toetje baby zes maanden

Discussion in 'Voeding' started by boxertjes, Oct 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. boxertjes

boxertjes Bekend lid

Aug 7, 2010
    973
    1
    0
    NULL
    brabant
    hallo,

er zullen wel vaker dit soort vragen gesteld zijn maar toch.
    ons dochtertje is nu zes maanden en krijgt na haar groenten een toetje. ik neem nu die van nestle voor baby maar wat zijn die dingen duur. ik lees verschillende dingen over yogurt. de een zegt mag niet en de ander zegt wel. dan lees ik ook nog verschillen over halfvol of volle yogurt.
    ik ben het even kwijt.

wat mag ik nu mijn dochter geven als toetje behalve die ontzettend dure baby toetjes?

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Je mag gewoon volle yoghurt geven. Vanaf 8 maanden, mits er geen allergieen/eczeem/astma bij de baby/in de familie zijn, in dat geval wacht je tot de leeftijd van 1 jaar met koemelkzuivel.

Griekse yoghurt is lekker dik en romig, dat vinden de meeste kindjes wel lekker! Het is nergens voor nodig dure zoete toetjes te geven hoor!

3. adi

adi Niet meer actief

Die babytoetjes zijn ook gewone yoghurt hoor.

In principe heeft een kind van 6 mnd helemaal geen 'toetje' nodig. Ze krijgt nog niet eens een echt maaltijd. Maar als je die wilt geven zou ik idd starten met dikke volle yoghurt, of volle naturel kwark, die is niet zuur.

4. babyproject

babyproject Niet meer actief

Wij gaven een paar hapjes volle yoghurt na dr warme hap. Gewoon voor de smaak. Als ze haar warme hap niet goed eet, geven we meer yoghurt ;)

Tegenwoordig geven we halfvolle yoghurt, omdat we die zelf ook eten.

5. yessie

yessie Fanatiek lid

Nov 27, 2009
    1,208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Hier ook Griekse Yoghurt, vond ze heerlijk. Nu geven we wel eens kwarktoetjes na het eten.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Jeetje, ik sta echt verbaasd! Dochter is 10 maanden en krijgt nooit toetjes! Zijn wij zelf ook niet gewend, eten we nooit. Ja soms fruit, of ijs maar dat krijgt zij niet! Als ze geen koemelk allergie had, dan had ik wellicht zo nu en dan yoghurt en kwark gegeven.

7. fafje

fafje Niet meer actief

wij eten zelf ook nooit toetjes, maar mn zoontje gaf ik wel yoghurt vanaf 8mnd opgebouwd (op advies van ha)...2 a 3x in de week 100ml...dat voor een maand, ik mocht als hij daarna goed reageerde het gewoon geven..

geef nog steeds volle yoghurt....sinds izjn laatste fles is vervallen, krijgt hij het wel na zn eten...maar niet direct, gewoon uurtje later ofzo...of soms fruit als toetje...

grieks was hier ooke en succes

8. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

Dec 6, 2009
    1,409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook vanaf een maand of 8 begonnen met yoghurt of kwark. Halfvol hier. Eigenlijk geven wij yoghurt niet direct na het avondeten, maar vlak voordat we naar boven gaan om in bad en naar bed te gaan. Kan ze met een vol buikje naar bed ;)

9. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    advies van het cb was hier om wel een toetje te geven. yoghurt lust ie echt niet. En was geen kwestie van wennen want na 20 keer vind hij het nog steeds erg vies. Mijn dochter lust het wel dus ligt aan hem. Ook griekse of turkse yoghurt vind hij niet lekker. Dus geef hem nu een danoontje ofzo. Ja weet het, zit suiker in, maar zit in zo een nestle toetje ook. Ooe het ook niet elke dag.

10. adi

adi Niet meer actief

Hebben ze ook verteld waarom?

11. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    volgens mij om aan meer verschillende smaken te wennen en om zuivel op een andere manier dan melk te geven.

12. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier geef ik vanaf 8 maanden Turkse (volle dus) yoghurt of volle kwark. De eerste dagen moest Irem er niet zoveel van weten en mengde ik er een scheutje diksap door, dat kon ik na een paar dagen weglaten en nu eet ze het altijd. Blij toe, want ze drinkt (lust) geen melk en sinds ik gestopt ben met bv is dit de enige zuivel die ze binnenkrijgt (op wat kaas na) dus hier zijn toetjes zeker belangrijk.

13. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

Feb 22, 2006
    4,149
    688
    113
    Zuid-Holland
    De meningen zullen hierover verdeeld zijn en de cb's geven ook verschillende adviezen denk ik.. Hier was cb advies vanaf 7 maanden, ik ben dus ietsje eerder begonnen...

Ons mannetje krijgt al sinds hij ongeveer 5 maanden is groente, maar pas sinds 2 weken een beetje volle yoghurt (ca een half uur na zijn groente). Ik was begonnen met pure yoghurt, maar dat spuugde hij elke keer gelijk uit, paar dagen geprobeerd, geen succes. Nu sinds n paar dagen een drupje roosvicee erdoor en nu eet hij het wel :D
    Voorlopig hou ik het hierbij en voor de afwisseling zou ik ook ns wat anders diksap oid erdoor kunnen gaan doen ipv de roosvicee.. Heeft hij toch af en toe een ander smaakje ;)

14. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter krijgt vanaf 7 maanden toetje.. Begonnen met yoghurt, twee weken geprobeerd en geen succes. Daarna een aantal weken yoghurt met beetje diksap en na een paar weken de diksap weer weggelaten en nu eet ze alleen yoghurt of kwark naturel... Die zoete danoontjes of vanilleyoghurt wil ze niet eens..

Share This Page