Hai, ik heb een vraag. Ik heb gister die handige bewaarkan bij de Prenatal gehaald om meerdere voedingen tegelijkertijd te bewaren in de koelkast. Hoe veel uur mag deze voeding in de koelkast voordat ik nieuwe moet maken? Doe het nu max 6 uurtjes ofzo, dan begin ik al te twijfelen, ook omdat het dikker lijkt te worden nadat het in de koelkast heeft gestaan. Alvast bedankt voor de reacties.
Wij maken voeding voor 24 uur, zo deden ze het in het ziekenhuis ook. We koken nu nog de (glazen) fles voor het vullen uit.
24 uur is best wel lang, maar het staat tenslotte wel gekoeld. Doe je het ook in een bewaarbeker? Waarom een glazen fles?
Tot je kind 6 maanden is kun je de voeding echt niet 24 uur bewaren! Al sinds in 2002 adviseren de fabrikanten om tot 6 maanden de voeden PER KEER aan te maken. Dus zo lang je kind nog geen 6 maanden is heb je niet aan die handige kan. Veiligste manier is om het poeder op te lossen in de helft van het water dat net van de kook is en dan aan te vullen met de andere helft van het water, koud, uit een stromende kraan. Door water dat net van de kook is te gebruiken krijgen eventuele ziektekiemen in het poeder geen kans. Aangemaakte voeding moet binnen een uur opgemaakt worden en mag niet opnieuw opgewarmd worden.
de kraamhulp heeft ons verteld dat je flesvoeding tot 24 uur kan bewaren mits het goed koel staat(niet in koelkast deur), je het met afgekookt water hebt gemaakt ,in een afgesloten kan zit.. en natuurlijk niet opnieuw opwarmd.. dit hebben wij eigenlijk niet zo heel lang gedaan aangezien hij steeds minder voedingen kreeg en als hij de eene fles op had, we gewoon alvast de volgende maakte en in de koelkast zetten is altijd goed gegaan bij ons en mannetje heeft nooit krampe gehad..
Ook hier werd er zowel als door het ziekenhuis als kraamhulp gezegd dat je voeding 24 uur kan/mag bewaren (ongeacht hoe oud ze zijn)
Hm gek. Ik heb ook altijd geleerd dat je nooit een voorraad flesvoeding mag maken en aangemaakte voeding moet binnen 1 uur gedronken worden... Gekookt water kun je wel prima in de koelkast bewaren voor 24u.
Even CB boekje erbij gepakt. "Het beste is om de voeding per fles klaar te maken. Als het eens nodig is kun je één of twee flessen vooraf klaarmaken. Zet de voeding dan direct na het klaarmaken in de koelkast. Klaargemaakte voeding kun je max. 8 uur in de koelkast bewaren. Het moet wel kouder zijn dan 4 graden in je koelkast"
Zo doe ik het ook, en ik maak gewoon per keer de fles, want ik ben wel zo'n muts dat ik de flessen die in de koelkast staan vergeet...