Vuil oogje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Juli2009, 20 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Onze dochter heeft al 2 dagen last van een vuil oogje. s'ochtends zit haar ene oogje echt helemaal dichtgeplakt van het vuil en overdag komen er constant tranen en vuil uit. Het is alleen onder haar oogje een beetje dik, verder zie ik niets. Moet/kan ik iets doen? Beetje spoelen met uitgekookt water of zo? Of is het een goed teken dat er zoveel "rommel" uitkomt?

Alvast bedankt!!!

2. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

even afgekoeld gekookt water op een watje of iets anders en dan van buiten naar binnen vegen. hier ook heel vaak oogontsteking gehad, ziet er zo zielig uit he?
    als het langer dan een week aanhoudt wel even naar de HA want mijn meisje had het ook langer dan een week, 2 ogen dichtgeplakt van de pus, bleek neusamandelontsteking te zijn en was binnen 2 dagen weg met AB kuur.

3. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    hier ook een kleintje die er last van heeft.
    de ka zei het zelfde als shaylen.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wat shaylen zegt inderdaad. Ons jochie is er ook gevoelig voor. Nog steeds heeft hij vaak snot-oogjes als hij verkouden is. Maar gelukkig niet zo vaak meer dichtgeplakt. Wij maken het ook schoon met een watje/gaasje. Water inderdaad gekookt en afgekoelt.

Is ze ook verkouden? Dan kun je om de traanbuis goed open te houden neusspray gaan gebruiken. (tip van onze huisarts) Het heeft toch vaak allemaal met elkaar te maken.

5. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Mocht je bv geven dan kun je er nog een druppeltje melk in laten lopen, helpt ook heel goed.

6. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ja dat klopt, heb ik ook gedaan in het begin!

7. Juli2009

Dank jullie wel!!! Ze is inderdaad ook verhouden, ik ga dus maar even met een watje, wat afgekoeld gekookt water en een neusspray aan de slag. Arme kind heeft ook nog eens last van haar tandjes en wil de hele dag alleen maar bij mama op schoot..... Hopelijk is het snel weer over!

8. Chingy

Chingy Actief lid

28 apr 2009
    356
    0
    0
    Brabant
    kamille thee schijnt ook te helpen.
    (afgekoeld en op een watje dan;))

9. diddi

diddi Bekend lid

1 jan 2010
    590
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een keer gehad.
    Inderdaad met wat water uitspoelen. Liefst een paar keer op de dag.
    Bij lang aanhouden even naar de huisarts gaan. Bij ons was het na drie/vier dagen over.

10. woops

woops Niet meer actief

Hier deze week ook in de weer geweest met afgekoelt gekookt water en watjes voor haar vuile oogje.
    Na een weekje was het hier zo goed als over.
    Maar we moesten het oogje bij elke voeding schoon maken zo vuil was het elke keer.
    Succes.

11. Juli2009

Iemand trouwens een idee hoe je aan zo'n vuil oogje komt? Mijn man zei al dat het kwam omdat ze natuurlijk overal aanzit en dan ook met haar handjes in haar oogjes gaat zitten en dat we haar handjes een paar keer per dag moeten schoonmaken.....

Misschien heeft 't ook iets met een griepje te maken. Ze werd om 18:30 uur wakker wakker met een dichtgeplakt oogje en een vuurrood hoofdje.... 39,1 koorts. Om 20:00 uur was 't gelukkig alweer iets gezakt tot 38,7 graden.

12. woops

woops Niet meer actief

Wij denken dat het komt van "de kou" op het oogje van in de kinderwagen liggen en de wind die erin slaat.
    Of het echt kan, ik weet het natuurlijk niet.

13. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Het is in ieder geval besmettelijk. Veel KDV willen ook dat kindjes met pus-oogjes niet komen. Ons KDV heeft dat ook.

Maar het heeft te maken met de bouw van het gezicht. Als kinderen klein zijn, dan is de bouw van de traanbuisjes niet helemaal goed. Dat trekt wel bij als ze ouder worden (hetzelfde verhaal geld voor de oren trouwens, buis van eustachius).
    Helemaal als kindjes verkouden zijn, kunnen de traanbuisjes dicht gaan zitten. Dat kan irritatie of zelfs een ontsteking geven in het oog.
    (kan me voorstellen dat kou ook invloed heeft op de traanontwikkeling en daarmee ook kan irriteren)

Ze kunnen het gewoon dus krijgen bij een verkoudheidje, omdat een ander kind op het KDV het had en er niet hygienisch is gewerkt.

14. Juli2009

Deel Deze Pagina