Constant verdedigen tegenover anderen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by tazmanian78, Jul 11, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tazmanian78

Jul 3, 2008
    10
    0
    0
    rotterdam
    Ik wil hier even een beetje zeuren als het mag :)

Mijn dochtertje is nu 14 en een halve maand maar is niet zo vlot in
    haar ontwikkeling. Dat heeft een oorzaak(hypotoon) wat in houdt dat haar
    gewrichten en banden wat losser zij dan bij een ander kindje.
    Ze heeft nu sinds een aantal weken fysiotherapie op aanraden van
    de kinderarts. Nu is het geval dat ik me telkens moet verdedigen tegen
    over andere moeders,mensen.
    Ze is gewoon lui,fysiotherapie is onzin,dat had je vroeger ook niet bla
    bla. Allemaal van dat soort dingen. Ik wordt hier echt heel onzeker en
    ook verdrietig van. Ik barstte verleden week bijna in huilen uit toen de'
    fysio bij mij was. Volgens haar moet ik proberen het te negeren en
    me vooral niet laten uitlokken. Volgens haar ziet ze dit heel veel in
    haar praktijk en is dat echt een gevoel die een moeder krijgt.

Maar soms wil ik de mensen echt over de tafel trekken als ze zulke
    stomme opmerken maken. Ik weet gewoon wat er aan de hand is. :evil:

Ach ik kan wel huilen soms er zijn wel ergere dingen dat weet ik wel,
    maar toch :rolleyes:

Misschien snappen jullie een beetje wat ik bedoel en voel.

Groetjes

2. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,479
    113
    Ik ken het hoor, dan niet van mijn kind maar mijzelf, ik heb ook heel vaak het gevoel me te moeten verdedigen voor dingen die ik niet kan door de MS.
    Het is gewoon de pech hebben dat er uiterlijk niets aan je te zien is (in dit geval bij je kind) terwijl er van binnen toch echt problemen zijn.

Soms irriteerd het me zo dat ik heel bot reageer. Vooral de zin

' Het komt waarschijnlijk niet in je botte kop op dat iemand niet zo gezond is als jij wel denkt" brengt toch wel vaak wat schaamrood naar boven.

Maar je fysio heeft wel gelijk hoor, je hoeft je nergens voor te verdedigen, laat ze maar lekker denken wat ze denken willen.

Groetjes Anita

3. tazmanian78

Jul 3, 2008
    10
    0
    0
    rotterdam
    Dank je wel anita

4. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    meis probeer je er niks van aan te trekken of anders een gevatte opmerking maken.enne, fysio was er 20jaar geleden ook al hoor (heb zelf toen ik 4 was fysio gehad) dus dat is onzin wat die mensen zeggen. en als het zoals bij jou een oorzaak heeft dat je dochter nog niet loopt dan heb je grote kans dat fysio werkt.

liefs doris

5. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Ja hoor , je mag zeuren.

Mensen laten kletsen lijkt makklelijker dan het is, maar ik zou proberen om er niet eens meer op in te gaan. En bot reageren is vaak ook de enige manier om mensen iets aan hun verstand te krijgen.

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    laat ze maar lekker kletsen die andere mensen. het is jou dochter en je doet wat jou het beste lijkt. Jij weet hoe het zit en dat is belangrijk. Soms ziet een kind er aan de buitenkant gezond uit maar kan er van alles mis zijn aan de binnenkant. Een bekende van me die heeft een 2 maanden te vroeg geboren baby en is nu 1 jaar en weegt 7.5 kilo en is 68 cm. voor de leeftijd van 1 jaar erg klein dus en krijgt vaak de opmerking dat hij misschien wel ondervoed is van vreemde. erg sneu natuurlijk. ook kon die kleine paskruipen met 12 maanden en loopt nu net rondjes om de tafel (14 maande) maar mensen houden er geen rekening mee dat je er 2 maanden af moet trekken. trek je dus maar niks aan van andere mensen.

