Dagje weg en kolven/fles

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door miepmiep83, 28 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miepmiep83

miepmiep83 Bekend lid

6 feb 2012
    509
    0
    0
    Mijn uk is al een tijd verkouden en dronk daardoor niet zo goed, vooral niet uit de borst. Gisteren dronk hij echt nauwelijks, helemaal niet uit de borst en heel weinig uit de fles. Ik ben meteen naar de huisarts gegaan en zij constateerde oorontsteking aan beide kanten. Hij krijgt nu paracetamol en drinkt meteen al weer beter aan de fles (iets meer dan halve porties van wat hij normaal op het kdv drinkt), maar helaas nog niet aan de borst.

Maar nu het probleem: we gaan van het weekend een dagje weg en ik heb geen idee wanneer en hoe ik dan moet gaan kolven en melk op moet warmen. Langer dan een uur of 6 zonder kolven kan ik echt niet, dan ontplof ik. Natuurlijk zou het makkelijkste zijn om hem gewoon aan te leggen, maar dan drinkt hij dus bijna niets... Morgen ga ik wel nog proberen of hij wat wil drinken uit de borst, maar vandaag hield hij het steeds niet langer vol dan een minuut of 4 (normaal 10 aan elke kant)

Hebben jullie suggesties mbt het kolven/opwarmen?

2. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    kolven in de auto is eventueel een optie?
    Verder kolf ik altijd gewoon ergens even op het toilet. (in cafe, winkel of wat dan ook) In de meeste cafe's/restaurant mag je ook altijd wel even een flesje opwarmen hoor. Zelf doe ik dat onder de warme kraan maar mijn dochter drinkt de fles prima "lauw"

3. miepmiep83

miepmiep83 Bekend lid

6 feb 2012
    509
    0
    0
    Helaas geen auto hier, we gaan met de trein. We nemen de fleswarmer mee, we mogen vast wel ergens stroom gebruiken. Kolven moet ik nog even bekijken, vind het ook zo gek om eem kwartier een wc bezet te houden? En echt hygiënisch lijkt het me ook niet, gebruik jij die melk nog gewoon of gooi je die weg? Als ik hygiënisch genoeg kan kolven, kan ik het ook meteen in een flesje geven, hoeven we ook niets op te warmen.

4. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
  5. Misstiara5

Misstiara5 Actief lid

29 sep 2012
    436
    0
    16
    NULL
    NULL
    Kolven onderweg? Hoe doe je dat? Ik heb een electrische pomp. Of heb je geen stroom nodig?

6. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ik heb de medela freestyle ook electrisch maar die moet je opladen en kan dan een paar uur met de batterij

7. miepmiep83

miepmiep83 Bekend lid

6 feb 2012
    509
    0
    0
    Ik ook, ideaal ding!

Deel Deze Pagina