Eerst borstvoeding en dan bijvoeding?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Misa Misa, Nov 23, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Misa Misa

Misa Misa Actief lid

Aug 6, 2009
    460
    0
    0
    Mama!
    Zuid-Limburg
    Hallo allemaal!

Geven jullie eigenlijk altijd de bijvoeding na de borst of ook gewoon tussendoor? Ik geef nu nog steeds na de borst, maar ik vraag me af hoe lang ik dat nog zou doen. Ik geef bv op zijn verzoek, dus we hebben totaal geen schema.

Liefs Misa

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Bij de eerste twee en nu ook bij de derde hebben wij het als volgt gedaan. Met ong 6 maanden en 2 weken begonnen met de bijvoeding, tussen een voeding door, dus borst - bijvoeding - borst. Eerst 2 weken zo alleen groente gegeven, daarna 2 weken alleen fruit gegeven. Na deze weken zijn we begonnen met zowel groente als fruit op 1 dag te geven, na een weekje ofzo zijn we toen afgestapt van dat tussen een voeding door geven, maar was de bijvoeding gewoon wanneer wij zelf gingen eten en was de melkvoeding gewoon wanneer hun het zelf wilde.

Bij de derde wilden we het ook zo doen als bij de eerste twee, maar loopt ietsjes anders, we doen het nu met Benthe nog altijd tussen een voeding door, dus borst - bijvoeding - borst. Maar daar gaan we binnenkort mee stoppen, dan gaan we gewoon de bijvoeding doen wanneer wij zelf eten en of dat nu voor of na een voeding aan de borst is kijken we niet na, maar zal vrijwel altijd rond een voeding aan de borst blijven omdat we eigenlijk altijd rond 18.00 voeden. Maar ben nog niet 'overgestapt' omdat ik de melkvoeding op het moment belangrijker vind dan die bijvoeding, een buikje dat vol zit met bijvoeding daar kan geen lekkere melk bij om van te groeien ;)!

Hmm erg lang verhaal :D! Maar komt er dus op neer ( ... om het verhaal nog langer te maken ... ) dat wij ongeveer 5-6 weken na het beginnen met de bijvoeding gestopt zijn met het tussen een voeding door te doen, maar de bijvoeding gewoon om normale etenstijd en de melkvoedingen er gewoon rond om heen.

Liefs, Hanneke!

3. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Ik ben begonnen met direct na de borst, maar dat werkte hier niet echt. Nu gaat het ongeveer zo, eigenlijk dus nog steeds na de BV, alleen dan met wat uur ertussen ;):

07.00 uur BV
    08.30 uur Fruit en daarna slapen (gemiddeld 1,5 uur)
    11.00 uur BV
    12.30 uur Boterham(men) met soms nog wat fruit
    14.30 uur BV en daarna slapen (gemiddeld 1,5 uur)
    Soms bij het wakker worden nog een slokje BV
    17.30 uur Warm eten en yoghurt toe
    19.30 uur BV en naar bed

4. tiruja

tiruja VIP lid

Jul 28, 2007
    6,837
    0
    0
    Gewoon lekker op verzoek door blijven gaan. ik voed ook op rare momenten. Soms ook vlak voor of vlak na het eten (en hij zegt nooit nee bedankt hoor mam).

5. tiruja

tiruja VIP lid

Jul 28, 2007
    6,837
    0
    0
    oja en wat je zegt klopt inderdaad. het eerste jaar is de borstvoeding het belangrijkste. De rest is BIJvoeding. Dus alles wat ze naast de borstvoeding nog nemen is fijn, maar niet noodzakelijk.

Share This Page