ons schema ziet er als volgt uit 180 + 6 + fijne granen pap 10.00 fruit 12.00 broodje en flesje 150 + 5 melk na 15.30 150 + 5 18.00 warme hap (aardappel en groente) en kwark na 19.30 180 + 6 Nu ben ik wat aan het knoeien met de fles van 12.00 en die van 15.30 Als hij lekker brood eet kan hij minder melk krijgen, dat pas ik aan. Nu wil ik eigenlijk die fles van 15.30 wel laten vallen, maar op een tussendoortje trekt hij het gewoon niet de hele middag. Dus die fles ben ik nu aan het verlagen. Daarnaast komt er nog bij dat zijn melk nog steeds ingedikt wordt omdat hij anders te veel spuugt, ander drinken als water of thee lust hij prima, maar kan hij gewoon niet te veel van krijgen in 1 keer want dat komt het er weer met een straal uit. (terwijl hij wel weer extra vocht nodig heeft omdat hij anders veel moeite heeft met ontlasten) Wat is nog een goede optie voor een tussendoortje? wbt de fijne granenpap, op het pak wordt aangeduid hoeveel eetlepels ze mogen hebben, ik gebruik voedingsschepjes, zit er ook een max aan de hoeveelheid pap op een dag?
Beste Heytisme, Wanneer je de hoeveelheid flessen opvolgmelk wilt verminderen kan je inderdaad het beste ervoor kiezen om de de fles van 15:00 uur te laten vallen. Je kan dan een tussendoortje aanbieden met drinken. Je kan bijvoorbeeld denken aan een babybiscuitje, rijstwafel of soepstengel. Eeen halve boterham kan natuurlijk ook. Het kan even wennen zijn voor je kindje. M.b.t. de pap is het zo dat je maximaal 2 keer per dag mag aanbieden. Bijvoorbeeld in de ochtend een bordje en in de avond voor de het slapen gaan een flesje. Overschreid de dosering van de verpakking niet. Groet, Saskia