Hoi, Moet je eigenlijk naar 4 flessen als je kindje bijvoeding krijgt? Of gaat dat op een gegeven moment vanzelf als hij steeds meer fruit/groente gaat eten? Of mag je ook bijvoeding geven met gewoon 5 flessen van totaal 900 cc per dag? gr vruchtje
Mijn zoontje zat ook nog op 5 flessen toen ik begonnen ben met bijvoeden, hier met 4 maanden. IK heb het hem zelf aan laten geven, wanneer er een fles afkon.
Ik ben met 4 maanden obvergegaan naar 4 flessen en bijna gelijktijdig begonnen met bijvoeden maar deze 2 dingen stonden los van elkaar. ik heb als eerste de fles van 23 uur laten vallen. ik moest hem er ook altijd voor uit en coma halen. Ben op een gegeven moment gaan lkijken wat er gebeurde als ik m niet wakker maakte en...hij sliep gewoon door! In het begin vult de bijvoeding (paar hapjes) ook niet als dusdanig om er een fles af te laten vallen. Pas als ze hele stukken fruit wegwerken of hele potjes toen pas kon ik de fles bijvoorbeeld ook een uur (of 2) opschuiven. Totdat ik niet meer uitkwam voor zn bedtijd en over ben gestapt op 3 flessen met meer tijd (maar meer bijvoeding) ertussen, maar das pas sinds 3 dagen hoor!
wij moesten 5 flessen aanhouden omdat je bijvoeding nog niet een echte voeding mag noemen... je doet ook maar zo'n 2 eetlepels toch???? Hier heeft ze ook echt wel d'r 5 flessen nodig omdat we die laatste voeding nog hebben om 23:00 En na d'r groente geef ik altijd een beetje diksap omdat ze dan een beeje dost heeft maar nog niet toe is aan d'r volgende fles!!!!
Bijvoeding vervangt nog geen fles tot de 6 maanden. Tot die tijd is melk namelijk de belangrijkste voeding voor je kindje. Je mag vanaf 4 maanden echter wel over naar 4 flessen, dus mocht er nu 1 fles afvallen, dan is dat niet erg...
Tussen 4 en 6 maanden zouden baby's nog 800-1000cc melk moeten krijgen. Misschien dat met bijvoeding er een fles minder kan, maar je moet eigenlijk wel op die 800cc blijven zitten, want er zitten belangrijke stoffen in de flesvoeding, die ze (nog) niet zo goed uit de vaste voeding halen..
Ene dag krijgt hij 4 flessen en andere dag 5 ligt er maar net aan wat meneertje wilt . Hij krijgt inderdaad nog maar weinig fruit een paar kleine hapjes