Bijvoeding vanaf 6 maand

Discussie in 'Voeding' gestart door Marrit1988, 11 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marrit1988

Marrit1988 Bekend lid

24 apr 2015
    737
    1
    18
    Vrouw
    Ik ga minstens 1 jaar bv geven, misschien 2 als het mij dan nog steeds bevalt. Ook ga ik 6 maanden exclusief bv geven, zonder bijvoeding.
    Mijn vraag nu: hoe ziet een dag van een baby van 6 maand eruit?
    Is dat 1 borstvoeding vervangen door een groentepapje of fruitpapje?
    Of is dat een groentepapje in de voormiddag en fruitpapje in de namiddag (plus de resterende melkvoedingen)

In het begin is het uiteraard meer een introductie, dus na de borstvoeding. Maar ik bedoel dus als alles goed loopt en ze heeft de smaak te pakken...

2. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Vaak duurt het wel even voordat het een voeding vervangt. Mijn oudste dronk met 8 mnd bijv nog steeds gemiddeld 10x per dag. Mijn jongste al heel wat minder. Als ik er niet ben, laat ze vaak een voeding vallen. Als ik er wel ben, dan wil ze lekker aan de borst. Tot 1 jaar is de bv het belangrijkste. Dus eerst bv en daarna vast voedsel. Dat verschuift vanzelf.

Als je lang wilt voeden zul je daar ook op moeten insteken, dus er zelf ook voor zorgen dat je lang kunt blijven voeden. Dus dat betekent al helemaal eerst borst, dan groente of fruit. Je zou ook rapley kunnen overwegen. Sluit goed aan bij ( lang) bv geven.

3. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Ik sluit mij helemaal aan bij wat mijn voorgangster zegt. En rapley is even investeren maar wel heel leuk! Er gaat nu met 9,5 mnd zowaar ineens iets naar binnen haha!

4. Marrit1988

Marrit1988 Bekend lid

24 apr 2015
    737
    1
    18
    Vrouw
    Bedankt voor de reacties dames, maar niet helemaal een antwoord op de vraag :D
    Is het dan 1x per dag een papje of 2x,... En voormiddag groente en namiddag fruit of andersom.
    Zoals ik al aangaf, zal ik sowieso eerst bv geven in het begin en daarna het papje (of andersom kan ook, zo doet mijn schoonzus het)
    De momenten dat ze dan enkel papjes eet, kolf ik af en gaat de diepvries in. (Of gooi het weg, naargelang hoeveel ze nog drinkt) zo blijft de productie op gang. Maar ik heb ook al gehoord dat als de papjes een melkvoedingen vervangen, de productie wel verminderd naar gelang de vraag, dus dat er nog wel genoeg melk is voor vb ochtend en avondvoeding.
    Ik ben niet zo'n voorstander van de rapley methode.

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Zelf geen bv gegeven. Maar in principe start je met groentepap (1 groente, 3 dagen na elkaar, in de voormiddag zodat je eventuele krampen overdag merkt en niet 's nachts) en bouw je dat rustig op. Zodra je wat groenten hebt waarvan je weet dat ze goed verdragen worden, kan je dan fruitpap toevoegen.

In het begin is dat maar enkele hapjes, maar mijn dochter at na een paar dagen al stevige porties. Dat hangt van kind tot kind af. En dat bepaalt dan ook of je er nog een volledige melkvoeding bij geeft, of niet.

6. Marrit1988

Marrit1988 Bekend lid

24 apr 2015
    737
    1
    18
    Vrouw
    Das duidelijk! Bedankt!

7. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    #7 Zoe123, 14 feb 2016
    Laatst bewerkt: 14 feb 2016
    Wellicht heb je wat aan mijn schema, zoon was toen 9 maanden maar dat is waar ik vanaf 6 maanden rustig naar toe werkte.
    Tijden bij benadering ��

6.30 bv
    9 uur fruit
    10 uur bv
    Slaapje

11.30 bv
    13 boterham
    14.30 bv
    15 slaapje

17 uur bv
    18 groente
    19.30 bv
    Slapen

En hij had toen nog een nachtvoeding.
    Rond zijn 1e verjaardag liet hij de nachtvoeding vallen, en
    at hij ook een boterham na de 1e voeding. Daardoor verviel de voeding van 10 uur, en kreeg hij dus 4 borstvoedingen per dag.
    Rond zijn 2e verjaardag werd het ochtend en avond, en toen alleen nog de avond, tot hij 2,5 was.

8. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik gaf vanaf 6 maanden groente en fruit, zag er dan ongeveer zo uit:
    - 's ochtends vroeg bv
    - broodkorst bij ons ontbijt
    - bv en slaapje 2 uur
    - bv en fruit (stukken banaan bijv) en dan nog wat slokken na bv na
    - slaapje 2 uur
    - bv en groente (stukken gestoomde wortel, sperzieboon, broccoli etc.), slokken bv na
    - bv en de nacht in
    - vaak nog 1 voeding laat in de avond voordat ik zelf naar bed ging

Op een gegeven moment vielen er wat slokken af rondom het hapje, maar hier vonden ze het erg fijn ervoor de dorst te stillen en erna nog wat te drinken. Later werd dit water, maar in eerste instantie gaf ik vooral bv.

Deel Deze Pagina