ik vond het altijd erg irritant als alicia huilde omdat ze niet wil slapen en ik op en neer loop voor een speentje da ze zeggen "laat dat kind toch huilen zo slaapt ze nooit" nou ik kan hier ook echt kwaad om worden. ik bepaal zelf wat ik doe en ik ken haar stukken beter dan ieder ander. ook huild ze soms omdat ze gewoon echt niet moe is en haal haar er dan uit waarna ze vrolijk verder speelt. even later probeer ik het weer en valt ze als een blok in slaap zonder te mopperen. dus ik weet wat ik doe al denekn andere er anders over.

nogmaals trek je er niks van aan en je kunt niet meer doen dan je best.

7. Mama Van Keano

May 6, 2008
    96
    0
    0
    Enschede
    hallo,

ik heb er geen ervaring mee ofzo hoor..
    maa rlaat die mensen zicht een met zichzelf bemoeien!

is jou leven jou kindje, niet die van hun !
    en anders trek je ze toch een keer over de tafel, is t ook afgelopen haha

8. Meid, niks van aantrekken.. Jij kent je dochter het beste, jij weet wat er met haar aan de hand is...

En andere mensen denken het altijd beter te weten..

9. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Ik ken het wel een beetje, Justin heeft reflux en hierdoor moet ik zijn voeding indikken en krijgt ie medicijnen. Nu zei mn schoonvader dat dat onzin was, dat was er vroeger ook niet. Hij moest zich gewoon niet aanstellen en hij moest er gewoon maar aan wennen. (!) Kindje is 5 weken oud!

Ik ben toen boos geworden en gezegd dat het niks te maken heeft met verwentheid maar dat het een erkende aandoening is die heel veel kindjes hebben. Als hij het zuur heeft pakt ie daar toch ook iets voor!

Maar het beste is inderdaad om alle opmerkingen zo snel mogelijk te vergeten, al is het wel erg moeilijk....
    En als het je dwars zit moet je het gewoon even van je afschrijven, heeel begrijpelijk hoor.

Heel veel sterkte met alles.
    gr.

10. Meerkat

Meerkat Actief lid

Jun 1, 2008
    392
    0
    0
    Zuiden des lands
    Ik zou het als moeder niet in mijn hoofd halen om zoiets tegen een andere moeder te zeggen. Ieder kind is anders en volgt om wat voor reden dan ook zijn eigen ontwikkeling. Daar moet je altijd rekening mee houden voordat je zoiets bots roept als 'Doet die van jou dat en dat nog niet..!?!'. Heb daar zelf ook zo'n enorme hekel aan.
    Trek je er inderdaad niets van aan, die mensen hebben er gewoon niets mee te maken. Bovendien vind een buitenstaander vaak dat ie het beter weer, maar o wee als ze zelf in die situatie zitten! Lekker je ding doen meid, je bent gewoon goed bezig.

11. Channie

Channie Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    4,149
    0
    0
    Heel herkenbaar! Giovanna is 19 maanden en kan niet los lopen. Ze zet wel een aantal stapjes en ze loopt wel aan de hand mee. Vanaf de buitenkant zie je niks aan haar maar toch is het er. Giovanna is heel ernstig ziek geweest, ze had een virus op haar hart en heeft echt moeten vechten voor haar leven. Tijdens een behandeling die risico's tot infarcten mee bracht heeft ze dus ook een infarct gehad. Haar linkerkant doet nu minder dan rechts. Links kan ze niet goed dingen pakken en zakt ze steeds door de beentje. Ze heeft er sinds kort ook een spalkje voor om haar beentje en nu zie je mensen dus helemaal kijken. Er zitten namelijk nog geen schoentjes bij want die komen als het goed is volgende week en dan zullen we nog wel meer aanstarende en vragende mensen hebben want het zijn orthopedische schoenen.

Giovanna is ook best groot 86cm en 12 kilo nog wat. Ze praat ook heel wijs. Als mensen dus zien dat ze nog niet loopt krijg je meteen vragen en meteen oordelen dat ze wel lui zou zijn. Zulke mensen snoer ik altijd meteen de mond en negeer ze verder. Dat is niet altijd makkelijk maar ik denk maar zo die mensen snappen er werkelijk geen bal van.

