Hoi dames. Ik had een paar vraagjes. Wij gaan deze week beginnen met bijvoeden. Nu is onze schema (zonder bijvoeden ) zo: 07:00 210/5 Rond 8 en 9 na bed 11:00 210/5 Rond 12 en 13 na bed 15:00 210/5 Rond 16 en 17 na bed 19:00 210/5 Om 21:00 na bed Nu zei het cb dat je bijv. rond 10 uur fruit en rond 18 uur groenten kon geven. En om te beginnen 1/2 eetlepels. Nu vroeg ik me als hij bijv. om 10 zijn fruithapje krijgt laat ik hem dan wakker om hem dan om 11 uur zijn fles te geven,of kan ik hem dan het beste weer eerst terug na bed brengen en dan om 11 uur weer ophalen. Ons zoontje is een zeer actief ventje die daardoor meestal al na een uur anderhalf uur moe wordt (het komt zelden voor dat hij langer wakker blijft) En de volgende vraag is. Dinsdag's gaan we altijd baby zwemmen. Maar dat is om 9 tot 9:45. Voor dat ik thuis ben (lopend) dan is het inmiddels half 11. Wat zouden jullie dan doen. Alvast bedankt met het meedenken en tips. Ps: ik zou het wel fijn vinden als er alleen gereageerd wordt met antwoorden voor mijn vragen. Ik weet dat er geadviseerd wordt om tot 6 maanden te wachten. Maar wij hebben onze keuze en onze redenen hiervoor Dus ook hiervoor alvast bedankt
Ik zou het doen idd als hij net wakker wordt en mij is verteld dat als je het na de melk doet het zachter is voor de darmpjes en dat is denk ik in het begin wle belangrijk. Het gaat ook nog maar om een beetje dus dat gaat er wel in. Ik zou het zeker niet doen als hij erg moe is zoals na het zwemmen. Als ik jouw schema zie zou ik 11:00 en 19:00 aanhouden, als het echt grote hsapjes worden die ook echt gaan vullen kan je misschien verder kijken maar hij gaat natuurlijk ook steeds minder slapen
Ik zou het ook doen op een tijdstip dat hij wakker is. Wel liefst zover mogelijk uit elkaar, want er zitten stoffen in FV/zuivel die de opname van ijzer iets remmen. Al is dat bij deze hoeveelheden nog niet echt van toepassing. Dus het een vlak na het slapen, de ander vlak voor het volgende slaapje. (bij BV kun je juist beter samen doen, omdat BV juist kalmerend werkt op de darmen bij een evt reactie) Wat je bijv kunt doen is om 11 uur de fles, om 12 uur groente of fruit, en dan daarna naar bed. Je kunt de eerste weken ook gewoon 1 hapje per dag doen, en dan fruit of groent. En zijn slaapritme veranderd misschien nog wel, dan kun je kijken of je een 2e keer kunt inpassen.. Ook fijn van overdag groente geven is, dat je bij een reactie van de darmen niet een nacht met darmkrampjes zit. Dat zie je dan gewoon overdag al.. Dan heb je ook gelijk je dinsdag-probleem opgelost misschien? En anders die dag gewoon overslaan. Ze moeten nog niet dagelijks een hapje..
Oke bedankt allemaal. Hier kan ik al wat mee Omdat het nu om een paar hapjes gaat wil ik sowieso vers fruit/groenten doen (bij grotere hapjes weet ik het nog niet) hoelang kan je zoiets eigenlijk bewaren?? En vriezen jullie dit in en hoe?? Merk dat ik gisteren best veel vragen ben vergeten
Ik zou geen vaste tijden aanhouden, niet wakkermaken voor voedingen of flessen. Op babyzwemdag lekker het fruit overslaan, dat kan geen kwaad. Ik doe 's ochtends boodschappen, meestal doen wij fruit ergens rond 10 uur. Met boodschappen ben ik lang van huis, dan gaan we na de ochtendfles/aankleden etc weg en zijn we thuis voor de middagfles en middagslaap. Dan eet ze haar fruit 's middags, of 's avonds, of niet. Geen probleem!
Ik heb nooit ingevroren, gaf ik banaan dan nam ik zelf de andere helft. Appel en perzik net zo, alles eigenlijk. Of je bewaard het een dagje. (Vers, niet gepureerd.)