Wanneer zelf eten met lepel / vork

Discussie in 'Voeding' gestart door Chantico, 8 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantico

Chantico Niet meer actief

Wanneer kun je eigenlijk gaan beginnen met je kindje zelf laten eten met een lepeltje of vorkje?
    Onze meid is niet zo van het 'zelluf doen', ze vindt het wel makkelijk om gevoerd te worden. Moet ik haar toch eens zelf laten prikken/lepelen om haar te prikkelen, of is het nu nog veel te vroeg? Moet ik misschien gewoon wachten tot ze de lepel uit onze hand begint te trekken en dan pas haar zelf een vorkje/lepeltje geven?
    Hoe hebben jullie dat gedaan?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn zoontje begon tegen het jaar te weigeren om gevoerd te worden. Er kwam geen 1 hap in, als wij hem een lepel voorhielden. Of hij spuugde het weer uit.
    Vanaf toen hebben we hem gewoon laten rommelen. Dus lekker eten met vork of lepel of zijn handen.
    In het begin gaf dat wel veel rommel, maar dan at hij wel goed. Inmiddels is de rommel minder, maar die motoriek moeten ze ook gewoon leren, en ze moeten de kans krijgen om dat te doen..

3. Chantico

Chantico Niet meer actief

Dus het is niet erg als we het nu nog even voeren? Opeens dacht ik 'ojee, misschien hadden we haar allang moeten laten oefenen met zelf prikken en happen...' :)

4. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    10 maanden is vaak te vroeg hoor om met met lepel of vork te eten. Al zullen ongetwijfeld genoeg mama's hier zijn waarvan de kindjes van die leeftijd het al wel doen, zoals met alles.

Mijn zoontje eet zijn boterhammen zelf, dat is makkelijk he. Maar wat avondeten betreft blijf ik hem tijdje voeren hoor. Ze zullen echt wel een keer zelf aangeven dat ze het willen proberen.

5. Linda86

Linda86 VIP lid

Milan eet alles zelf, maar wel gewoon met z'n handje (Rapley), ik denk dat met een vorkje/lepel eten er bij hem voorlopig ook echt nog niet in zit hoor. Hij is nu trouwens ruim 10 maanden.

6. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ik zou er persoonlijk nog even mee wachten. een nicht van mij heeft haar dochtertje ook al heel vroeg een vork of lepel in de hand gegeven. sindsdien wil ze absoluut niet meer gevoerd worden. maar omdat ze zo klein is heeft ze nog niet het besef dat ze der lepeltje recht moet houden. met als gevolg dat ze nu ngo maar heeeel weinig eet....

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn zoontje eet een boterham van een vorkje. Ik prik het eraan, hij stopt het in zijn mond. Hij vindt het helemaal geweldig. Avond eten mogen wij gelukkig doen en pap ook. Wij gaan op vakantie (13 maanden) 'm af en toe zelf laten eten... dan zit ie lekker in z'n blootje in de kinderstoel buiten dus laat maar lekker kliederen!

Deel Deze Pagina