12. tweeling

tweeling Fanatiek lid

Sep 9, 2006
    3,579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    Altijd maar dat gezeik over vroegah dit vroegah dat
    bleeh word je toch ziek van

meid jij helpt je kind en zorgt ervoor dat alles uitgehaald word wat er in zit
    en ja

DAAR MAG JE REUZE TROTS OP ZIJN!

tssssss dat ze in hun eigen gezeik gaarkoken ;)

13. tearke

tearke Fanatiek lid

Apr 7, 2007
    3,448
    0
    0
    hulpverpleegkundige
    eeklo
    ik begrijp zulke mensen niet.wie haalt het nu in zijn hoofd zulke dingen te zeggen over een kleintje die geholpen moet worden
    niks van aantrekken,ook al is het moeilijk

14. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Uberhaupt dat mensen over andermans kind meteen een mening hebben, zonder te weten hoe de vork in de steel zit.

Kortzichtig en dommigheid.
    Niets van aan trekken, gewoon je eigen route kiezen, en die van je kind uiteraard.

15. fioontje

fioontje Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    ieder kindje ontwikkelt in zijn/haar eigen tempo. lars begint sinds deze week door te krijgen dat hij ook los kan lopen, maar hij zegt al best een hoop woordjes. zijn neefje is 11 maanden ouder, die liep met zijn eerste verjaardag, klom overal op en in, maar zei met zijn tweede verjaardag nogsteeds alleen maar papa mama ja nee die en poes. nu kletst hij je de oren van je hoofd, het komt allemaal wel goed, en als jou meisje door fysio goed leert bewegen, hiephiep hoera voor de fysio, kan ze als ze groter is en het er echt toe doet teminste meekomen. maar ik kan me je frustratie heel goed voorstellen

16. tazmanian78

Jul 3, 2008
    10
    0
    0
    rotterdam
    Lieve dames,

Bedankt voor jullie reacties!

Jullie hebben gelijk,laat ze ook allemaal maar gaan.

To Channie: komt het wel goed met jou kleintje of niet helemaal?
    Veel sterkte in ieder geval

:D

17. Channie

Channie Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    4,149
    0
    0
    Tazmanian78 dat is echt afwachten..ze kunnen daar niks over zeggen.

18. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    3,914
    0
    0
    ergens in het gezell
    Ik herken het ook..niet van mezelf maar mijn schoonzusje.
    Haar kindje is nu 20 maanden en loopt of kruipt nog niet.
    Ook zij krijgt steeds opmerkingen en dan dat eeuwige vergelijken :rolleyes:
    Ooh mijn kindje kon dit al en mijn kindje dat al!
    Het is niet mijn eigen kindje maar ik kan er ook behoorlijk boos om worden als ik dat hoor.
    Ze hebben onderzoeken gehad en daar is gelukkig niks uitgekomen.
    Ze gaat nu naar een revalidatiearts en volgens haar komt het helemaal goed.

Ik weet dat het moeilijk is, maar probeer je niks aan te trekken van al die (domme) mensen...ze weten niet waar ze het over hebben.

19. angke

angke Actief lid

niks van aan trekken. is lastig weet ik
    Luca had in begin een scheef koppie, kleine hulp van helmpje,gestopt wegens wczeem en een osteopaat.want hij had ook een scheef houding,kromme rug.

Mensen weten niet hoe ze je kunnen kwetsen.
    Ze "menen" het altijd beter.NOT

Luca praat heel heel weinig, en vaak hor ik goh, praat ie nog niet. laat he,is alles goed.
    nou ja
    hij is ook vrij groot dik 90cm en 13.6 kilo

sterkte, en onthoud, jij weet zelf wat eht beste is voor jou kindje!

liefs angela

20. fioontje

fioontje Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    :D leuke typfout :D

Share This Page