ik kan haast niet wachten !

Discussion in 'Borstvoeding' started by Ligakoekjuh, Apr 23, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ligakoekjuh

Ligakoekjuh Fanatiek lid

May 3, 2010
    1,195
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi allemaal
    Ik ben nog maar net 3 maanden zwanger van ons eerste kindje. Maar weet nu al 1000% zeker dat ik borstvoeding wil geven aan ons kindje en het liefst zo lang mogelijk.
    Heb er dan ook echt veel zin in en kan zelfs haast niet wachten hihi. Ik weet heel goed dat het niet altijd even makkelijk zal zijn en dat het ook zwaar en vermoeiend kan zijn en dat het misschien zelf helemaal niet lukt.
    Dat laatste hoop ik natuurlijk niet.
    Mijn vraag aan jullie;
    Hoe kan ik mij zo goed mogelijk voorbereiden op het willen geven van borstvoeding?
    Heb al de tip om het boek borstvoeding aan te schaven en dat ga ik dan ook zeker doen.
    Andere tips zijn zeer welkom !!
    Liefs

2. fafa

fafa Niet meer actief

Je kan nog een borstvoedingscursus volgen?

En verder: als je tzt ergens mee zit: schakel een lactatiekundige in en/of vraag het hier. Vaar in ieder geval niet blind op adviezen van het consultatiebureau. Ik wil ze zeker niet allemaal over één kam scheren, maar de kans dat je daar verkeerd geadviseerd wordt is helaas vrij groot.
    Hetzelfde met je kraamhulp: als je het idee hebt dat ze je niet goed kan of wil helpen met de borstvoeding: trek aan de bel, en vraag om vervanging. De juiste hulp op het juiste moment maakt of breekt je borstvoeding.

Oh, en nog gefeliciteerd met je zwangerschap natuurlijk!

3. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Ik ben naar een cursus avond geweest omdat het bij mn eerste na 5 weken op drama uitdraaide.
    Nu bij de tweede mezelf goed voorbereid doormiddel van een cursus.
    En nu? Ik geniet vanaf dag 1! En mn zoontje ook♡
    En idd kom hier ook rustig nu tijdens je zwangerschap en ook daarna met je vragen er zitten heel wat doorgewinterde bv mama's op het forum.

4. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

Feb 1, 2013
    3,690
    2,400
    113
    Female
    Broek
    Ja inderdaad. Ik ook naar een "cursus" geweest, hier werd in t ziekenhuis door de lactatiekundigen een informatie avond gehouden. Veel aan gehad, verliep hier gelukkig op rolletjes vanaf het begin. Ok ok de eerste 2 dagen wat moeite met aanhappen, maar niet opgeven en blijven proberen tot hij de tepel goed had. Het gaat zelfs zo goed dat hij de fles niet wil :) maar ik wil nog lang niet stoppen. Mensen zeggen ook, wat knap dat je nog steeds borstvoeding geeft en dan denk ik ja? Haha kost me geen moeite! Behalve nog steeds de chronisch gebroken nachten dan. Maar goed, ook dat heb ik er graag voor over! Succes! Hier kun je ook veel informatie vinden en vaak antwoorden op je vragen en eventuele frustraties :)

5. Ligakoekjuh

Ligakoekjuh Fanatiek lid

May 3, 2010
    1,195
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fafa, paula en majo dank jullie wel !!
    Ik ben zeker van plan de borstvoeding cursus te volgen. En het boek borstvoeding te lezen voor mijn bevalling.
    Ik hoor ook hier e daar dat het verstandig is om nu al mijn borsten te masseren? Bijv. s' avonds na douche buik met creme, borsten ook klopt dat of is het onzin?

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wees realistisch dan heb je het meeste kans van slagen... hemel het niet op, bereid je goed voor en realiseer je dat het op de eerste plaats voeding is en geen toverdrank

Je hoeft vooraf (afgezien van een cursus en het nummer van de lactatiekundige klaarleggen) niets te doen. Oja, borstcompressen in huis halen

7. Babystew

Babystew Niet meer actief

Ik heb aangegeven aan het kraambureau en aan het zkh waar ik ging bevallen dat ik heel graag borstvoeding wou geven en daar goede begeleiding bij wilde. Verder een boekje over gelezen en veel rondgekeken op Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding.
    Mijn jongste krijgt nu nog steeds de borst en het gaat prima! Hopelijk lukt het jou ook :)

8. mikos

mikos Bekend lid

Dec 7, 2010
    944
    0
    0
    goed inlezen en beseffen dat het moeilijk, zwaar en pijnlijk kan zijn. Het werkt niet op tijd als met een flesje wat betekend dat je op 24 uur uren met een baby aan de borst kan zitten de eerste weken. Maar het is iets prachtigs!! En hoe verder de tijd verstrijkt hoe beter en makkelijker het zal gaan, en pijnloos.

Ik heb heel veel aan Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding gehad

9. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Wat de rest zegt en ook met name met cygnet ben ik het eens:ben realistisch, houdt rekening met meerdere scenario's (van probleemloos voeden tot alle mogelijke ellende van dien).
    Sta er relaxed in.

Je kunt je zeker voorbereiden door een BV-cursus te doen en je goed in te lezen in bijv technieken van aanleggen, clusteren, regeldagen, etc
    Op die manier ben je zelf al goed voorbereid en hopelijk zijn alle omstandigheden dan ook goed! Want het is heerlijk!!

10. Ligakoekjuh

Ligakoekjuh Fanatiek lid

May 3, 2010
    1,195
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie voor de reactie's !!

11. JolienS

JolienS Actief lid

Aug 30, 2013
    318
    0
    0
    Super dat je zo gemotiveerd bent! Dat is al het halve werk :)
    Maar op sommige dingen kun je je niet voorbereiden...

Zo heb ik 10 jaar geleden mijn zoon een jaar borstvoeding gegeven en wilde dit minimaal net zo lang voor mijn dochter gaan doen.
    Nou mooi niet dus :s

Ik blijk D-tsr te hebben. Gelukkig een milde vorm! Maar kan me dus bij iedere toeschietreflex een paar minuten heel beroerd voelen (alsin; misselijk, zeer down, depri) en daar valt niets aan te doen :(

Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Aandoeningen - Oxytocine… de schaduwzijde

Gelukkig ben ik van nature heel erg happy en kan ik daarna gewoon weer doorgaan met dat wat ik bezig was (voeden, knuffelen, huishouden ;) ) zonder er langdurig last van te hebben. Maar een jaar ga ik dit niet trekken...

12. jalta

jalta Lid

Apr 21, 2014
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb eigenlijk geen cursus of wat dan ook gevolgd. Ik wist net als jij dat ik borstvoeding wou geven en mijn uiterste best ervoor ging doen. Maar je moet echt in jezelf geloven hoor. Want bij mij in het ziekenhuis begonnen ze constant te zeggen dat ik bijvoeding moest geven, omdat er natuurlijk nog geen melk uit kwam en kleintje had trek. Huilde ook veel en was veel afgevallen (8%). Ik bleef volhouden (deed ook pijn trouwens mijn tepels) en uiteindelijk 1 keer even bijvoeding want vond het ook zo zielig voor mijn kleintje :( Maar terwijl ze bijvoeding kreeg heb ik gekolfd! Daarna begon het...geweldig om voor de eerste keren je kleintje zo te horen slikken en zien hoe hard ze groeit! Mijn advies dus...blijven volhouden.

Share This Page