Hoi meiden! Wil proberen wat koude thee te geven aan ons meisje.. Kan venkel thee? Of kan ik gewone thee of een smaakje geven? Ze drinkt om de 4 uur dus wil dat ze tussendoor ook wat vocht binnen krijgt. Bedankt weer!
klinkt wel erg chemisch.. Ze mogen rooibosthee in ieder geval hebben, dat is ook zonder theine en zacht van smaak
Inprincipe kan alle kruidenthee. Alle thee zonder theeine dus. De thee van de AH hierboven is ook prima. Klinkt misschien chemisch, maar is gewoon kruidenthee en echt heel erg lekker. Onze dochter is er ook gek op. Rooibos, Kamille, Mint zijn ook een groot succes. En de theesoorten van Pyramide. Vooral prinsessenthee en kabouterfeest, en ook roodkapje-thee vind ze erg lekker. Maar ik zou denk ik liever eerst water aanbieden.
Hier gaf ik vanaf 6 maanden alleen water. Volgens mij vanaf 8 maanden thee (eerder wel eens een slokje van mij). Hier vaak rooibosthee of kauwgomballenthee. Al drinkt ze momenteel vaak water.
Bedankt meiden! Ik probeer thee omdat ze water niet wil drinken. Nu wilt ze nog niet zoveel anders drinken dan melk Maar ben een beetje aan het uitproberen. Wil dat ze met dit warme weer wat extra vocht binnen krijgt Ik ga eens kijken voor die kinderthee en de rooibosthee kan ik natuurlijk ook halen
ons zoontje van 8,5 maand drinkt ook gewone thee; mag dat niet? Hoor hier dingen over theeine...is dat zo schadelijk?
erg schadelijk is het niet, maar het heeft dezelfde werking als cafeine, wat in koffie en cola zit. En dat is niet zo geschikt voor kindjes. Je zou kunnen proberen of hij ook de soorten thee lust die hier genoemd worden.
Oeps ik gaf mijn kleintje de laatste tijd weleens een slokje van mijn thee. Geen rooibos of kruidenthee ofzo maar gewone thee. Helemaal niet bij de theïne nagedacht.
Aangezien wij zelf ook alleen maar 'gewone' thee drinken (ceylon melange), drinkt Sil dat ook al een hele tijd (vanaf 6 mnd ongeveer). Voor hem maken we het natuurlijk wel veeeeel slapper dan voor onszelf, maar aangezien hij meestal hooguit 1 bekertje thee per dag drinkt, vind ik het niet zo'n punt met die theine.
Denk dat het voor soms niet heel erg is, maar ik doe het zelf liever niet. Blijft natuurlijk een eigen keuze. Er zijn genoeg smaken zonder theine en ik drink zelf ook thee zonder theine dus makkelijk. Ik geef het warm eigenlijk. Maar moet zeggen dat ze de laatste tijd veel water drinkt. Van de winter dronk ik zelf veel thee en dronk zij ook thee, en nu drink ik zelf veel water en zij ook.
Hier drinkt hij al vanaf 5 maanden fruit en welness van pickwick. Zit ook geen theeine in,en hij lust het graag.
Hier ook de thee van piramide. De kabouterfeest vindt hij niet zo, mama wel dus die drink ik graag op. Maar de drakenvuur vindt hij heerlijk ! Ik zet een grote pot thee en voor hem doe ik dan 1/3e thee en 2/3e koud water in een beker.
Ik maak het wel koud. Maar lauw in denk ik wat lekkerder. Aangezien bv en fv dat ook is Dus binnenkort maar lauwe aanbieden en kijken of dat wel naar binnen gaat!
Oh ik heb trouwens rooibos gehaald. Ben benieuwd! Ik gaf haar vandaag water maar dat wilt ze gewoon niet drinken
Dat probleem ken ik haha maar thee wilde mijn mannen ook niet, toen diksap geprobeerd, dat was ook geen succes en nu zijn we bij roosvicee beland en dat willen ze wel hebben!
Piramide thee...? Dat merk ken ik helemaal niet? Waar is dit te koop? Onze zoon is nu 4,5 mnd. Ik wil 6 mnd volledig bv geven ivm allergieën en astma bij zijn papa.... dan ook wachten tot 6 mnd met het geven van thee..? (misschien stel ik mijn vraag op de verkeerde plek nu?)