Mijn zoontje van 15 maanden is de laatste tijd een waardeloze eter. Een mee eter is hij nooit echt goed geweest,. meneer had liever potjes, maar nu wil hij die ook niet meer! Brood ging er altijd goed in, maar nu stopt hij daar na twee happen mee, zelfs de danoontjes laat hij staan. De strijd aangaan heeft echt nog geen zin merk ik, maar ben wel bang dat hij veel te weinig binnen krijgt zo. Hij krijgt gelukkig nog wel een papfles in de ochtend en de avond, maar daar kan je niet op leven? Zou dit een fase zijn? Hoe gaat dit bij jullie kindjes?
Mijn zoontje eet ook steeds slechter.. Zeker avondeten gaat er nauwelijks in! Brood ook maar matig... Ik doe maar alsof ik gek ben en negeer het min of meer want ik krijg er toch niks in... Hij zal vanzelf wel weer gaan eten, ik maak me er meestal niet zo druk om maar het is af en toe inderdaad wel frustrerend hoor Het zal wel weer een fase zijn die wel weer overgaat
Onze zoon is altijd een reiger geweest met eten, at alles wat wij hem gaven. De laatste tijd merk ik (hij is nu 19 maanden) dat hij moeilijk doet met brood eten smiddags. Hij eet voor de rest gewoon met ons mee, en krijgt eigenlijk geen papfles ofzo. Kun je dat niet omwisselen voor een bord pap in de ochtend? Misschien dat hij dan meer went aan vast eten? Eet hij voor de rest ook met jullie mee? Ik denk dat het ook een fase is hoor, ik merk dat ook aan mijn zoon. Dwingen enzo doen wij niet, wil hij niet eten, dan niet prima. Werkt eigenlijk heel goed. Hij geeft duidelijk zelf aan of hij honger heeft of vol zit. Te weinig binnen krijgen zal wel meevallen, ze geven het echt zelf wel aan.
Onze dochter is ook 15 maanden en ze eet altijd zelf. Als ik help eet ze ook niet maar als ze zelf eet gaat het goed. Heb begrepen dat het een fase is. Ze willen nu alles "zelluf doen" weer een nieuwe stap in de ontwikkeling. Ze hebben nu ook minder nodig omdat ze minder snel groeien, zegt de ka. Al heb ik het idee dat mijn dochter midden in een giga groeispurt zit, maar ja hij zal het wel weten.
Hier gaat het gelukkig wel goed, op het brood na, maar dat heeft hij van mama (ik ben ook echt geen brood eter) hier is het probleem alleen dat meneer geen stukjes in z'n warm eten wil, hier gaat hap klare brokken en met handen eten ook niet, dus nog steeds door de blender, wal wat grof laten, maar zodra meneer een stukje voelt moet die eruit hij wil nu wel zelf met de lepel eten, maar dat lukt natuurlijk niet zo goed, dus erg gefrustreerd dat mama het doet enz
Ze hebben echt maar heel weinig nodig hoor, dus te weinig is het niet zo snel. En in 2 papflessen zit al aardig wat aan voedingstoffen, eet hij nog iets van fruit? of ook niet meer? Hier een dochter die ook amper at, ze at tijden qua fruit alleen banaan en verder vertikte ze alles te eten. Inmiddels eet ze goed brood en fruit, maar warm eten eet ze nog steeds de meeste avonden slecht. Zij heeft de leeftijd om haar te dwingen groente te eten, maar op die leeftijd kun je het beter negeren en de sfeer gezellig houden, bovendien win je het toch niet. Voeren mocht al niet meer vanaf 9 mnd, ze wilde alles zelf doen.
Mijn zoontje eet ook minder dan hij eerst deed. Op het CB zeiden ze al dat dit kon gebeuren, ze zei als hij echt honger heeft komt hij wel.. dus ik ga hem ook niet dwingen enzo.. werkt niet!
Dochter is wat jonger, maar eet enorm goed, alles zelluf en met een hoop geklieder 's Ochtends een bord pap, daarna fruit, daarna 1 of 2 boterhammen (korstjes belanden tegenwoordig wel op de grond ), tussen de middag een rijstwafel/soepstengel/koekje en 's avonds gaat ze helemaal los op de groentes. Ze pikt ze er allemaal uit, daarna wat aardappeltjes of pasta, soms wat vlees, maar dat vindt ze nog niet zo lekker. Toetje is vaak een kom yoghurt of soms een vruchtenkwarkje. Het gaat er allemaal met smaak in en eerlijk gezegd zit ik ook min of meer te 'wachten' op zo'n periode :d
Onze dreumes eet sinds ongeveer februari geen avondeten meer. Nog wel fruit en brood en papflessen, maar geen warm eten. Of 't moeten gehaktballetjes en gebakken aardappeltjes zijn.
Zelf eten hebben we ook geprobeerd maar dan vindt meneer het vooral leuk om erin te slaan en het aan de hond te geven...geen succes dus! Fruit krijgt hij elke ochtend en dat krijgt hij gepureerd....stukjes wil hij ook niet en als ik het pureer krijgt hij iig wel elke dag drie stuks fruit binnen! De pap lepelen, dat is vaak lastig, ivm tijdgebrek in de ochtend.... We negeren het verder ook hoor, dwingen heeft echt geen zin bij zo kleintje! En dat van die stukjes...erg herkenbaar...als mijn zootnje een stukje aardappel ontdekt in zijn mond tuft hij die echt weer uit!
