Klopt het dat hypoallergene voeding geen zin meer heeft als je groente en fruit gaat geven? Ookal heeft mijn dochter soms uitslag en een droge huid en komen er allergien bij de ouders voor. Alvast bedankt
Hallo, Wanneer je kindje een niet hypo-allergene flesvoeding (zoals de Standaard) heeft gehad, heeft het inderdaad vaak weinig zin om door te gaan met de Hypo-Allergene flesvoeding. Maar het advies voor kindjes met een hoger risoco op allergieen mbt fruit- en groentehapjes is om te wachten tot 6 maanden. Wanneer u toch voor de leeftijd van 6 maanden fruit en groente wilt geven kunt u toch het beste gewoon doorgaan met de Hypo-Allergene flesvoeding tot 6 maanden. Groetjes Laura
Mijn dochter is over 4 dagen 6 maanden en dan starten we met groente. Maar hoef ik dan geen Hypo-Allergene voeding meer te geven? Heeft dat geen zin meer?
Oh sorry dat had ik niet gezien! De eerste 6 maanden zijn inderdaad het belangrijkst voor kindjes die een hoger risicio hebben op allergieen. Je kunt nu dus gewoon over op de Standaard 2 en fruit en groentehapjes gaan geven. Voor die paar dagen komt het niet zo nauw hoor. Groetjes Laura