Ons ventje was vorige week met 10 weken 6400 gram. Toen wij hem 6x120 gaf had hij echt trek, dus zijn we met 8 weken overgegaan naar 6x150 waarvan hij 1 fles iets van 70cc liet staan. Na het ophogen is hij meteen ook gaan doorslapen, dus ben ik sindsdien een beetje aan het rommelen met wat het beste is. 5x180 (6 schepjes) of op verzoek 6x150, maar ik vind 6 voedingen wel erg krap als hij tot 7u slaapt 's ochtends, dat betekent dat ik dan echt om de 3u moet voeden en dan heeft hij dus niet zoveel trek en drinkt maar omdat het hem aangeboden wordt maar niet echt alsof hij er echt zin in heeft. Bovendien vraag ik me af of het niet slecht is dat hij dan nog steeds om de 3u drinkt, het is vast beter op een gegeven moment te wennen aan om de 4u te drinken. Maar als ik 5x180 doe heb ik het idee dat het teveel is voor zijn maagje, had het 1x een dagje geprobeerd en merkte dat hij lang na de voeding opeens spuugde, dus ben toen weer naar 6x gegaan, nu vandaag dacht ik laten we het nog 1x proberen 5 voedingen van 180, de ochtendfles dronk hij voor de helft maar de flessen daarna bijna helemaal, en na die flessen leek hij ook wat onrustiger weer, en net heeft hij 3.5u na voeding gespuugd, hij was ook wat huilerig en dat stopte meteen na het spugen.. Wat is nu het beste? Wat krijgen de meeste baby's rond dit termijn die dus wat aan de flinke kant zijn?
Ik zou voor nu echt geen 5x 180 geven joh, je kleintje is nog geen 3 maanden!!! Ik zou je adviseren om op forte over te stappen, zoveel plenzen melk in zo'n klein maagje is echt niet aan te raden... Mijn dochter is niet te vergelijken, heeft tot 8 weken geen enkele fles leeggedronken, had verborgen reflux en na medicatie en 6x120 op die leeftijd kwam ze weer een beetje tot rust.
ik zou ook zeker niet van die grote flessen aanbieden met 3 maanden. hier was ze ook flink (nog steeds hihi ) maar wij deden niks om de zoveel uur, gewoon op verzoek, de ene keer om de 3 u en de andere keer om de 5u overdag, dat regelde ze zelf, ik ben ook echt een voorstander van op verzoek voeden je zou 120/4 en 150/5 kunnen aanbieden. hier kreeg ze toen 3x 120/4 en 2x 150/5
120 is voor hem echt te weinig dan zit ik weer met een hongerig kindje maar 150 lijkt dus wel goed te vallen... alleen kom ik dan met 5 voedingen niet op de hoeveelheid die hij nodig heeft per dag met zijn gewicht. Dat is het probleem snap je? Ik vind bij hem de "ik heb genoeg gehad" signalen ook nog moeilijk te herkennen, met 180 (dus 195) blijft hij gewoon drinken, soms na de 2e boer als ik nog 50cc over heb duwt hij de speen uit zijn mond, dus dan kan ik gewoon stoppen toch? Ik bedoel, dan hoef ik niet nogmaals te proberen of hij die fles echt niet meer wil?
Hier is ze 2,5 maand oud en weegt ongv 5500 gr Ze krijgt hier 5x 150+5 Soms 6 x 150+5 maar dan gaan er maar 2 helemaal leeg
Snik...meneer werd vannacht weer 4u na avondvoeding wakker dus we zitten weer op 6x150 dus die zorg ff weg. Toch vind ik doorslapen prettiger
Waarom geef je hem geen 150/5 op verzoek? Je kunt er max 4 uur tussen laten en zo zijn eigen schema volgen... Bij mij ging ze toen ook steeds beter doorslapen...
Omdat ik bang ben dat het niet genoeg is voor hem, hij drinkt nu 6x150 als hij niet doorslaapt en laat alleen maar van die flessen 1x 70cc staan in de ochtend, de rest vd dag drinkt hij ze leeg. Maar goed ik kan misschien 4x150 doen en dan 1x180 voor t slapen gaan...als hij weer doorslaapt want vannacht werd hij weer wakker voor een voeding en zitten we dus weer op 6 voedingen vandaag
Mijn dochter dronk met 3 maanden 3 flesjes van 200/6 (dus meer water) en 2 van 210/7. Veel dus, maar ze was niet tevreden met minder, en toen ze dit dus kreeg ging ze beter slapen overdag en werd het een vrolijk en blij kind. Moet er wel bij zeggen dat ze een flinkerd is, want met 3 maanden was ze 67 cm en 7,2 kilo. Zij had het nodig, en sindsdien ben ik echt afgestapt van al die meningen over teveel voeding. Kijk gewoon naar je kind!
Mijn zoontje is ook rond 6500gram denk ik (vanavond wordt ie gewogen). Hij drink 4x180 (6 schepjes) en als hij bijv zn fles niet leeg drinkt dan krijgt hij meestal in de middag nog een fles van 90cc (3 schepjes) erbij. Dus zijn schema is 6u 180cc 10u 180cc (vaak laat hij 30cc staan) 14u 180cc 17 wilt hij soms 60cc of 90cc 20.30 180cc Ik voed een beetje half op verzoekt eigenlijk. Heb nog geen vaste ritme.
5x150 geloof ik. Dus alleen 100 cc meer. Maar zonet dronk hij 150 ipv 90. Ik kijk gewoon naar hem. Wist niet waarom zonet had ik 150cc gemaakt. Misschien omdat gisteren kreeg ik een idee dat hij nog een beetje meer wilde.
Rond 11 weken woog onze dochter 6200 gram. Ze kreeg toen 6 flessen van 150. Volgens mij zijn we niet veel later overgegaan naar 5 flessen van 180. Zij gaf dit toen min of meer zelf aan. Met 150 was ze niet meer tevreden en ze ging steeds minder tijd tussen flessen laten. Wij voedden ook op verzoek, probeerden ons zoveel mogelijk door haar te laten leiden. Problemen met spugen hebben we ook nooit gehad, het ging eigenlijk meteen goed... spugen/teruggeven kan ook een teken zijn dat ze te veel heeft.
@Wappie: ik weet nog dat daar een flinke discussie over was jouw kleine (grote!) baby was daarin wel een uitzondering. @MinnieJ: ik ben wel benieuwd wat je nu gaat doen. Persoonlijk vind ik 5x180 = 1 liter !!!! erg veel voor een baby van 2 maanden. Ik had in mijn eerdere reactie geopperd voor forte voeding. Wellicht een betere optie dan met 2 maanden al een liter aangemaakte voeding er in te "gieten" (sorry, bedoel het niet vervelend).
Ons kereltje is ook niet zo flink, nog "maar" 5380 gram met 13 weken en krijgt nu 150x5 of 4x150 en 1x180. Hij drinkt die 180 nog lang niet op, ik geef het hem 's morgens wel die 180, aangezien ons kereltje vrij lang slaapt s nachts. Als je zoontje echt weer "veel" teruggeeft, zou ik een stapje terug doen. Misschien dat hij er niet heel veel last van heeft, maar dan is de hoeveelheid toch te veel. Ik bouw die 180 ook echt heel voorzichtig op.
Klopt! Ben vlij dat die discussie op een gegeven moment klaar was Ik blijf wel altijd zeggen dat je moet kijken naar je kind!