M blijft een goede eter. Wil soms meer dan ze van ons mag, maar omdat ze in een gipsbroek tot halverwege haar borst zit kan ze niet te grote porties eten. Dat knelt. Dat 'da doe' ontlopen we wel eens door haar een eigen lepel te geven en een beetje voor haar erop te scheppen en ondertussen ook voeren met een tweede lepel. Gaat als een trein. Brood prikken we nu voor haar omdat ze met die pipsbroek niet fatsoenlijk aan tafel kan zitten en er niet goed bij kan, maar als het stukje aan de vork zit wordt die uit je hand gerukt om zelf in de mond te stoppen.
Hier ook gehad rond die leeftijd (en nog een aantal keren zo'n fase)... Toen hebben we ook gewoon een bordje voor haar opgeschept en voor haar neer gezet en zelf laten 'rommelen'. En dat was de oplossing hier! Toen ging het nog meestal met de handjes, maar tegenwoordig eet ze zelf met een vork of lepel. Als ze niks at: prima. Wij bepalen wat ze eet en zij bepaalt hoeveel ze eet...
Avondeten gaat ook niet altijd geweldig, hij wilt nu zelf eten, en met de lepel gaat nog wat moeilijk. Ik ben tegen met handen eten, maar hij moet toch eten, en gevoerd worden wilt hij nu niet altijd meer. Met het toetje of een fruitpapje wel, maar met groente niet. Brood gaat altijd wel goed. Pap bij het ontbijt gaat ook goed.
Maar een kind van 1 jaar en 3 maanden moet echt niet meer glad gepureerd eten hoor! Ze moeten toch een keer leren gewoon te eten? Ik zou cold turkey overgaan op gewoon fruit en geprakt of gesneden avondeten, glad gepureerd ruim na 't jaar is echt niet goed voor de mond motoriek hoor!
Hier at ze een hele tijd gewoon met de handjes... Hoort gewoon bij de ontwikkeling hoor, het voelen eraan en zelf eten. Hier eet ze nou een paar maandjes met de vork en lepel, dat gaat heel goed. Maar soms als ze iets niet 'geprikt' krijgt dan pakt ze het nog met haar handjes... Hebben we hier in ieder geval nooit een probleem van gemaakt. Na het eten even met een washandje door het gezicht en handjes, klaar!
Die fase is hier met 20 maanden begonnen en nu met bijna 4 gaat het beter maar nog zeker niet zoals het hoort. bereid je maar voor...het hoort er gewoon bij. Je moet er vanuit gaan dat ze genoeg binnenkrijgen. Als ze honger hebben eten ze wel
Hier gaat het goed gelukkig! In de ochtend een bord pap, tussendoor een banaan of peer (ik probeer regelmatig andere soorten fruit, maar dat spuugt ze uit), 2 boterhammen met beleg, in de middag een koekje/rijstwafel/soepstengel, dan avondeten met de pot mee en yoghurt met deze week een beetje zelfgemaakte rabarber erdoor. Een prima eter dus en waar ze het laat ? Het is alleen niet zo'n goede drinker. Naast haar pap en fruit (dat tel ik dan maar beide als vocht mee) drinkt ze ongeveer 50 cc uit een beker (oefenen, gaat heel goed, knapperd ) en ongeveer 150-200 uit een tuitbeker. Meer krijg ik er niet in. Maar aangezien ze volle luiers heeft, zal het wel goed zijn toch?
15 maanden? Oh, wat een heerlijk gemiddeld kind.. is echt heel normaal en zet je schrap dit kan lang duren. Hoeft niet maar kan wel. Gooi de potjes eruit (en pureren??? Nee, dat kan echt niet meer) en gewoon mee eten met de pot. Niet eten? Jammer dan. Kinderen zorgen er wel voor dat ze over de hele dag voldoende binnen krijgen. Mijn dochter ging in september in 'staking' (na een trip naar de USA). Zij at daarna alleen nog maar frites (tja), gebakken aardappels, pasta zonder saus, spinaziepannenkoek en gelukkig wel fruit, brood etc. Dat heeft ze volgehouden tot ongeveer april en sindsdien gaat het stukken beter. Ze heeft wel een beetje aansporing nodig maar inmiddels gaan de groene groenten er hier ook weer in en probeert ze dingen te proeven. De pasta met gerookte zalm en doperwten werd gisteren goed gegeten. Wij hebben haar nooit wat anders gegeven. Wel altijd haar toetje (volle kwark) en hebben ook niet aangepast gekookt. Oja, misschien dat ik iets vaker de spinaziepannenkoek heb gemaakt zodat er nog iets aan groenten in ging. Verder een vitaminetablet en gaan met die banaan. Niets aan het handje.
ja vonden wij ook. Je moet het gewoon echt loslaten want ze hebben feilloos door dat het voor mama belangrijk is haha.Hij eet nu 6 of 7 grote happen warm eten en blijkbaar heeft hij er genoeg aan want hij groeit als kool! Gelukkig wel een goede fruit en brood eter..dat scheelt