Hallo moeders, Onze man van 14 maanden wil geen fruit eten (alleen bananen) ik heb al veel geprobeerd: smootie, geraspt, olvarit potje.. Hij wil het niet. Hoe kan ik er voor zorgen dat hij toch de vitamientjes krijgt die hij nodig heeft. Ook ben ik benieuwd naar wat voor activiteiten jullie doen met jullie dreumes? Ik ben benieuwd naar jullie reacties, Liefs Roos
Hier ook zo'n lastige fruiteter (altijd al geweest!)... Alleen een peer of appel gaat er soms in. Op het kdv gaat het trouwens beter als thuis... Heb hier een hele tijd als toetje een frisfruitje van Olvarit (volgens mij) gegeven. Dat is fruit met granen en dat gaat er hier wel goed in. Wat hier nu ook goed werkt is knijpfruit....
hmm, hier rond 13 mnd dat hij groente ging weigeren ( faaase) ..maar dus juist wel altijd fruit heel goed eet, heb je ook al dingen geprobeer dom op brood te smeren? of bied je het ook in stukjes aan, dus soort fruitsalade, vind mijn zoontje erg leuk...ook oefenen met een vorkje zorgde voor meer interesse @activiteiten, nou usual zoals kinderbeoerdij, speeltuin> schommelen, gewoon blokje om lopen, zwemmen, bezoekjes brengen, binnenspeeltuin/ballenbak, tekenen met krijtjes ( aandacht = 5 min, maartoch ) naar een dierenwinkel , nahja dingen als zingen, dansen, filmpjes kijken van toen hij baby was, hier ene echte knul dus onwisj veel met de bal spelen?. voetballen, gooien. Als de interesse er is, op een autootje rondrijden en mama duwen
Knijpfruit heb ik ook geprobeerd, krijg ik er niet in. hahaha. vanaf volgende week gaat hij naar de gastouder wie weet krijgt zij het erin. dat hoor je vaker he dat het ergens anders wel lukt. bedankt iig
Bedankt Fafje voor de tips mbt de activiteiten. op brood smeren heb ik nog niet geprobeerd, maar het enige wat naar mijn idee het beste smeert is banaan en dat eet hij gewoon..
je kan in principe alles prakken, maargoed voor mijn zoontje prakte ik tot 7 mnd dignen, darana hefet ie eigenlijka ltijd alles uit zn handje gegeten! Als jij zelf nou bijv een peer afhapt, wilt hij dan geen hapje?? afhappen van een groot stuk fruit heeft mijn zoontje altijd super leuk gevonden, elk stuk in feite, perzik, nectarine, peer, meloen, mango, avocado etc
herkenbaar, hier besloot ze toentertijd ook opeens geen fruit meer te willen thuis. Maar op het kdv wel gewoon. Dus ik heb het zo gelaten. Tegenwoordig is het nog steeds geen grote fruit eter, af en toe een banaantje o.i.d. maar zolang ze het op het kdv wel gewoon eet, prima wat mij betreft.
Qua fruit eten geen tips, dat gaat altijd goed hier.. Acitiviteiten Buitenshuis: wandelen, fietsen, ballenbak bij de ikea, vissen en konijnen kijken bij intratuin, kinderboerderij, schommelen in de speeltuin Binnenshuis: Tekenen (nouja strepen zetten), verven, puzzelen, samen met de keuken spelen, thee drinken, zingen, dansen, bumba kijken (half uur per dag), ze helpt ook mee poetsen en de was opvouwen dat vind ze helemaal geweldig..
Meiden bedankt voor jullie reacties.. Met de tips voor activiteiten kan ik even vooruit @Fafje, Mika eet vanaf 5 maanden met zijn handjes, een banaan geef ik hem ook in zijn handen en die hapt hij gewoon af. voorheen gaf ik hem nog wel eens een appel, nectarine om zelf af te happen en dan nam hij 2 happen en dan was het klaar. alles wat ik in stukjes aan hem geeft, gooit hij of op de grond of voert hij aan mama Wat ik zo gek vind is dat hij tot 10 maanden kiwi, geraspt appeltje, peren gewoon at, in ene was het over. gister dus een olvarit potje gekocht (op advies van mijn schoonmoeder) maar dan neemt hij 1 hapje en dan duwt hij de lepel weg. @Miai, idd als ze op het kdv het wel eet waarom dan thuis op je kop gaan staan. ze krijgt iig vitamines binnen