Laatste voeding s avonds persé om 22.00 ivm ontwikkeling hersenen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Sanne2011, 26 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

23 feb 2011
    4.151
    0
    0
    Hallo,

Mijn zoontje van 8,5 week krijgt bv op verzoek en doet het hier prima op! Hij heeft genoeg poep en plasluiers per dag en meldt zichzelf als honger heeft.

S avonds tussen 19.30-21 uur vraagt hij om zijn laatste voeding en smorgens rond 5 uur meldt hij zich weer voor de eerste. Prima lijkt mij!

Maar nu vertelde een nicht gisteren dat een arts haar twee jaar geleden had gezegd dat een baby rond 22-23 uur de laatste voeding moest hebben omdat dit beter zou zijn voor de ontwikkeling van de hersenen. Ik schrok hier nogal van want dit doe ik al weken niet meer!

Is dit waar? Moet ik hem gaan wakker maken voor een extra voeding? Want als ik dat doe dan komt hij snachts veel eerder weer, vaak 3 a 4 uur na de laatste voeding.

Gr Sanne
    _________

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Sanne,

Dat heb ik nog nooit gehoord, het is ook erg belangrijk dat een kindje voldoende slaapt en wanneer je kindje goed groeit en tevreden is op de voedingen zoals ze nu gegeven worden doe je het helemaal goed.

Groetjes eveline

3. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

23 feb 2011
    4.151
    0
    0
    Bedankt Eveline!

Het klonk mij ook nogal vreemd in de oren, omdat ik er nog nooit van gehoord of over gelezen had....

Maar aangezien ik de ontwikkeling van de hersentjes uiteraard wel erg belangrijk vind, wilde ik dit even navragen voor de zekerheid.

Deel Deze Pagina