Graag wat tips en ervaringen gevraagd, en ook wat bemoedigende woorden graag... Ik heb namelijk een borstonsteking gehad en sindsdien is mijn productie aan de kant van de ontsteking (rechts) echt ingestort. Het begon afgelopen dinsdag. Met kolven krijg ik er nu amper 30 cc uit (voorheen met gemak 100cc of meer). Dochter is nu ook echt moeilijk tevreden te krijgen. Ze wil heel vaak drinken en dat is natuurlijk goed, want zo heeft ze ook meegeholpen de ontsteking weg te krijgen en is ze bezig om de productie weer te verhogen. Maar het is ook vreselijk vermoeiend, vooral de afgelopen nachten. Het lastige is ook dat ze weer begonnen is met het weigeren van de fles. Dus gisteravond laat had ze nog honger en legde ik haar aan maar het was op en ze heeft lang gehuild voor ze (aan de borst, dat wel) in slaap viel. Een flesje melk uit de vriezer (ik heb en vriezer vol maar kan er niks mee!:x) weigerde ze. Ik voelde me zo machteloos en verdrietig om haar niet te kunnen geven wat ze nodig had... En vast voedsel eten doet ze heel wisselend al gaat het wel steeds wat beter. Iemand tips om de boel snel weer op te krikken? Ervaringen over hoe snel het weer normaal was na een ontsteking?
Wel ervaring maar 10 jr terug en t was in mn kraamweek nog. advies; veel aanleggen, en voor het aanleggen door te knijpen even tsr opwekken, zodat je kindje wel interesse houdt. Mijn linkerborst blijft vaak achter in de productie dus die bied ik vaak als eerste aan, dan is het zuigreflex ook krachtig. En miss borstvoedingsthee drinken; fenegriek. en rust voor jezelf en voor de baby, niet opdringen maar 10 min. later weer proberen. Succes
Dank voor jullie reacties! Ik reageer nu pas omdat op de borstonsteking een buikgriep volgde... Ben nu weer opgeknapt. Gelukkig heeft de griep geen negatieve invloed gehad op de productie en ik heb het idee dat het weer aardig op peil is. Het kostte inderdaad wat tijd en ik heb haar steeds aan de "probleemborst" als eerste aangelegd. Meerdere nachtvoedingen waren weer helemaal in ere hersteld (dat is wat minder, zucht...), maar het heeft ervoor gezorgd dat t weer oke is. En oh, dochterlief heeft ineens ook veel meer interesse in vast voedsel. Dat had ze al wel hoor, maar nu eet ze ineens veel grotere hoeveelheden. Zal wel honger geweest zijn... . En ze heeft de smaak te pakken.
Fijn Zweden dat alles is opgelost, extra nachtvoeding is idd goed voor de productie. En ze zal wel een groeispurt zijn geweest. Bijzonder hè dat t voeden gewoon door gaat als je ziek bent Helemaal beter nu?
Thanks Mirri, ja weer helemaal beter nu. En dochter komt nu weer 1 maal per nacht voor een voeding en dat vind ik prima te doen. Ik merk dat ik daardoor ook weer meer energie heb. Op naar minstens een jaar voeden !