Donormelk?

Discussion in 'Voeding' started by Purified, Apr 20, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Purified

Purified Fanatiek lid

Mar 28, 2013
    1,223
    1
    0
    Heeft er hier iemand ervaring met Donormelk?

Kan ieder kindje dat gewoon krijgen of niet? Hebben jullie het misschien ontvangen? Was het een moeilijke procedure?

Door een te kort tongriempje kon mijn zoon niet goed aanhappen wat in combinatie van mijn pijn na de bevalling ben ik gestopt aanleggen. Ik ben toen uiteindelijk full time gaan kolven maar dit lukte niet, ik ben toen langs de huisarts en lactatiekundige geweest. Ook niet met de neuspray en domperidon. We zijn toen in overleg gaan live BV geven, alleen dit lukte ook niet. Een week lang alleen huilen, toen zijn we weer begonnen met bijvoeding.. paar dagen aangekeken en toen kon het gewoon niet zo langer. Na vier weken was ik zelf op. Hij hapt nogsteeds niet goed aan..

Dus nu geef ik nog 3x per dag borstvoeding als snack, dat wil ik sowieso graag houden in combinatie met flesvoeding.. alleen ik las over donormelk en ik vroeg me af als dit ook voor kindjes was met mama's die echt lichamelijke problemen etc hadden..

Ik zelf vind het idee gewoon fijner dat mijn zoon toch een half jaar "borst" melk zou kunnen krijgen.. maar ik weet er zelf niet zoveel over..

Hij krijgt nu Nutrilon Standaard..

2. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

Feb 10, 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik had daar iets over gelezen in een WIJ jonge ouders. Heb hem even opgezocht!
    Er staat dat de moeders elkaar hebben via Borstvoeding Centrum Moedermelk Netwerk

Dit is voor vrouwen die zelf niet (volledig) kunnen borstvoeden.
    De donormoeders worden gescreend. Jij moet dan de bloedtest betalen.

Meer staat er niet over maar misschien kan de site je verder helpen.
    Succes!

3. Purified

Purified Fanatiek lid

Mar 28, 2013
    1,223
    1
    0
    Ik had de site al gelezen inderdaad, maar ik vroeg me af als er hier moeders ook wat ervaring mee hadden..

Altijd fijner om te horen!

4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,811
    5,946
    113
    Female
    #4 Zoe123, Apr 20, 2014
    Last edited: Apr 20, 2014
    Is zijn tongriempje wel gekliefd?

Kijk eens op borstvoeding.com,daar staat vast ook wel info over
    donormelk

5. Cream86

Cream86 Bekend lid

Feb 12, 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Ik zou zelf eerst kijken of zijn tongriempje (laat gelijk ook het lipbandje bekijken!) gekliefd kan worden. Als ze nog klein zijn is dat een ingreep van niks en het scheelt zoveel bij het geven van borstvoeding. Ik merkte echt direct al verschil!

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Neem gewoon even contact op met Chella van het moedermelknetwerk. Zij is lactatiekundige, weet veel over kolven en tongriempjes. Zij kan je zonder twijfel van goed advies voorzien, en samen komen jullie er in een consult vast wel uit wat in jullie situatie een goede optie is!

7. Purified

Purified Fanatiek lid

Mar 28, 2013
    1,223
    1
    0
    Zijn tongriempje is verholpen hoor, dat was geknipt in het ziekenhuis toen de lactatiekundige voor het eerste keer langskwam
    .
    Alleen hierdoor gebruikt hij nog zijn tong niet goed met het drinken. Wat bij mij nog paarse tepels opleverd en in combinatie met het feit dat hij de hele dag zat te huilen (In de week van borstvoeding waarvan zonder bijvoeding behalve de nacht dan was hij 500 gram aangekomen, daarna hebben we bijvoeding geven want hij bleef huilen). Zijn maag was gewoon nooit "gevuld" met mijn borstvoeding.. Na twee weken van dit aanhoren hebben we besloten te minderen op borstvoeding, dus nu ben ik een snack, en de rest flesvoeding.

Ik heb zelf een lactatiekundige waarmee we vanalles hebben besproken.. waarom kolven niet lukte had ze geen antwoord op en borstvoeding eigenlijk ook niet.. Ook 4 weken in totaal domperidon geslikt en dat gaf ook geen verbetering.

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Chella coördineert de donors, dus zij is de aangewezen persoon voor je!

9. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

Jul 7, 2010
    3,744
    1
    36
    Friesland
    Ik geef Lucas nu al vanaf zijn geboorte donormelk, hij is nu bijna 15 maand :)
    Ik had zelf niet genoeg productie en was na veel ellende bij mijn dochter voorbereid dus had al donormelk in huis, met 4 dagen moesten we gaan bij voeden. Ik heb via Chella van het moedrmelknetwerk bijna al mijn melk geregeld. ondertussen 5 donors gehad en een aantal malen hele grote partijen gehaald (20-35 liter). Hij krijgt nu nog 100 cc voor het slapen (op zijn top 700 cc per dag) en over 3 weken is de vriezer leeg maar ik heb er geen seconde spijt van. Ik zou in eerste instantie kijken of ze ergens grote partijen heeft, dat is echt wel handig. Er zijn maar weinig donors die echt veel kunnen kolven. Maar je mag me altijd Pb'en

Dit is de Fb van het moedermelknetwerk, als je haar een prive bericht stuurt regageert ze wel snel
    Moedermelk Netwerk Donormelk Human Milksharing

10. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

Dec 22, 2011
    2,011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Ik zou je ook willen adviseren contact op te nemen met Chella van het moeder melk netwerk. Zij is de aangewezen persoon voor jouw vragen.

Share This Page