Ik ga straks 4x 9 uur werken en zal dus moeten gaan kolven. Ik ga kolven met de Ameda dubbele elektrische kolf en ik dácht in de avent Via een goede oplossing te hebben gevonden om mijn BV in te bewaren. Dácht, want je mag die potjes kennelijk ook maar 4 maal gebruiken en dus moet ik straks, als ik 4 hele dagen werk, om de haverklap nieuwe potjes kopen. Gedoe met ijsblokjeszakjes lijkt me niets en eerlijkgezegd: die zakjes voor BV ook niet. Maar goedkope flesjes die ik wel kan blijven gebruiken lijken me een goede optie. Nu passen vast niet alle merken op de Ameda klof, dus ik ben benieuwd welke merken er bij de Ameda kolf op passen..wie kan me daar meer over vertellen ?
Je kunt die Avent Via potjes echt wel vaker gebruiken hoor...ik doe dat in ieder geval wel. Ik gebruik zelf flesjes van medela uit het ziekenhuis en die passen dus ook onder de ameda kolf. De medela flesjes zijn volgens mij alleen niet goedkoper dan die ameda flesjes. Ik kolf dus in de ameda flesjes die bijgeleverd zijn of de ziekenhuisflesjes en giet het daarna over in die Avent Via bakjes, of in diepvriesbakjes van de Xenos. Die laatste zijn heel goedkoop en best handig, mits je ze rechtop houdt tijdens het vervoer.
Bijna alle flesjes passen op de Amedakolf... kruidvat, Hema, medela, difrax etc. Alleen Avent dus niet. Mijn Amedakolf is na 5 keer kolven al stuk.... vind het een rotding eerlijk gezegd.
Wat apart zeg. Ik heb juist na zorgvuldig onderzoek gekozen voor de ameda, mede omdat ik van gebruiksters zulke goede reacties kreeg. Ik ben erg benieuwd wat er met je kolfapparaat is en wat de leverancier ervan zegt! @Livia: op de site van philips hebben ze dat van die 4x vermeld. Het lijkt mij zelf, dat je de bakjes best vaker kunt gebruiken. Die goedkope bakjes van Xenos: blijven die dan wel een beetje vormvast als je ze uitkookt?
@hellen: ik ga ook de ameda kolf bestellen omdat ik er zo veel goede verhalen over heb gehoord. Ik heb de hema flesjes om in te vriezen, zijn 1,50 per stuk geloof ik en die schijnen er dus idd op te passen.
Ik heb ook de ameda kolf en hij doet het prima. Ben er erg tevreden over. Ik heb voor 50 euro op mp gekocht en er gewoon zelf een nieuw setje bij gekocht voor 35 euro.
Ik ook en was ook enthousiast dat er een goedkoper alternatief bestond voor de Medela Pump in Style. Ik zal wel een nieuwe krijgen hoor, of hij wordt gerepareerd, maar daarna gaat hij op Marktplaats. Iemand interesse?
Ik stop de Xenos bakjes in de vaatwasser en daarna in de stoomsterilisator en dat gaat prima. En mijn Ameda kolf doet ook al een hele tijd prima.