Pompoen

Discussion in 'Voeding' started by piccolina, Feb 20, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Is het een allergeen?
    Ze krijgt neocate en al geprobeerd zonder verergering van eczeem: bloemkool, broccoli, wortel, mango.

Maar gisteren pampoen gegeven rond 18.00 en met 19.00 zagen we grote pukkels op buik (dat heeft ze ook als reactie op standaard voeding gehad)
    Vraag mij af of dat op pampoen kan? Ze heeft nog overdag rond 13.00 een 2cm kleine soepstengel gegeten waar enkel tarwe en pamboomolie inzit.

2. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Pompoen is net een heel goede startgroente, dus lijkt me raar als daar reactie op komt.

3. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Tarwe lijkt me eerder een allergeen dan pompoen?

4. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Nou heb gelezen dan pampoen net als spinazi histamin is.
    Maar van 2cm stengel (die was dan ook dun he niet zo dikke stengels) lijkt mij dat niet?
    Ik ga dan nog 1 dag pampoen geven en kijken naar de uitslag.

Stomme is dat we kunnen pas in april naar dietiste..

5. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Een stengel pompoen? Weet je zeker dat je het over pompoen hebt?

6. Pianella

Pianella Lid

Apr 22, 2015
    44
    4
    8
    NULL
    NULL
    Wisselt misschien heel erg per kindje. Hier is, naast Neocate, pompoen zowat het enige wat zonder problemen gegeten kan worden. al gaat het nu wel beter dan in het begin hoor. Moeilijk hè die vaste hapjes met zulke gevoelige kindjes?
    Hier nooit uitslag gehad overigens, maar hele gevoelige darmpjes. Op een gegeven moment kreeg ik de tip om de voeding zo dun mogelijk (bijna soep!) te maken en dat helpt wel. Maar ik weet niet of dat ook tegen de uitslag helpt.
    Lijkt mij eerder dat ze reageert op die soepstengel, dan op een pure pompoen. Je weet toch nooit helemaal zeker wat er in die stengel zit. In brood zit ook melk verwerkt, maar heb dat nog nooit op de ingrediënten zien staan. Mijn zoon reageert daar namelijk wel op. Maar als ik pap geef, dan nergens last van.
    Of ze reageert niet op iets van het eten, maar op wasmiddel ofzo.

7. nmv

nmv Fanatiek lid

Jan 7, 2013
    3,964
    270
    83
    Oost-NL
    Het kan een allergeen zijn, ik ben er zelf namelijk allergisch voor... ;)

8. Uiltjes

Uiltjes Niet meer actief

soepstengel)

9. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Kan dus wel reactie op pompoen. Dan hou ik dat in de gaten.

10. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

Aug 23, 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Als het je om histamine gaat heb ik slecht nieuws voor je, dat zit ook in mango.
    Dus als ze daar niet op reageert zou ik je niet zorgen maken om histamine.

Ik zou eerder nagaan of de eczeem familie gerelateerd is of dat het samen hangt met de grote boosdoener melk! Ik heb geen verstand van fv dus ik weet niet wat voor voeding je geeft en of dat al speciaal voor allergieen is.

Mocht je eens willen weten wat je wel/niet kunt eten met histamine allergie, geef me eens een pb, mijn zus is allergisch en heeft letterlijk maar 10 A4tjes waar ALLES opstaat wat ze wel mag

Share This Page