Heb een vraagje over het aanleggen. Als mijn borsten "voller" zijn hapt onze dochter makkelijker aan dan als ze "slap"/"zacht" zijn. Ben veel bezig met voeden. Zeker 10x per dag/24 uur (ze is 2 weken nu) vooral snachts. In de nacht voelen ze "leeg" en dan is het aanleggen voor mij moeilijker. Ze word dan echt boos of gefrusteerd omdat het niet lukt. Iemand tips? Bedankt
Even een snelle reactie, wat betreft het aantal voedingsmomenten, 10 x per dag is volkomen normaal. Ideaal is, voor een pasgeborene, 10-12 momenten op een dag. Dit zijn gemiddelden, sommige babietjes willen graag veel vaker aan de borst, anderen zijn happy met iets minder. Maar jullie doen het dus prima! Het is nu even investeren in een goede productie
Jullie zijn beiden nog aan het leren. En jouw productie is nog helemaal niet stabiel. Dit is allemaal erg normaal. En zoals hierboven gezegd: niet streven naar minder voeden!
Helpt het om je borst voor te vormen en vast te houden tot je kindje lekker drinkt. Ken je borstcompressie? Misschien nog een andere houding zoals rugy?
De kraamhulp zei inderdaad dat 12x normaal is. Eerste week was ik constant aan t voeden. Erg vermoeiend met nog een dreumes van 15 maanden Bij de eerste lukte bv totaal niet dus geen idee wat een goede productie is
Ja dat probeer ik inderdaad. Duurt dan even en soms lukt t dan wel. Soms duurt het te lang en word ze zo boos dat ik haar rustig moet krijgen om weer aan te leggen. Rugby doe ik af en toe vind t niet zo fijn/makkelijk.
Toen mijn zoontje werd geboren was zijn jongste zusje 16 maanden. Een pittige tante die al maanden kon lopen en behoorlijk ondernemend was (en is). Het is inderdaad pittig! Ik probeerde hier de slaapjes te combineren. Dan de neiging tot opruimen te weerstaan maar gewoon zelf ook te gaan liggen. Al is het een uurtje, even bijtanken. Verder ging ik zitten waar de dreumes was. Lunch aan tafel? Dan kind daar aan de borst. Lekker in bad? Ik pakte gewoon een stoel en ging met baby er bij zitten. En ja, af en toe wat vaker dan normaal Netflix op. In de avond deed de papa veel. Samen met de kindjes badderen. Of even een momentje met dochters. En in de ochtend deed hij aankleden en ontbijt van de meiden. Het is pittig nu, maar je zal versteld staan hoe je op een gegeven moment toch je weg gaat vinden. Wij mama’s kunnen dat nu eenmaal