hoi, onze dagindeling ziet er zo uit maar ik twijfel toch of ik het goed doe, 6,00 wakker fles kv 150+5 dan terug slapen 10,00 wakker en ontbijten met 1 boterham met beleg en thee of zacht gekookte eitje met geraspte tomaatje met een paar druppels olijfolie 13.00 120 /150 ml vers geperste fuitsap en slapen 15,00 wakker en weer een 1 boterham met beleg of soep met brood +danoontje 17,00-17,30 gaan we weer slapen rond 18.00-18,30 wakker 19, 00 warm eten meestal met de pot mee heel soms paar hapjes fruit dan in bad 21,30 210+7 kv en slapen we worden snacht toch nog meerdere malen /soms maar 1keer wakker ik twijfel dan of hij water wil of melk en dat maakt me best onzeker. maar geef meestal 'water' hij krijgt meer als genoeg melk. hij drinkt overdag heel weinig water thee gaat nog afentoe en anders doe ik een paar druppels diksap door zn waterflesje het lijkt me dat hij vold. eet maar waarom word hij dan toch snachts wakker vandaag heeft ie voor zn 2de dutje 150+ kv gekregen en die ging opzou hij dan toch tekort komen?? of wat zou ik anders kunnen doen en omdat hij kv krijgt heeft ie dan nog xtra d vit. nodig? en kan je d.vit teveel geven? en aan tussendoortjes komen we niet echt toe want hij eet anders alleen maar als hij wakker is en komen we niet eens aan spelen toe vandaag toevallig wel maar dus niet altijd. hij weegt net 9 kg alvast bedankt. groetjes, nisa
Hoi Nisa, Je schema ziet er goed uit hoor! Je zoontje krijgt voldoende voeding. Misschien kan je hem als tussendoortje of bij het fruitsap ook nog wat stukjes fruit geven. Melk krijgt hij zeker genoeg, zo niet iets te veel. 300(-400) ml is echt ruim voldoende (inclusief toetje/danoontje). Anders heeft hij minder trek in zijn andere eten. Waarom hij 's nachts wakker wordt is voor mij ook lastig bepalen. Heeft hij dan echt trek, neemt hij genoegen met water? Of is het een gewoonte aan het worden. Altijd lastig om te bepalen hoe je hiermee om gaat, maar water geven kan natuurlijk altijd. Melk zou ik je afraden, omdat hij overdag ook erg veel melk krijgt. Groetjes Linda
Het is trouwens het advies om sowieso 10 microgram vitamine D extra te geven, ook al geef je nu nog flesvoeding. Als je 10 microgram ernaast geeft, geef je niet teveel hoor! Groetjes Linda
ben wat laat maar wilde je nog bedanken want ik twijfelde dus echt en een onzekere mama dat zorgde voor onrust voor het hele gezin. K. slaapt al een tijdje door en ik dus ook heeerlijkkkkkk de probleem waren 'wij'!!!!! hoe gek het ook klinkt. hij werd door ons wakker hoe? dat weet ik niet maar hij sliep dus bij ons op kamer.nu apart en wordt ie zelden wakker. ook krijgt hij nu als xtra tussendoortje nog wat fruit en melk krijgt ie nog 1x sochtends 5+150ml en 1 x voor het slapen 6+210ml/240ml water (verdund dus, dit mag toch?) maar zal ik zn ochtend fles 1 schepje afbouwen? want hij krijgt nog steeds best veel melk toch? en een heel ander vraag hij mag nu eigenlijk koemelk maar is kv nu beter qua vit. en voor zn weerstand? of is dat een fabel ik zat te denken namelijk tot de winter voorbij is kv te geven. groetjes en alvast bedankt, nisa
Hoi Nisa, Fijn dat hij nu 's nachts doorslaapt! Hoeveelheid melk is prima hoor. Ook geen probleem om nog peutergroeimelk te geven. Bevat minder zout en eiwit en dan gewone koemelk en extra goede vetten en prebiotische vezels. Groetjes Angelique