smeert bijna al t fruit in mn haar. Ik probeer potjes... vers... hele stukjes , alles eignlijk. De enige manier waarop ik t een beetje naar binnen krijg is als ik t door de kwark of yoghurt heen doe. Dit doe ik liever eigenlijk niet want als ik me niet vergis mogen ze zo een 100 gr yoghurt per dag toch? En als ik dan al 50 met fruit in de ochtend geef, dan heeft ze zo een klein toetje.

Iemand nog andere ideeen????

Alvast bedankt :)

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je kind mag in totaal minimaal 400cc zuivel op een dag. Je mag zelf weten hoeveel daarvan in de vorm van yogurt gaat.

Nadeel van combineren van ander eten met zuivel is wel dat de zuivel (of dat nou opvolgmelk, dagmelk of yogurt is) de opname van voedingsstoffen remt.

Doen hij het ook als je een hele banaan om vast te houden geeft?
    En ook als je hem iets in de handen geeft (lepeltje of bekertje of zo) om hem bezig te houden?

3. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    ze kruigt verschillende soorten zuivel ( kaas, boter, opvolgmelk en dus nu ook yoghurt/kwark) zei al..liever meng ik t ook niet want dan heeft ze een kleiner toetje.

Als ik vers geef.. neemt ze 3 happen en gaat dan naar de lepel slaan ( geloof dat t 3 happen duurt voor ze door heeft wat t eigenlijk is):D
    Als ik vers in stukken geef ( aardbei, banaan appel pruim etc) dan stopt ze t lief in der mond.. proeft.. haalt t eruit..proeft..haalt t eruit..en gooit t dan weg :)
    Als ik een potje geef dan gaat ze al muiten als ze t potje ziet.. dus.. foppen we der en stoppen we t fruit in de keuken al in een bakje.. dan neemt ze weer 3 happen..en gaat ze fruitwerpen :)

Ik geef haar eigenlijk nooit wat in haar handen als we eten, omdat ik de gedachte heb dat spelen onder het eten zorgt dat je niet bewust eet en dus de kans loopt jezelf te overeten. Als ze gaat slaan naar de lepel geef ik haar nog wel eens de lepel zodat ze t zelf in der mond kan stoppen..vaak gaat dit dan ook nog 3 happen goed of zo.

Vermoed dat ze al tijden niet meer dan 50 tot 100 gram fruit binnen krijgt.

Gelukkig gaat haar brood, opvolgmelk en avond eten prima, het lijjkt me alleen dat ze ook fruit nodig heeft.

4. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Zal wel een fase zijn joh, gewoon aantoe geven.
    Als ze niet meer wil, dan niet! Kan best zijn dat ze over een paar weken wel weer normaal fruit eet..

Wat hier in het begin wel heeft geholpen trouwens is eerst gewoon fruit geven, kijken wat ze opat, en dan 's middags nog een boterham met bijv. aardbei of banaan. Dan kreeg ze én het brood binnen én nog fruit! Misschien een idee?

5. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    ik heb t nog niet aangedurfd om fruit op der brood te smeren omdat ze der brood prima eet ( zolang t hartig belegd is en niet met zoetigheid) Ben stiekem een beetje bang dat ik t brood dan ook in mn haar kan smeren van der en fruit kan ik nog wel voor gel laten doorgaan,...uitgekauwde broodkorsten wat moeilijker :)

Maar misschien moet ik t gewoon eens proberen.. met een bivakmuts op :)

6. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Hihi, nu al een eigen willetje! Wordt nog wat als ze straks de jaar is gepasseerd :p

7. kim0503

kim0503 Bekend lid

10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Hier ook een manneke die na 3 hapjes zoiets heeft van ppfff eet het lekker zelufffff. Ik geef hem dus wel iets in handen en dit helpt prima, hij eet alles op zonder moeite. Ga er vanuit dat dit gewoon een fase is en dat het straks gewoon weer normaal word.
    Je kan het fruit gewoon in de yoghurt doen en haar dan s´avonds na het eten ook nog 100 geven. Zoals dirksmama al zei ze mag 400 zuivel in welke vorm dan ook. Dus je hoeft haar geen kleiner toetje te geven gewoon haar normale portie.

Succes
    Groetjes Kim

8. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    ehm....ze krijgt ook nog 600 opvolgmelk.... ik probeer de laatste fles al te verkleinen omdat ze der yoghurt (na der avond eten)goed eet... meende dat er nl ook een max aan zuivel was..

weet iemand die precies?

@Mirell
    voor de rest is t een schattig en makkelijke muts..alleen fruit is een no go area... ( k zou der bijna t nummer van de kindertelefoon geven...hoe durf ik der fruit te geven :D)

9. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    en drinkfruit dan? of blieft ze dat ook niet?

10. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    diksap houdt ze ook niet echt van...wel geprobeerd, maar ze wilde t amper..water vindt ze intressanter ...knijpfruit... tja.. ook 3 happen...grin..

ander drinkfruit..als een smoothie of zo.. heb ik eigenlijk nog niet geprobeerd... is misschien ook een goede... sinaasappel aarbei moet erg lekker zijn toch?

11. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    ja of aardbei/banaan

perzik/mango

try zou ik zeggen!

12. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    ehm..ff blond hoor..

perzik/mango... gewoon in stukjes in de blender en hakken maar?
    of voeg je er yoghurt aan toe?

13. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    je kan het ook met een staafmixer doen.. Wordt het toch wat fijner dan met de blender. Anders idd met yoghurt of melk doen ofzo..

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Anders zou ik haar gewoon die drie happen laten eten, en verder geen gedoe. Dan wat meer groente, dat is ook gezond.

Deel Deze Pagina