Goedenavond, Mijn dochtertje is 6,5 maand oud. Op dit moment zit ze nog op nutrilon forte 1. Ik hoor verschillende verhalen over het overgaan naar nutrilon forte 2. Consultatiebureau heeft gezegd om haar rustig te laten wennen aan fort 2 en gewoon 4 flesvoedingen te blijven geven van 210+7. Ook krijgt ze op dit moment fruit en een beetje groente (ze houdt er niet zo van). DIt is haar schema ongeveer: - 07.00 uur fles 210 - 11.00 fruithap (half potje van 6+) - 11.45 uur fles 210 (drinkt ze meestal niet helemaal op) - 16.00 uur fles 210 - 17.45 uur groente of fruit (ligt eraan of ze groente opeet) - 20.00 uur fles 210 Als we opvolgmelk gaan geven, krijgt ze met de flessen van 210 veel te veel. Als ik flessen van 180 ga geven, heeft ze daar dan wel genoeg aan? Of betekent dit dat ze meer fruit en groente gaat eten en bijvoorbeeld een boterham kan gaan eten. En wanneer kun je eigenlijk naar 3 flessen. Ze weegt nu ongeveer 7,3 kilo. DANK je wel!
Hallo, De nummer twee flesvoeidng bevat meer voedingsstoffen dan de nummer 1, daarom is het belangrijk nog maximaal 800ml op een dag te gaan geven (=4x200ml). Dus met 180 en 6 schepjes (=200ml) krijgt ze precies voldoende. Je kunt de nummer 1 en de 2 het beste eventjes een dagje half/half mengen met elkaar, zodat ze er aan kan wennen inderdaad. Het is niet erg als ze een paar dagen wat meer krijgt dan 800ml. Ze mag nu inderdaad wat meer groente en fruit gaan krijgen op een dag. Een boterham mag ze inderdaad ook gaan krijgen. Succes! Groetjes Laura