Wij hebben vanaf een ongeveer schema. Eerst om de 3 uur voeden, later om de 4 uur. Maar als ze slaapt dan doen we het wel eens wat later of andersom als ze al heel lang wakker is wat eerder. Waar ik wel een soort van schema aan hou is dat ze eerst pap krijgt (toen ze jonger was de fles), later fruit, dan brood en fles, 's middags iets van tussendoortje, groente tussen 17 en 18 uur ze gaat meestal tussen 19 en 20 uur naar bed en van te voren krijgt ze nog een fles Dit werkt voor haar, maar je moet echt naar je eigen kindje kijken hoor, je doet het zo ie zo nooit fout
wij hebben een schema,dat moeten we wel,want anders komt mevrouw net,als ik de oudste naar school moet brengen of halen.Dit dan ook niet erg prettig
Trek je er niks van aan! Mijn kraamverzorgster pushte ons ook al snel in een schema wat natuurlijk niet werkte en daar ben ik heel onzeker van geworden. Overkomt me niet weer! Gewoon doen wat jouw kindjes willen hoor! succes!
hier altijd voeden op verzoek..wat naar mijn idee heeft geleid naar een ritme... maaar ik voed ook op MIJN verzoek als het even zo beter uitkomt...alleen maak em nooit wakker, dat dan weer niet.. dus als ie wakker is en het komt mij even iets beter uit, dan bied ik voeding aan...als ie slaapt, ga ik met zijn ritme mee... maar als het voor jouw kindjes werkt EN voor jou...wat kan dat hele schema jou dan schelen lekker laten gaan Maar als je bijv weg moet en ze zijn wkaker, maar hebben 2 uur geleden gegeten (zegmaar wat)...zou je een klein flesje aan kunnen bieden, voor je weg gaat..dat je niet ineens 2 hongerige babies hebt na een half uur ofzo!
Hier altijd wel een schema gehad omdat de kleine na drie weken couveuse afdeling 'geprogrammeerd' mee naar huis ging. Daar hebben we hetzelfde ritme aangehouden en vervolgens redelijk volgens de boekjes gewerkt. Niet bewust maar onbewust. Dan dronk hij weer eens zijn fles niet leeg en dan was het net de periode dat het wisselen was van de hoeveelheid tijd er tussen en dus meer voeding per fles. Ik zou proberen op je gevoel af te gaan en te kijken waar je uk het beste bij gebaad is.
Bij ons doet Mason het automatisch al om de 4 uur..en nu hebben we wat meer speling als hij wat minder goed slaapt doordat we bijvoeden met fruit en groente! Maar voorheen in het begin om de 3 uur kwam hij en toen we naar 4 flessen gingen om de 4 uur..typisch maar waar
Op die leeftijd voedde ik altijd op verzoek. Als ze honger heeft komt ze vanzelf wel En eigenlijk zat er vanzelf na een tijdje een ritme in. Ze kwam elke keer rond dezelfde tijden. Nu heeft ze nog steeds een vast ritme, dat is er zo inge'groeid'.
Ik heb vanaf het begin flesvoeding gegeven. Niet op verzoek, maar om de 3 of nu 4 uur. Ik speel wel met de tijd: de ene keer een half uur eerder, de andere keer een half uur later. Net hoe het uit komt, of waar hij aan toe is. Maar honger laten lijden doe ik niet, dan issi maar eerder. Ik maak mijn zoontje dan ook wakker als dat nodig is. Hij slaapt sinds hij 5 weken oud is ook door, misschien komt dat ook wel een beetje door het voedingsritme. Slaapritme had ik daarentegen helemaal niet...! Maar goed, voor elk kindje kan weer wat anders werken he..!
hier ook een schema.... ik maak mijn dochter dus wel wakker voor een fles... dit ook ivm een schoolgaand ouder kind en een eigen zaak (horeca). ik moet zeggen vind een schema wel prettig, zo weten we allemaal waar we aan toe zijn! en we kunnen afspraken buiten de deur goed plannen. en als ze echt eerder honger heeft krijgt ze wel eerder, ga haar geen honger laten lijden, en als ze eerder wil slapen is het ook goed! ons schema is in grote lijnen als volgt... 7.30 opstaan en aankleden (als ze niet wakker is maak ik haar wakker). 7.45 fles 8.20 oudste naar school brengen tussen 9.00 en 9.30 naar bed een tukkie doen. 11.00 fles.. (als ze slaapt maak ik haar uiterlijk 11.30 wakker. 12.00 oudste uit school halen, kleintje ligt dan in de box te "spelen" terwijl wij eten. 13.00 oudste naar school brengen 13.10 naar bed voor middag dutje.(ooit al eerder dan blijft ze alleen thuis in haar bedje als ik de oudste naar school breng... de school is hier 2 deuren verder en meestal is manlief smiddags thuis op kantoor) 15.15 oudste uit school halen. (als kleintje nog slaapt laat ik haar liggen) uiterlijk 15.30 maak ik haar wakker voor een fles. tot de voeding van 19.00 blijft ze beneden, we doen boodschappen ect. af en toe doet ze een hazeslaapje. 19.00 fles tussen 19.30 en 20.00 pyjama aan en naar bed (om de dag in bad of in de douche voor het naar bed gaan). 23.00 wakker maken voor de laatste fles
Mijn dochter had zelf wel redelijk snel een eigen schema ingepland. Ik voedde ook fv op verzoek. Met 8 weken sliep ze van 19.00 tot 07.00 en overdag had ze ongeveer 4 uur tussen de voedingen zitten. Als ze na 3 uur honger had kreeg ze na 3 uur en dan was er meestal ook een moment op de dag dat ze na 5 uur pas wou ofzo.. Maar dit is allemaal puur door haar gekomen. Ik ben zelf geen voorstander van volledig op schema voeden van baby's.
Ook wij hebben vanaf dag 1 een schema gehad. Ook omdat wij de eerste week in het ziekenhuis moesten blijven en daar hebben ze dit schema gemaakt... is dus eigenlijk vanzelf gegaan.. we zaten vanaf dag 1 ook op de max van 3 uur tussen een fles en dan nog moest ik hem wakker maken. Dat is nu nog steeds zo bij iedere voeding. en dan zit er soms toch 5 uur tussen...